Gryning på Ereb II

Startat av Spiff Rymdspionen, juni 10, 2007, 14.52

Föregående ämne - Nästa ämne

Alfredsson

Du jobbar inte natt va, fredrik?

hehe  :P
/Mattias

Be bold and mighty forces will come to your aid.

Ewers

Okej då, det blir väl bra med 15.00 då då.  :wink:

/F  8)

Alfredsson

Hur gick det för er?

Det va väldigt tråkigt att dö, igen. Men tufft för er med, gjorde ju en svår situation svårare.

Det va kul att lira med er iallafall, lycka till!
/Mattias

Be bold and mighty forces will come to your aid.

Den Gamle

Ur askan in i elden skulle man kunna säga...

Du hade åtminstone turen att få dö men fötterna på fast mark.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

Bajstråkigt att din karaktär dog Mattias. Vi fick ordning på slaget och tog oss till båtarna med endast 50 man döda. Sedan har det gått nedför...

Nästa spelning blir nog farligare än fältslaget.  :(

/F  8)

Robin

Planen är dum. Vi bör inte genomföra den, tror inte vi har tänkt till tillräckligt långt.

* Varför skulle Kael gå med på att dela upp alla om han inte ville? Känns konstigt om han skulle vara lurad som en  poet på en flotte.

* Vi kan nog ta över 2 båtar, men den båten som är viktigt, dvs Kungsklyvaren, går inte att ta över för att vi kan ju knappast borda den. Vi är för dåliga sjömän helt enkelt.

* Det blir svårt att kontrollera hela besättningen med endast 10 man, även om det kanske kanske skulle gå.

Nej, vi bör nog ha lite is i magen, jag vill även veta om Språngspjut är död eller inte.

Så jag tycker vi lägger "da plan" i malpåse.
Jag vann combat med 13.

Dina

Jag håller med Robin. Vi kan säkerligen komma levande därifrån, men utan Kael som borde vara viktigare än våra egna skinn. Och om vi lyckas komma därifrån utan honom, vad är poängen? Vidare har Traffell rätt; vad ska vi göra sen när vi har rymt? Vi kommer vara skyldiga till mycket mer än vi är nu och kan då glömma att knalla in i Ara och hämta Kael. Våra chanser att befria fältherren är mycket större på land och jag tror att kungen kommer släppa oss. Och som Carlos sa, påbörjar vi det vi tänkte göra finns det ingen återvändo. Till sist ska jag tillägga att även om Dina vet att Kael är viktig för kampanjen, att han är god människa och är med i diverse visioner så har Helenia sett hans sämsta sidor och på sistone har hon inte sett annat än det.

Beklagar Mattias. Men du dog nog vid rätt tidpunkt.
So long, suckers!

Den Gamle

Jag tror att det här är vår bästa/enda chans. När vi väl kommer till Ara så kommer vi stå under mycket hårdare bevakning. Vi kanske kommer bli benådade av kungen men jag tror att det är mer sannolikt att vi blir hängda eller fängslade eftersom vi (eller åtminstone vissa av oss) tydligt visat vår lojalitet mot Kael.

Våra chanser att ta över det här skeppet är nog ganska goda. Våra chanser att ta över något av de andra skeppen ser jag som i stort sett obefintliga. Soldaterna är förmodligen lika inlåsta på sitt skepp som vi är på vårt och därmed också svåra att skicka någon form av signal till. De har förmodligen inte lika starka anledningar att göra revolt som vi har heller och jag för min del anser nog att det bästa för mina män är att helt enkelt göra avbön och bli benådade.

Att ta över skeppet med de sårade och Kael på är nog i stort sett omöjligt.

Min tanke är snarare att ta oss iland med hjälp av skeppet och ekan och sedan ta oss norrut mot alvskogen för att slutföra vårt egentliga uppdrag, att skydda prinsen/halvalven.

Vad det gäller själva utförandet av övertagandet av skeppet så förordar Cahit att man går igenom båten rum för rum och dödar alla soldater samt binder alla sjömän. Vi plockar på oss de vapen och rustningar vi hittar. Jag föreslår att vi börjar med det vi misstänker är soldaternas logement som ju är det närmaste rummet. Att låsa in dem tror jag inte är en bra idé eftersom vi inte kan utesluta att de har en egen lucka upp till däck. Även om de inte har det vill jag inte ha 10-15 beväpnade och rustade soldater i ryggen när de väl kommer ut, bättre att ta hand om dem medans de inte fått förbereda sig.

Jag tror inte vi har så mycket val annat än att gå vidare med det här. Dessutom dör jag hellre med vapen i hand än i ett fiskstinkande lastutrymme.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Dina

Om nu kungen väljer att fängsla officerarna, har flera av spelarna finfin erfarenhet av att fly från slottet. Då slipper man det smått oroande hotet att två av skeppen skjuter på det tredje som helt plötsligt byter kurs. Vidare har en fågel viskat i mitt öra att våra chanser att ta över skeppet är 50/50. Det är inga goda odds, knappt acceptabla då man knappt hinner ta fem simtag innan man fryser ihjäl i vattnet (om man nu blir påkommen och kastad överbord). Nej, Helenia har ingen anledning alls att försöka sig på "myteri" annat än att hennes kamrater kan komma att behöva hennes hjälp, vilket i och för sig är anledning nog. Jag personligen (Dina) vill inte lämna Kael i kungens aningen hårda händer (han är som sagt viktig för kampanjen) och tycker dessutom att planen inte håller.
So long, suckers!

Robin

Att tycka att planen är "dum" är väl kanske fel att säga, den kommer nog att gå bra. 50/50-chans, yeah right. Det finns ingen NPC på skeppet som kan slå Lerris i närstrid utan att använda magi, och det är tveksamt att det finns en elementarmagiker där. Om vi försöker så kommer vi att ta över skeppet, punkt. Det är i alla fall vad Lerris anser.

Dock uppnår vi inte särskilt mycket förutom att rädda våra egna skinn. Lerris anser att det är viktigare att hålla sig nära Kael och se till att assistera honom på alla sätt. Eftersom Kael verkar ha gått med på vad som gäller så tänker Lerris nog inte göra något förhastat, utan i alla fall vänta och se tills efter nästa middag. Då kanske vi kan omvärdera situationen, men inte så troligt.

OM vi ska meta-gama, så anser nog spelaren Robin att om vi vill överleva så är det bra att ta över skeppet och kila iväg med svansen mellan benen, men det är inte det som Lerris skulle gjort, så det blir det nog inte med andra ord. Så är det.

Lite is i magen, så kommer det nog att gå bra med andra ord, även i huvudstaden. Om det skiter sig, så klarar nog ni andra er där i alla fall (ni kan ju säkert ljuga er ur det, det kan inte jag  8)  ).
Jag vann combat med 13.

Apanpapan

Gör vad ni vill. Vi räddar världen. Vi kan även rädda er när vi har räddat världen.

/Gryningsjyckarna
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ewers

Om kungen troligen kommer skona soldaterna men inte officerarna så anser jag att vi genomför en flyckt natten före vi kommer till Ara. Vi kan ta oss ut ur lastrummet och iland med ekan/jollen utan att behöva döda i onödan. Det skulle vara till vår fördel om alla officerarna kunde fly utan blodspillan.

Väl på flykt och i land kan vi sedan hjälpa Kael genom att se till att benådade men fortfarande lojala soldater kontaktas mm. Detta är någonting som de övriga officerarna kan fullfölja efter vi startat igång det. Skulle vi behöva rädda Kael kommer vi att kunna göra det genom list och djärvhet innan eventuell avrättning.

Jag, och Simon, anser alltså att vi skall fly utan att döda i onödan. Sedan organisera en ny styrka med de soldater som väljer att stötta Kael. Sedan befria Kael och föra honom till säkerhet så att han och hans nya (troligtvis mycket mindre) arme kan göra det dom skulle göra innan.

Vi skall ju iväg och skydda halvalven så vi kanske inte hinner med att göra allt i min plan själva.

Simon kommer inte vänta och bli överlämnad i Ara. Han flyr i så fall själv för han är övertygad om att han inte kommer bli benådad.

Jag håller med om att det är obefintliga odds för oss att lyckas befria Kael till havs och därför borde vi vänta med det till ett bättre läge. Jag tror dock på följande strecksatser:
-Kael blev lurad in i denna fällan.
-Språngspjut kan vara vid liv och kanske är "spionen".
-Soldaterna kommer nog att benådas.
-Vi som officerare sitter ganska löst till, speciellt vi som öppet vände kungen ryggen.

Mvh /F 8)

Alfredsson

Nej......inte fan dog jag vid rätt tillfälle....det är ju nu det roliga börjar och det som min karaktär va bra på. Han var ju inte bäst på att slåss det va ju du Dina :D

Det va som sagt kul att lira med er lycka till....and give em hell :twisted:
/Mattias

Be bold and mighty forces will come to your aid.

Dina

Fin spelning. Vad gör vi härnäst? Alvskogen röstar jag för. Om någon ovänlig själ så mycket som nyser på mig hamnar jag på minus och ställer mig i ett lämpligt hörn och lipar en skvätt. När blir nästa spelning av?
So long, suckers!

Spiff Rymdspionen

Datum som funkar för mig i september är;

16/9, 21/9, 23/9, 28/9, 29/9, 30/9
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."