Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Förmodligen behöver det inte nämnas, men som ni förstår blir det inget spelande denna veckan heller och knappast nästa vecka. Preliminärt blir nästa gång 8 september. Får hoppas det finns nycklar och lyse då :-)

För att tillfredsställa spelandet, så åker jag troligen till nya SveRok-huset i majorna Göteborg, där GoBo har brädspel nu på lördag kl 11-23.
/Carl

globetrotter

Nu är det dags att köra igång på TORSDAG 8 september igen!

Jag tar åtminstone med mig Quarriors (Dominion som tärningsspel...), men det är bara en filler så jag lär leta fram några rejälare spel också.
/Carl

Usually_Insane

snackade med några på högskolans spelkväll som kan dyka upp.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

roligt

Jag tror att jag kommer förbi, i vanlig ordning.
Var med och spela.

Xyzar

Tror jag kommer förbi, för ovanlighetens skull ;)
There is no IRL, there is only AFK.

globetrotter

Jag hoppas på lika stor anslutning denna torsdagen (sist var vi 11 st).

Dessutom kommer Karin från Gbg och troligen kommer Björn B också.
/Carl

globetrotter

Denna torsdagen är jag sugen på att spela samarbetsspelet Wrath of Ashardalon (dungeon crawl). Tar förstås även med några fler spel. Önskemål?
/Carl

Usually_Insane

D&D spelet va?

så länge vi inte får konstiga Bossar i mitten av första uppdraget är jag helt på
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Stämmer! Jag har senare konstaterat att "BOSS-monstren" hade en speciell beteckning, så jag förutsätter att de endast tas med ifall de är angivna i uppdraget. Dock kan jag inte hitta något speciellt i regelhäftet angående att dessa ska behandlas separat utan det är snarare ett antagande.
/Carl

Usually_Insane

bidde ju House on the hill istället, får bli någon annan gång.

kul att vi blev så många iaf, hoppas på nästa gång :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

Kommer att bli någon halvtimma sen på torsdag.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Det brukar vara fler som är sena och du kan ju flera av mina andra spel. Jag och Lallo var inne på att köra en omgång Scepter of Zavandor ifall vi får med oss ett par till.

För övrigt har jag bett att Karin ska köpa ett ex av Elder Sign (samarbetsspel - slags Arkham Horror light), men det lär jag inte ha med mig förrän tidigast 13/10.
EDIT: Karin har redan fixat ett ex av Elder Sign och Björn skulle ta med det till i morgon torsdag!
/Carl

globetrotter

Jag, Sara och Peter pratade om att spela Tales of Arabian Night i morgon. Ett ganska långt spel i berättande stil. Det går att ha med en till, men spelet är mest optimalt på tre spelare.

Självklart har jag med mig ett stort antal andra spel och i huvudsak sådana som det är några som spelat tidigare.

Elder Sign kommer med igen. Jag hittade bara en regel som vi spelade fel sist och det var att "mask-monstren" endast ska vara med när en viss "Ancient One" (inte Chtulu som vi spelade med) är i spel. Dessa monster vet jag dök upp 3-4 gånger och de är de värsta. Detta i kombination med att vi startade med två adventurekort med en jobbig midnattseffekt och två kort som tog bort tärningar plus att det var första gången var troligen orsaken till att det kändes extremt hopplöst. De flesta klagomålen på spelet när man läser BGG verkar annars vara att det är för lätt att vinna över spelet...
/Carl

Usually_Insane

hittade en segerpoäng till troyes liggandes i lokalen, har lagt den i spelhyllan, hur gick det? vem vann?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Tack Peter! Påminn mig gärna på torsdag.

Sara vann strax före mig och Karin blev sist.

På torsdag kommer jag med ett nytta samarbetsspel, nämnligen Star Trek Expeditions. Klart bättre och klurigare än Elder Sign. Föt upp till 4 spelare.
/Carl