40k Gamesday 12/9

Startat av Martin Larsson, juli 27, 2009, 01.04

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Då var det dags att förvarna om höstens 1a gamesday - lördagen den 12 september :!:
Notera att det skett förändringar i spelupplägget sedan senast :-k

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och skostorlek :roll:

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3,5 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om :)

Slag 1: Samling kl 11.00 Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.00 Spelstart kl 15.30
Slag 3: Samling kl 19.00 Spelstart kl 19.30

Poäng och Arméer
1500 pts: arméer ur senaste möjliga codexar.  1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!
Precis som förut råder undertecknad folk till att inte spela med bara 2 troops, det kommer bli extremt svårt att vinna med sådana arméer...

Regler
5th ed. Alla rekommenderas att läsa igenom reglerna, det har skett flertalet förändringar sedan 4th som både ändrar spelet regeltekniskt och arme-kompositionsmässigt. Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 40k så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IA2 update gäller med :homework:

Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Dvs det är ok att ha någon enhet som något helt annat, och the odd weapon som nått annat. 80% av armén proxyad är inte ok däremot [-X

Missions och Resultatpoäng
För att få mer differanser i spelet än slät vinst, oavgjord, förlust som det är i regelboken sida 91 kommer Victorypointssystemet på sidan 300 användas. Poäng för uppfyllande av mission samt dessa poäng kommer sedan konverteras till resultatpoäng.
Rankingsystemet kommer vara det samma som sist vi hade regelbundna gamesdays. Dvs antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slag 1 denna dag kommer börja med att folk kommer paras efter medelresultat förra gamesdayen. Slag 2 och 3 kommer paras enligt vanlig Swiss-princip :scratch:

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, samtliga uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett schyrrans spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt :laughing6:

Missions:
3 nya lömska missions finns på lager, här går vi inte på gamla meriter :!:

Status efter 3 gamesdays:
Namn   Totala Bps   Antal Slag   Snitt Bps
Brain   40   3   13,33
Dyne   23   2   11,5
Ewers   44   5   8,8
Henk   22   3   7,33
Henke   34   5   6,8
Klas   46   5   9,2
Kristian   57   8   7,13
Martin   103   8   12,88
Patrik   28   3   9,33
Robin   103   7   14,71
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Anmäler mig själv som vanligt :thumbup:
Namn: Martin L
Skostorlek: 44
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Jag har strulat till det med datumen. Kommer förhoppningsvis kunna vara med. Återkommer...


/F

Lord Black

Tyraniderna misstänker att de kan få till en invasion vid det datumet ,det svåra blir bara för hivemind att komma ihåg det så länge ;)
Namn: Kristian
Skostorlek: 42
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

jättem jorme

Namn: klas robertsson
Skostorlek: 42

jag kommer

cracked_open

Jerry
Skostorlek 45
Chaos
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Dale

Jag vill preliminärt vara med.

Dale
Skostorlek 42

Martin Larsson

Robin? Varför har inte du anmält dig? Get to it! :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Dale

Jag kan vara med fram till 18-tiden, så om ni blir udda antal kan jag gärna hoppa in och vara utfyllnadsspelare de två första slagen.

Andreas Graae

Herr Grå anmäler la sig me då
Sko Storlek 45

Robin

Jajaaaa.....

Det är detta eller blockera martin på MSN.

skostorlek 44.
Jag vann combat med 13.

Martin Larsson

Citat från: "Robin"Jajaaaa.....

Det är detta eller blockera martin på MSN.

skostorlek 44.

Åååå stackars Robin, var säkert jättejobbigt att ta sig hit och skriva alla de där orden :P

Om Ewers strular ut sina datum och kan vara med är vi 8 pers vilket känns bra, då är det liksom nån vits med att spela swiss slag 2 och 3 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lord Black

Är det ok om jag kör med två listor och har med min Trygon(liten biotitan) :twisted: i en så de som vågar möta den har möjligheten.
Den är inte så hemsk den kan aldrig gömma sig i närstrid och är lite lättare att döda än en Cfex. :wink:
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

cracked_open

mina guards har inte någon ambition att överleva sätkilt länge på slagfältet i vilket fall så visst. Bring it  :wink: Detta betyder att om vi möts så rullar min baneblade fram på planen  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

jättem jorme

jag är komemr bara vara med dom två första matcherna