Magic Draft

Startat av Xyzar, mars 22, 2009, 15.20

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Har för avsikt att medverka (om inte min förkylning kommer tillbaka)
Tomas Davidsson

Plutonergy

M11 draft nu på söndag 12:00

Om vi blir 8 spelare skulle jag vara sugen på att vi kör two headed giant draft, precis den typen som det spelade på GP Göteborg.
3 boosters per spelare man draftar i team, gör två pick från boostret och skickar vidare.
Vi slumpar lag, alla möter alla, vi gör som vanligt med pick på rare och foil, alternativet är en boostersteg.

Fungerar ju endast om vi är exakt 8 spelare, och om alla vill kostnaden blir densamma 90kr per person...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Junior

Vore najs, men ser ut som jag åker på att jobba 4 helger irad  :?

Plutonergy

Citat från: "Junior"Vore najs, men ser ut som jag åker på att jobba 4 helger irad  :?

du missar ju fyra helger ffs, lika bra du säger upp dig från jobbet ;)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

JElfving

kan redan säga att jag inte kommer kunna delta på söndagens första draft. möjligt dock att jag dyker upp på den andra om det blir någon. kan spela vilket draft-format som helst så länge zendikar inte är inblandat ;)

Reifu

Jag och Anna-Karin är upptagna på lunch/tidig eftermiddag. Så eventuellt skulle vi kunna vara med på en andra draft men inte den första.

Xyzar

Är i stockholm
There is no IRL, there is only AFK.

pannan

jobbar till kl 16 på söndag

Reifu

Jag föreslår följande:

Vi bestämmer att en andra draft körs igång vid 17.00. Eftersom många verkade ha svårt att hinna med den första denna veckan är det lika bra att vi spikar en tid så alla vet när de skall vara där.

God idé?

Plutonergy

Citat från: "Reifu"Jag föreslår följande:

Vi bestämmer att en andra draft körs igång vid 17.00. Eftersom många verkade ha svårt att hinna med den första denna veckan är det lika bra att vi spikar en tid så alla vet när de skall vara där.

God idé?

Jag gillar din idé :-)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

JElfving

Låter bra med kl. 17.

TeazZ

Kör vi som vanligt kl 12 också eller?

Brain

Citat från: "TeazZ"Kör vi som vanligt kl 12 också eller?
jag är nere till 12 i alla fall
Tomas Davidsson

Plutonergy

Jag vet redan nu att jag inte kommer ha några M11 boosters till oss nu på söndag. Om någon annan kan ordna så tror jag gruppen är tacksam.
Teoretiskt sett kan vi drafta fast Eldrazi, inte så funny dock...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

Draft söndag 21:00

Problemet är att vi inte har så många M11 boosters, så draft nr1 som erbjuds är Edlrazi för 80:-

När jag rotade i skåpet idag lyckades jag skramla ihop 12st M11 boosters dvs att draft nr2 skulle kunna vara en M11 draft med max på 4 spelare.

Om någon annan vill ordna M11 boosters tills söndag är det supernice jag kan tyvärr inte.

Smart att förbereda oss på att ha kanske EDH lekar eller Standrad lekar redo att fylla ut söndagen med ... Helgen efter denna är det väl dessutom Scars prerelease??  :P
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...