Bord & Stol

Startat av Robin, oktober 24, 2006, 13.05

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Har fått besked av Gunilla (heja henne!!!) att förutsatt att Belona inte hyrs ut (väldigt liten risk med tanke på tidsaspekten) finns det 75st 2-personersbord samt 150st stolar som vi kommer kunna låna.

Robin, Daniel och Per: Hur ligger vi till med bord resp stolar då?

Kanske skulle föreningen/kanventet investera i bockar till figurspelsborden?

Mvh /F

Robin

Jag skulle behöva 4 bord/3 figurbord, dvs 40 st bord. Stolar, helst 60 men det är nog lugnt.

Om föreningen/konventet kan tänka sig att köpa bockar, så kan jag lägga ut så länge. Har släkt & vänner som kollar ev. möjligheter på den fronten.

Skitbra angående Bellona, Fredrik! Vi ordnar detta.
Jag vann combat med 13.

Robin

60 st bockar från ÖB i Kviberg kostar 44:- styck efter prutning.

Totalt 2640.

Om vi kan tänka oss att köpa det så kan jag lägga dem pengarna så länge.
Jag vann combat med 13.

soulreaper

Ledssen att jag inte varit så aktiv idag, men har suttit i telefonsamtal med min chef ang. min lön som inte heller denna månad stämde :evil: ska kolla med therese hur mycket stolar hon kunde fixa fram gratis...Ska även ringa bäckäng nu..Ang. politiska partier så har jag bara fått tag på sossarna och dem hyr lokalerna vid behov och liksom alla sportföreningar jag fått tag på hänvisar dem till borås stad eller ip skogen...Som jag förstod det på per så tyckte han att om man bara kan förvara bockarna bra så är det inga problem. Det är ju dessutom bra att ha till kommande konvent....
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Robin

Ok, efter ett litet snack med Ewers är nu 60 st bockar inhandlade så det problemet är nu löst.

Bockarna kommer på lördag, då plast-pappa skall upp och skjuta av lite älg. Antar att vi nog kan ställa in 60st bockar på Geddon?
Jag vann combat med 13.

soulreaper

Citat från: "Robin"Ok, efter ett litet snack med Ewers är nu 60 st bockar inhandlade (det är så mkt vi lägger på T-shirts & muggar tydligen) så det problemet är nu löst.

Bockarna kommer på lördag, då plast-pappa skall upp och skjuta av lite älg. Antar att vi nog kan ställa in 60st bockar på Geddon?

Det måste ju gå att stapla dem på nåt fint sett ?!?
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

soulreaper

Har inte fått tag på nån på bäckäng, och kan inte jobba på det mer idag då chefen bad mig komma in och prata om vad som blivit fel..
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Daniel

Hmmm... svårt att säga om det räcker eller ej.

Men jag har för mig att jag såg ca. 20 4-manna bord i förråd samt nere i pub-lokalen och utöver det ca. 10 4.manna bord uppe i restaurangen. Om vi får ytterligare 75 2-manna bord från Bellona så borde kortspelarna få sina 55 st 2-manna bord och resten kan då tillfalla brädspelarna/kiosken/butikerna.

Stolarna är mer osäkert.

Vi behöver drygt 100 stolar för brädspel/kiosk/butik. ca. 110 stolar till kortspelarna och 60 stolar (brukar dom ha några i vanliga fall) till figurspelarna.

Vi behöver alltså 270 stolar... vi har 150 från Bellona sedan finns ett antal i kårens lokaler där vi inte känner till antalet, men det bör vara mer än 40 st men vi vet inte hur många.

Slutsats... Vi behöver troligtvis mer stolar men vi klarar oss nog på borden.

Daniel & Björn
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Robin

Figurspelsavdelningen skulle behöva ett par bord för "Blood bowl" med. Detta kan vi kanske klämma in bland de andra brädspelarna? Eftersom det egentligen är ett brädspel...  :)
Jag vann combat med 13.

Ola

Citat från: "Robin"Figurspelsavdelningen skulle behöva ett par bord för "Blood bowl" med. Detta kan vi kanske klämma in bland de andra brädspelarna? Eftersom det egentligen är ett brädspel...  :)

Och ett (1) bord till Warmaster turneringen.  :)
Gärna tre stolar åxå...
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!