Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - carlsson

#61
Jag ska lämna in några spelkartor (format A2-A0) för laminering direkt på kapaskiva. Det kostar 500,- per styck, laminatet är matt.

Jag tänkte fråga om det är någon mer som är intresserad så kanske vi kan få ner priset något?
#62
Brädspel / ASL-dagar 2017
maj 15, 2017, 10.02
Den som väntar på något gott....
Äntligen är nya datum uppsatta!

Som vanligt tycker vi det är extra roligt med nya spelare, så om du är nyfiken ska du inte tveka att prova på detta fantastiska spel!
Meddela gärna i denna tråd om du har för avsikt att komma (inget måste, men det förenklar logistiken).

Sön 11/6
Lör 15/7
Sön 20/8
Sön 24/9
Lör 7/10
Lör 25/11
Sön 4/2
Lör 3/3
Sön 8/4
Lör 5/5

http://www.aslsweden.com/asl-dagar_i_boras.html

Vi ses! :)
#63
Föreningsfrågor / GOLVLÄGGARDAGS!
mars 26, 2017, 10.51
GOLVLÄGGARDAGS!

Helgen den 28-30/4 är det dags för lokalhelg igen. Vi kommer göra två saker denna helgen:
- Tvätta alla fönster.
- Lägga in det nya golvet.

Känner du att du vill hjälpa till så tveka inte att anmäla dig! Skriv här på tråden eller maila mig på andreas.carlsson@armagedon.se.


Formalia som vanligt:
Vi bjuder på mat och en dricka per dag.
Man kommer och går som man kan och vill.
Tider från tidigt till sent. Jag tar ledigt och påbörjar sannolikt redan kl 12 på fredagen.

PS. Lokalen är stängd för övriga aktiviteter denna helg.
#64
*** Detta berör dig som har en epostadress som på något sätt är kopplad till armagedon.se. ***

Vi håller för närvarande på att strukturera upp eposten på armagedon.se.
Vi har skickat ut ett epost till alla som har en epostadress. Om du inte har svarat på detta måste du svara omgående, om du vill ha kvar din adress.

Svara senast den 31:a mars. Uteblivna svar tolkar vi som att du inte vill ha kvar din epostadress.

För styrelsen,
Andreas Carlsson

#65
Kära medlemmar!

Nu har vi inlett verksamhetsåret för 2017. Här följer lite information om detta:

Alla medlemmar som inte har betalat sin avgift för 2017 ska nu ha fått ett epost med betalinformation inför det nya året. Skåp och nyckeltags ska betalas senast den sista April för att inte förverka sitt kontrakt. Det kommer självklart ytterligare varning om detta innan vi klipper några lås eller stänger ute några medlemmar.

Från och med nu behövs inga nya, skriftliga avtal på ditt skåp eller nyckel-tag. Det avtal du redan har skrivit på gäller till dess att du byter skåp, eller att vi uppdaterar avtalen. Detta gör vi för att slippa onödigt pappersarbete.

Vi har även uppdaterat våra medlemsvillkor, så att dessa följer PUL (datainspektionens lagara kring personuppgiftshantering). Genom att betala ditt medlemskap samtycker du till dessa regler. Gå in och läs här: http://www.armagedon.se/medlemsavgift/
(Nu kan ju vän av ordning anse att vi även bör få nya, påskrivna avtal tack vare detta, men vi lugnar oss lite med det så att vi får det helt rätt inför nästa påskrift helt enkelt. ;) )


Saker på gång under året:
- Nytt golv
- Vårmöte
- Familjekväll
- Spelauktion
- BSK
- Höstmöte
- Kraftfullare internetuppkoppling
- E-sport

Mer info om detta kommer löpande!


I övrigt är det som det brukar, och tveka inte att höra av dig om du vill förverkliga några av dina spel-idéer eller tankar kring en av Sveriges äldsta - och bästa - Spelföreningar!

Med vänlig hälsning,
Andreas Carlsson, Ordförande
#66
Styrelsen informerar / Skåp och nycklar 2017
februari 23, 2017, 10.13
För alla er som undrar över skåp och nyckeltags (aka blipp) för 2017, så återkommer jag om detta inom en vecka eller två (jag åkte på semester dagen efter årsmötet, kom hem igår och åker till Köpenhamn över helgen, så tiden har helt enkelt inte räckt till).

Så vet ni! :)
#67
Aktuella starttider är som följer:
Fredag kl 12.
Lördag kl 10.
Söndag kl 10.

Man kommer och går som man vill förstås, sluttider baseras på momentum och allmän energinivå. Räkna med runt 22 fredag och lördag, och runt 18 på söndag!

Vi ses! :)
#68
Föreningsfrågor / Lokalen bokad 13-15 Januari
december 29, 2016, 19.35
Meddelande:
Helgen 13–15 Januari är lokalen bokad
 för ASL-Kickoff.

Lokalen är stängd för övrig verksamhet, men det kommer att finnas plats i rollspelsrummen om man vill.

Är du nyfiken på ASL får du gärna komma ner, läs mer på www.aslsweden.com/asl-kickoff.html

För frågor, kontakta Andreas Carlsson på andreas.carlsson@armagedon.se eller 0702-69 20 69
#69
Föreningen stänger för all aktivitet den 6-8/1. Denna helg kommer vi att bygga och renovera i lokalerna. Vi behöver även hjälp med detta, så om du kan skulle vi uppskatta en hjälpa hand!

:)
#70
* * * VIKTIGT OM SKÅPEN * * *

Vi saknar avgift och kontrakt för följande skåp:

5
16
24
29
34

Om något av dessa är ditt skåp, betala avgift samt meddela mig omgående.
Föreningens Swishnr är: 123-055 36 51.

Tack!

Med vänlig hälsning,
För Armagedon
Andreas Carlsson
Nyckel- och Skåpsansvarig
#71
Föreningsfrågor / Söndagen 13/11
november 01, 2016, 12.52
Söndagen den 13:e November kommer jag vara nere på föreningen för att ställa iordning och greja inför Supporting Fire helgen efter. Är vi några stycken kanske vi t o m kan sätta lite tak eller dylikt! Meddela mig gärna om du vill komma ner och hjälpa till. :)
#72
Lokalen är uthyrd och därmed stängd för övriga arrangemang den 18-20 November då vi arrangerar Supporting Fire 2016.

Vi är ganska många i år, så det kommer inte gå att spela några övriga spel denna helg, däremot slutar vi kl 15 på söndagen.

Är du nyfiken på ASL så går det självklart bra att komma ner och kika. :)
#73
Föreningsfrågor / Dålig lukt på toaletten
oktober 24, 2016, 14.39
Enligt hyresvärden ska den dåliga lukten, som vi stundom har haft på toaletten, nu vara åtgärdad.
Meddela mig, eller annan person i styrelsen, om du inte håller med.
#74
Övriga arrangemang / Lördag och Söndag 24-25/9
september 18, 2016, 16.56
Lördag och söndag 24 resp 25/9 kommer vi att renovera i lokalen igen. Man får gärna vara där och spela, men förbered er på stök och bök.  :)
#75
Brädspel / SUPPORTING FIRE 2016, 18-20 November
september 18, 2016, 13.19
Om två månader på en förening nära dig!

Greetings fellow ASL:ers!

Today it's two months left to Supporting Fire 2016!

So far we have attendees from Finland, USA, Norway and Denmark. And some Swedes of course. ;)

Supporting Fire is a 'blind round tournament', which means that no one except the relevant Round Director  knows the scenarios for each round. This means that you can come totally unprepared and still have a blast!

We are playtesting and organizing as you read this, and will deliver to you a nice and varying mix of scenarios from our five Round Directors. As our standard practice are, we will present and look through all scenarios together before each round starts. We do as much as we can to keep you from reading and understanding the scenarios – with sometimes strange Victory Conditions and setup areas – so you can focus on playing and having a good time!

This year we are proud to present the following great sponsors:
• Friendly Fire
• Bounding Fire
• Heat of Battle
• Le Franc Tireur
• Lone Canuck Publishing
• Battleschool
• Dispatches from the Bunker
• Multiman Publishing
• Trojan Games

If you haven't already, register yourself for participation today!

Read more and register at www.supportingfire.com

See you in November!
/Andreas Carlsson

...with the help from these fantastic persons:
Mattias Bergwall, Tomas Davidsson, Lars Gregorson, Fredrik Scheuer and Derek Ward
#76
Brädspel / [ASL] Valor of the Guards 2016
juni 19, 2016, 14.28
Valor of the Guards 2016

Här är samlingstråden för VotG-kampanjen som vi påbörjar sommaren 2016.

På ASL-dagen igår slumpade vi fram lagen och det föll ut så här:

GERMAN
Lars-Robert Gregorson
Andreas Larsson
Tomas Davidsson
Stefan Nilsson

RUSSIAN
Andreas Carlsson
Stefan Land
Magnus Nattodag
Marcus Mellqvist


Spelstart Torsdag 25/8 kl 1730.
Det innebär att båda sidor har sommaren på sig att planera, göra inköp och kuckilura.

Efter det kör vi varannan torsdag, starttid ca 1730.

Struktur
Jag och Larsa föreslår att vi kör en strukturerad ordergivning enligt följande:
LG och AC är överbefälhavare i respektive lag. Dessa två distribuear poäng och order till de övriga spelarna som sedan får utföra uppgiften helt enkelt. Dessutom kan de ta över spelarna roll när de inte kan vara på plats.
Vidare har de sannolikt hand om OBA, Sniper och dylika uppgifter. Vi har inte spelat på detta sättet innan, men gissar att det kan funka ganska bra eftersom vi är såpass många.
Detta är vårt förslag, känns det som en bra idé?


Jag kommer att lägga upp kartan och regler här: http://www.aslsweden.com/votg


Roligt! :)
#77
INFORMATION: Lokalhelger 10-12 Juni och 1-3 Juli

Som tidigare uttalats kommer vi att arrangera Lokalhelg den 10-12 Juni samt den 1-3 Juli. Här följer lite information om detta.

- Vi behöver hjälp! Det räcker att man tittar ner en timme under helgen och bär en kartong, så har man bidragit med hjälp. Undervärdera inte din egen insats, har du tid över någon gång mellan fredag till söndag så uppskattas all hjälp vi kan få!

- Lokalhelg innebär inte att man måste hjälpa till HELA helgen. Det räcker som sagt med en timme på fredagen, eller halva lördagen, eller vad som nu passar. All hjälp uppskattas!

- Under dessa helger tillåts ingen annan aktivitet i lokalerna.

- Man anmäler sig till mig, via epost (andreas.carlsson@armagedon.se), mobilnr (0702-69 20 69) eller genom att svara på detta inlägget.

- Man är också välkommen att komma oanmäld, självklart.

- Vi bjuder på mat. Har du några speciella matkriterier (typ allergi, vegetarian etc) så säger du till mig så snart som möljigt.

- Vi kommer att dela ut så mycket jobb som möljigt innan helgerna. Anmäl dig därför så snart som möljigt, tack.

- I samband med anmälan, säg gärna till om det är något speciellt du är intresserad av eller kan, så blir det lättare att distribuera jobben. :)

- Tiderna som vi siktar på är:
Fredagar 17-22
Lördagar 11-21
Söndagar 11-16

- Det kommer mer detaljerad information till er som redan har, och kommer, att anmäla sig.

Vi ser fram emot två härliga Lokalhelger, varefter föreningen kommer att kännas rejält uppiffad!
#78
Brädspel / ASL-dagar 2016
maj 22, 2016, 19.36
Sent omsider så har vi äntligen bokat in ett gäng ASL-dagar här i Borås, på Spelföreningen Armagedon!

Starttid är som vanligt kl 11, och vi kör så länge vi orkar. Gör gärna ett inlägg om du har för avsikt att komma, och vill spela något speciellt.

Aktuella datum är:

Lördag 18 Juni
Söndag 10 Juli 17 Juli
Lördag 6 Augusti
Söndag 11 September
Lördag 1 Oktober
Lördag 3 December

För mer information, se http://aslsweden.com/asl-dagar_i_boras.html

Välkommen! :)
#79
Föreningsfrågor / Lokalhelg 1-3 April
mars 30, 2016, 14.34
LYSTRING LYSTRING!

Nu börjar det närma sig Lokalhelg och jag håller för fullt på att sätta ihop arbetsgrupper samt göromål till dessa.
Vi har fyra arbetsgrupper: El, Målning, Tak och Övrigt.

Jag behöver:
- En person som vill lära sig hur man sätter tak.
- En person som vill vara ansvarig för gruppen "Övrigt".
- Personer som vill vara med att måla och spackla. Ni behöver kläder som man kan måla i (dvs, som kommer att få färg på sig).
- En matansvarig.
- Veta när under helgen du kan närvara. Svara i denna tråden eller maila mig på andreas.carlsson@armagedon.se.


Rock'n'roll!
#80
Föreningsfrågor / ASL Kickoff 2016
januari 02, 2016, 20.18
Den 15-17 Januari har vi ASL Kickoff i lokalerna. Detta innebär två saker:

- Vill man lära sig ASL är detta ett utmärkt tillfälle. Vi träffas och spelar detta fantastiska spel som flera gånger är utnämnt till välrdens mest avancerade taktikspel på plutonnivå.
- Lokalen är bokad för kickoffen. Vi kommer endast att använda de stora spelutrymmena och det går självklart att spela annat i rollspelsrummen och Blå rummet, men ASL-relaterade händelser har "förtur". ;)

För mer info: http://www.aslsweden.com/asl-kickoff.html

Välkommen!