40k-introduktion för ev. nybörjare

Startat av Martoow, mars 12, 2008, 12.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Daniel

Jag är också sugen på att titta förbi och köra lite, får se om det är möjligt beroende på dag och tid.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Martoow

Onsdag den 26:e mars blir det av. Då krockar det inte med brädspelskvällen och så har jag dessutom lite tid att förbereda mina figgs.
Jag ska snacka med Erik(TheRevenger) och kolla vilken tid vi kommer och öppnar. Med största sannolikhet kan vi öppna redan på förmiddagen nån gång då vi har lov vecka 13.

Jätteglad att det är så många som är intresserade... dessutom hörde jag att det kommer några bäckängiter som vill pröva på. :D

//Martin
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

TheRevenger

i sånna fall kommer jag vara i stan onsdag torsdag och kanske köra lite med martin på dagtid också och då kan det ju vara öppet så fort som ja kommer in till stan.
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Fluff

den 26:e funkar för mig, ingen kvällskurs den kvällen.
antar att jag kan öppna innan Erik då jag bor i stan.
så när vill ni börja?
ät en makaron till!

Martoow

runt tiotiden tycker jag känns bra... då hinner man både sova och vakna liksom. :wink:
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Brain

Citat från: "Martoow"runt tiotiden tycker jag känns bra... då hinner man både sova och vakna liksom. :wink:

Då har man ju redan jobbat i två timmar... vissa har ju inte lov...
Tomas Davidsson

TheRevenger

nej men vi kommer va där hela dan isf :D
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Martoow

Man får ju passa på att sova när man har chansen... våra lov väger upp det faktum att ni faktiskt får pengar för att gå upp på morgnarna. :wink:

Tack för artikeln förresten, jag tror den kommer hjälpa en hel del, för en mer basic approach är ju det enda rätta i det här fallet. :D

@Daniel: Vi kommer antagligen hålla på till sena kvällen. Därför är det ganska chill även om du jobbar under dagen.

EDIT: Jag kom på att det brukar vara najs att ha med sig...
...kontanter för käk(celea kan ju köra pizzorna till gedon som ni kanske vet).
...ett par mysiga tofflor(kan göra ont i fötterna efter att ha stått upp några timmar)
...en jädra massa tur(man vinner inte annars)
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Ola

För oss som jobbar hela dagen och sen "måste" träna en timme, finns det möjlighet till spel på kvällen?
Skulle gärna lufta mina gråa Aliens som inte varit ute ur ICA-kassen sen 99/00.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Martoow

Det ska inte vara några problem, eftersom jag och Erik har sovmorgon dagen efter. 8)
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

TheRevenger

mjo de ska ej vara något fel på detta och dina små grå verkar behöva luft :D
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Fluff

Citat från: "Martoow"runt tiotiden tycker jag känns bra... då hinner man både sova och vakna liksom. :wink:

okej. runt tio it is.
ät en makaron till!

TheRevenger

nu dog de hela ut lite.. men kan alla skriva när dom kommer så att man får en lista vore detta bra :)
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

carlsson

Citat från: "Martoow"Jag hade tänkt ta med några kompisar till lokalen för att ge dem en liten introduktion till 40k-spelande. Därför skulle vi kunna ordna så att andra medlemmar som inte har spelat innan kan lära sig grunderna.

Det är bara att fråga på om ni undrar något. 8)

Någon som är intresserad av att hålla ett "WHFB för nybörjare"...?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

TheRevenger

dom som har kan nog göra detta om dom vill dock inte jag...
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured