Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Vi ska nog kunna göra en snabb städning. Fast just nu får vi se hur mitt huvud hänger ihop. Jag tänker gå hem snarast nu för att försöka sova bort en ihållande förkylning. Men jag är ganska enveten och blir "aldrig" sjuk...
/Carl

Usually_Insane

Skulle du vilja ta med Taj Mahal på torsdag CG?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

carlsson

Har redan tackat CG, men vill även tacka officellt, eftersom ni hade städat jättebra! Tack för hjälpen! :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

globetrotter

I morgon tar jag med några av de sex nya spel från Tyskland som dök upp i brevlådan i går.
Det är de spel som jag omnämnt tidigare i den här tråden.

Dessutom på begäran av Adam, så tar jag med Taj Mahal. Vi syns i morgon kväll.
/Carl

globetrotter

Dito som förra veckan.
Ska jag byta Aeroplanes (som vi spelade förra veckan) mot Rolling Freight, som är det sista jag är inläst på?
/Carl

globetrotter

Hej!
I morgon kväll vill jag verkligen spela Rolling Freight. Påminner om Age of Steam, men inga auktioner och mindre ekonomi och mer logistik. Dessutom styr tärningar dina valmöjligheter.

Jag tar även med flertalet nya, men lämnar Aeroplanes och Atlantis Rising hemma och tar med Village i stället. Detta är ganska lätt att lära ut för en andra grupp av spelare.

För övrigt drar jag iväg till Ryssland och kryssning på Volga på måndag, så jag dyker inte upp de närmaste två veckorna utan kommer nästa gång torsdag 18 oktober. Men jag förmodar Peter kommer att hålla ställningarna under tiden.
/Carl

Adam P

Jag har försökt rekrytera ltie mer nytt folk, så får se om jag har lyckats, kanske är så att vi blir lite fler än vanligt imorgon. (kommer dock komma strax efter 18)
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

globetrotter

The more, the merrier! Självklart är det kul med lite nytt folk.

Jag tar med Last Will och Taj Mahal, förutom några nya. Alltid lättare ifall jag bara behöver förklara regler vid ett bord.

Vi syns!
/Carl

Usually_Insane

Jag har lånat två spel utav CG och kommer att hålla i torsdagsspelningarna två veckor framöver.

ses på torsdag allihopa :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

Kommer att ha London, Innovation, Taj Mahal och last will på torsdag, plus alla spel på geddon, ta gärna med er något favoritspel som ni vill spela, väl mött imorgon. :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag hoppas ni fick ihop ett par torsdagar utan mig. Jag kommer förstås i morgon, så vi syns väl då. Det jag helst vill spela är fortfarande Rolling Freight.
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon. Rolling Freight var ett riktigt kul spel, vilket alla tyckte vid bordet. Lättsammare än det verkade vid första anblicken, men fortfarande väldigt många val, trots att man var beroende av tärningsslag. Sugen på att köra det igen.

Nästa torsdag (kvällen före BSK) räknar jag ändå med att köra som vanligt, Troligen får jag med mig några göteborgskamrater som ska till konventet, vilket kan innebära tillgång till några Essenspel.
/Carl

globetrotter

Även om det är BSK på fredag-söndag, så kör vi som vanligt på torsdag. Två spelkamrater från Gbg kommer då också. Vi kanske kommer några minuter senare än vanligt, då de ska dumpa sina saker hemma hos mig först.

NÄSTA TORSDAG 8/11, så kommer jag INTE, då jag är på konferens och inte hemma förrän sent på torsdagskvällen.
/Carl

dilba

Vi kommer packa ner alla saker från gedon på torsdag. Ni kan ju spela ändå men det kommer nog låta en hel del när vi packar och bär ner allt.

globetrotter

Fullt medveten om det, men det har funkat tidigare år att spela där på torsdagen.
/Carl