40k gamesday 6/12!

Startat av Martin Larsson, november 04, 2008, 21.37

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Då var det dags att väcka föreningens sovande 40k-spelare.
Den 6 dec blir det 5th eds första 40k dag på geddon!

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn, armé och skostorlek :roll:
Eftersom det kommer spelas ASL i lokalen samtidigt är 16 spelare max för dagen.

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 4 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans runt/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om :)

Slag 1: Samling kl 11.00 Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.30 Spelstart kl 16.00
Slag 3: Samling kl 20.00 Spelstart kl 20.30

Poäng
2000 pts: arméer ur senaste möjliga codexar, dock inga Special Characters. 1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, utöver det är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler
5th ed, kom ut i sommras. Alla rekommenderas att läsa igenom reglerna, det har skett flertalet förändringar sedan 4th som både ändrar spelet regeltekniskt och arme-kompositionsmässigt :homework:

Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Dvs det är ok att ha någon enhet som något helt annat, och the odd weapon som nått annat. 80% av armén proxyad är inte ok däremot :roll:

Missions och Resultatpoäng
För att få mer differanser i spelet än slät vinst, oavgjord, förlust som det är i regelboken sida 91 kommer Victorypointssystemet på sidan 300 användas. Poäng för uppfyllande av mission samt dessa poäng kommer sedan konverteras till resultatpoäng. Kommer posta detta och missions separat när jag ägnat detta lite tankar :P
Rankingsystemet kommer vara det samma som sist vi hade regelbundna gamesdays. Dvs antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, samtliga uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett schyrrans spelhumör :!:


Missions:
Mission 1: Capture. Kommer finnas 2 objectives att ta och secondary mission att fimpa alla scoring units.
Mission 2: Seize Ground. Få bonusVPs för enheter i motståndarens deploymentzone efter spelet. Lättare med scoring units.
Mission 3: Take and Hold. Scoring units inom 18 från mitten genererar bonusVPs. Secondary att döda specifikt HQ.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Anmäler mig själv 8)

Namn: Martin Larsson
Armé: CSM
Skostorlek: 44
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Brain

är redan inbokat ASL-dag då

Vet inte vad det är som gör att alla Warhammer-arrangemang dras till dessa... :wink:

Skall väl gå att lösa, det funkade ju när det var WFB
Tomas Davidsson

carlsson

Har lagt in detta i Blå Rummet i kalendern.

Vi kan nog samsas om plats, men är ni oroliga föreslår jag en snabb check på kalendern nästa gång! www.armagedon.se

;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

cracked_open

Eller så tar ASL för stor plats på klubben  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

cracked_open

Namn: Jerry Hammarberg
Lag: Chaos
Skostorlek: 45
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Namn: Fredrik Ewers
Lag: Space Marines (Minst figurer att flytta... :wink:)
Skostorlek:43

Skriver tenta denna dag och kommer först till omgång 2 & 3.

Bra initiativ!  

/F

jättem jorme

Namn:  klas robertsson

ARME/RAS:   Necrons

jag funderade just häromdan om varför vi inte hade gamesdays i 40k längre...  o nu såg jag denna tråd så bra initativ måste jag också säga  :P

Robin

2000 pts? Det är rätt mycket.

Jag är lite sugen, men jag måste fixa Eldar-armén egentligen :S. Alltså, gryta, klippa & konvertera.
Jag vann combat med 13.

Martin Larsson

Tog faktiskt och tittade i kalendern innan jag postade, eftersom jag noterade att folk inte gjorde det innan WHFB-kuppen. När jag tittade, dubbelkollade och postade var kalendern tom, alternativt så börjar min syn att hastigt degenerera...

Det är iofs helt ointressant om vad som är rätt ovan. Vi kommer få plats i våran enormt stora lokal oavsett. Tycker folk ska se det positiva i att lokalen för en gångs utnyttjas ordentligt istället!

Fegis Ewers! Du vågar aldrig spela 180 knott!!1one!

Robin: varför då? den är väl målad? Om inte annat har du ju 1 månad på dig ;)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dilba

Jag är med om nån har en armé jag kan låna, sen måste jag sno en ny regelbok av nån.

lt pain

Namn: Patrik Thorén

Armé: Orks

Skostorlek: 46


Skall prata med Tok i Varberg och se om någon där vill komma och spela. 8)

Jonas du och dina kolleger som bor i närområdet och spelade nu på BSK 26 här har ni ett ypperligt tillfälle att slipa på era arméer samt regelverket i 40k

/P

cracked_open

Citat från: "lt pain"

Skall prata med Tok i Varberg och se om någon där vill komma och spela. 8)
/P

Hmm vet inte hur jag skall tolka det här Patrik? Men du kunde ju inte bjuda dem till Mwolf då det var så svårt?.....men det kanske är annorlunda nu  :roll:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

lt pain

Absolut inte!

Vi hade redan ett samarbete då men du kanske inte lyssnade så noga på sista mötet på klubben vad jag förklarade.

Så du kan tolka detta hur du vill. :wink:

/P

Andreas Graae

Det Jerry menar tror jag e att du sa på slutmötet
" Det e svårt o få TOK o flytta sig från hemmaplan"