40k Gamesday 7/3

Startat av Martin Larsson, januari 27, 2009, 14.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilken av dessa 2 dagar vill folk spela mest?

14 feb
1 (20%)
7 mars
4 (80%)

Antal personer som röstat: 4

Omröstningen har avslutats: februari 04, 2009, 14.19

Martin Larsson

Då vare dags igen, ovan nämnt datum gäller:!:

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn, armé och skostorlek :roll:
Hoppas på fler än senast denna gången, the more the merrier :wink:

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 4 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans runt/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om :)

Slag 1: Samling kl 11.00 Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.30 Spelstart kl 16.00
Slag 3: Samling kl 20.00 Spelstart kl 20.30

Poäng och Arméer
2000 pts: arméer ur senaste möjliga codexar, dock inga Special Characters. 1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!
Precis som förra gamesdayen råder undertecknad folk till att inte spela med bara 2 troops, det kommer bli extremt svårt att vinna med sådana arméer...

Regler
5th ed, kom ut i sommras. Alla rekommenderas att läsa igenom reglerna, det har skett flertalet förändringar sedan 4th som både ändrar spelet regeltekniskt och arme-kompositionsmässigt :homework:

Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Dvs det är ok att ha någon enhet som något helt annat, och the odd weapon som nått annat. 80% av armén proxyad är inte ok däremot :evil:

Missions och Resultatpoäng
För att få mer differanser i spelet än slät vinst, oavgjord, förlust som det är i regelboken sida 91 kommer Victorypointssystemet på sidan 300 användas. Poäng för uppfyllande av mission samt dessa poäng kommer sedan konverteras till resultatpoäng.
Rankingsystemet kommer vara det samma som sist vi hade regelbundna gamesdays. Dvs antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slag 1 denna dag kommer börja med att folk kommer paras efter medelresultat förra gamesdayen. Slag 2 och 3 kommer paras enligt vanlig Swiss-princip :idea:

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, samtliga uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett schyrrans spelhumör:!:
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt, ett klart tips :twisted:

Missions:
TBA

Status efter 2 gamesdays

Namn/antal slag/totBPs/snittBPs
Brain: 3 / 40 / 13,3
Dyne: 2 / 23 / 11.5
Ewers: 3 / 30 / 10
Henk: 3 / 22 / 7.3
Henke 5 / 34 / 6,8
Klas 5 / 46 / 9,2
Kristian 6 / 49 / 8,2
M. Karlsson 1 / 0 / 0
M. Larsson 6 / 75 / 12,5
Patrik 3 / 28 / 9,3
Robin 5 / 73 / 14,6
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Anmäler mig själv igen :D
Namn: Martin Larsson
Arme: CSM/Tau
Skostorlek: 44
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dilba

Vi ska ha en WFB turnering den 15 feb så om ni ska ha 40k den 14 behöver
ni inte ställa tillbaka borden bara ta bort terrängen.

Brain

Kan enbart 7/3

Namn: Brain
Arme: Kaos Rymd Maränger
Skostorlek: 44-45
Tomas Davidsson

jättem jorme

namn: klas

arme: jag kanske är med beror på om jag kan boosssta min necron arme lite mer eller om jag kan låna ett lag av nån..

skostorlek: ???

Lord Black

det blir väll 7/3?  

Namn: Kristian Bergström
Arme: Tyranid
Skostorlek: 42

kanske har en bio titan klar då  :twisted: men den får jag väll inte ha med.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

cracked_open

Citat från: "Lord Black"
kanske har en bio titan klar då  :twisted: men den får jag väll inte ha med.

Sedan när började Tyraniderna spela med "Fair Play"?  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Vill kunna den 7/3. Återkommer snart i frågan.

/F 8)

Martin Larsson

Citat från: "dilba"Vi ska ha en WFB turnering den 15 feb så om ni ska ha 40k den 14 behöver
ni inte ställa tillbaka borden bara ta bort terrängen.

Sorry Dyne ni får plocka fram borden själva, det blev det andra alternativet :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Jag får väl ta och vara med då.

Skostorlek 44,5.


En annan viktig grej vi bör göra nu är att all wargear följer de senaste reglerna, eftersom det kommer att spelas så i övriga turneringssverige inom kort.

DVS att alla stormshields ger 3+ invo-save, alla syltkanoner är Heavy 4, Rending, alla apotekare ger FnP etc....

Dags att börja bygga lite stormshields Henke! :)
Jag vann combat med 13.

Martin Larsson

Citat från: "Robin"En annan viktig grej vi bör göra nu är att all wargear följer de senaste reglerna, eftersom det kommer att spelas så i övriga turneringssverige inom kort...

Jo det kanske vore en bra ide. Men jag har inte hittat nån 5th ed Sverige-FAQ i ämnet ännu. Gissar att nån sån kommer komma upp inför Gothcon, så den kan man ju typiskt sno 8)

När man ändå är inne på området så är det riktigt sorgligt att se att Forgeworld lyckas uppdatera sina grejjer på nån vecka(IA-böckerna) medans ett visst moderbolag inte orkar bry sig alls :x
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Martin, här finns det: http://www.foreningenylva.org/forums/index.php?showtopic=22000&view=findpost&p=355221

De har helt enkelt inte löst upp Sverige FAQ:en än. Men nu är det helt enkelt dags.
Jag vann combat med 13.

Brain

Citat från: "Robin"Martin, här finns det: http://www.foreningenylva.org/forums/index.php?showtopic=22000&view=findpost&p=355221

Vad har den tråden med Wargear att göra? Såg bara Komp i den...
Tomas Davidsson

Robin

Citat från: "Brain"
Vad har den tråden med Wargear att göra? Såg bara Komp i den...

Läs posten jag länkade till...

Samma regler för alla marines == samma wargear för alla marines. Det nämns på sidan innan.
Jag vann combat med 13.

Brain

Citat från: "Robin"
Citat från: "Brain"
Vad har den tråden med Wargear att göra? Såg bara Komp i den...

Läs posten jag länkade till...

Samma regler för alla marines == samma wargear för alla marines. Det nämns på sidan innan.

Hänger inte med alls just nu. Du skriver följande
Citat från: "Robin"En annan viktig grej vi bör göra nu är att all wargear följer de senaste reglerna, eftersom det kommer att spelas så i övriga turneringssverige inom kort.

DVS att alla stormshields ger 3+ invo-save, alla syltkanoner är Heavy 4, Rending, alla apotekare ger FnP etc....

Och sedan ger du en länk till det som inte har något med det att göra? Vad har jag missat?

BTW är det ett jämställande av alla codexar som skall göras ellrr kommer jag fortfarande få ha min SoB-bionics med "Jag dog, 6:a jag ställer mig upp"
Tomas Davidsson