Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Greger

#21
Vi går ut hårt och tar ett möte på ordinarie tid, sista söndagen i månaden, trots att vi hade ett i förra veckan. Lika bra att få igång karusellen...

kl 13, i lokalen.

Ska försöka klara oss under 2-timmarsgränsen.

/Greger
#22
hej forumansvariga!

Vore bra om folks titlar kunde uppdateras så att folk som är med i nya styrelsen har den titeln, medan folk som inte är med längre har någon annan titel...

Tack på förhand! :)

/Greger
#23
BSK 27 / BSK27 - konstnärsbild
februari 07, 2009, 12.36
Konstnären som hjälpte oss förra året är intresserad att hjälpa till igen med en bild. Funderar på att fixa detta snabbt och lätt eftersom jag gärna vill få upp ett banner på Sveroks hemsida så tidigt som möjligt.

Brain, hade du någon annan bild på g? Har något minne av en tjej som ställde ut sina bilder förra året, eller nåt?
#24
hej,

kan vi få en avdelning till, pretty please! Ju förr desto bättre! :D

/Greger
#25
hej! :)

Vi hade ju ett möte efter årsmötet, ett möte med ungefär halva styrelsen idag, 7/2, så nästa blir alltså nr 3 (för den ordningssamme).

15 feb, kl 13, Armagedon

häls,
Greger
#26
...eller vad det nu heter exakt... saknas från lokalen sedan länge... någon som vet med sig att de glömt lämna tillbaka? Gör isåfall gärna det, Andreas vill spela :)
#27
Hej!

Från stadgarna:

§ 16. Årsmöte hålles i februari månad.
Vid årsmötet skall följande frågor behandlas:

1. Mötets öppnande, närvaro.
2. Frågan om mötet utlysts korrekt.
3. Dagordningens godkännande.
4. Val av Justeringsmän, tillika rösträknare.
5. Val av Ordförande och Sekreterare för mötet.
6. Verksamhetsberättelse av sektioner och styrelse.
7. Resultat och balansräkningar.
8. Revisionsberättelse.
9. Frågan om ansvarsfrihet för styrelsen.
10. Val av:
a) styrelse (§6)
b) ev. sektionschefer
c) 2 revisorer och suppleant
d) valberedning
11. Behandling av motioner och propositioner.
12. Övriga frågor.
13. Mötets avslutande.

Om du har motioner eller förslag på övriga frågor, så posta dem här, eller lämna till din styrelsekobold-favorit ;)
#28
Tjena! :)

Snart dags för sittande styrelsens sista styrelsemöte. Kul och bra om så många som möjligt kan komma. Vi bör ju förbereda oss inför årsmötet.

Kl 15 som vanligt.

mvh,
Greger
#29
Hej!

Erik Norén fyller stora siffror och firar med fest på Armagedon!

För er som mot förmodan inte känner Erik, så kan det berättas att han i många år varit en aktiv medlem som jobbat på konvent, suttit i styrelsen och fixat massa kul. Vi i styrelsen ville därför gärna hjälpa honom med att hyra ut lokalen, nu när han fyller ölmage! :)

VG observera att föreningen har inte något formellt att göra med festen och det är ingen föreningsfest, utan Eriks födelsedagsfest, där han bjuder in vilka han vill ha med.

---

Praktiskt:

Före festen kommer vissa av skåpen att behöva flyttas (de som står närmast teve-rummet), så det är lämpligt att säkra sina grejor i skåpen, alternativt tillfälligt flytta sånt som kan vara ömtåligt.

Den 7:e är det först förberedelser, sedan själva festen, sedan städas det den 8:e.

På dagen den 7:e går det att spela i rollspelsrummen, om man absolut inte kan hålla sig. Eftermiddag/kväll den 8:e bör det gå att börja spela spel igen. Men var i så fall förberedda på lite stök och så.

Vi hoppas alla har överseende med ett visst stök och att lokalen är otillgänglig/delvis tillgänglig under denna helgen. Det är ju bara en helg på året ;)

Goa hälsningar,
Greger och styrelsekobolderna
#30
Köp/Sälj / [Köpes] Medeltida figurer
januari 02, 2009, 11.03
Tjena! :)

Om någon har medeltida figurer, både soldater och/eller civila, till salu så är jag intresserad. WFB-figurer också av intresse, men bara Bretonnians.

25-28 mm skalan.

mvh,
Greger
#31
Hej!

Föreslår att vi nästa år inför en värvningssektion för hugade arrangörer som vill spela spel och lära kids mer om hobbyn.

Syftet är förstås nyvärvning; både att sätta ökat focus på värvning och att stödja och avlasta kommande styrelsen - OCH ATT HA KUL!!!!

Spelkvällen på Mariedals fritidsgård blev ju väldigt lyckad och rolig, vi hade 8 arrangörer som alla var nöjda och en mängd kids och ungdomar som gillade grejen. Mer sånt på fler fritidsgårdar och skolor!

Vi kan söka bidrag från Sverok för att just sprida hobbyn och kan säkert söka punkt-bidrag för vissa arrangemang, från t ex kulturnämnden (där vi har kontakter).

Föreslår också att vi tar fram informationsfolders om spel för både ungdomar och för vuxna som undrar. Ju tidigare på året detta görs, desto bättre.

Om du är intresserad att vara med, säg något käckt här i tråden!

Jag vill vara med och fixa arrangemang och informationsmaterial.

/Greger
#32
Årsmöte 2009

Första söndagen i februari, den 1:e, är det dags för årsmöte.

Vi hoppas att många kommer och lyssnar och säger sin mening inför det nya året! Även det kommande året står vi inför utmaningar, men känner att vi påbörjat bra värvningsaktiviteter under 2008 och vi har förslag och idéer på hur vi kan fortsätta och föryngra och förbättra föreningen under 2009.


På programmet, bl a:

1. Verksamhets- och värvningsförslag lämnas av avgående styrelsen

2. Budgetförslag för 2009 redovisas av avgående styrelsen

3. 2008 års styrelse tackar för sig, frågan om ansvarsfrihet

4. Val av styrelse för 2009

Mer detaljerad dagordning kommer.

Vi bjuder på fika, välkommen! :D

Goa hälsningar,
Greger och styrelsekobolderna

Edit: ändrat datum
#33
Hej!

Kl 15 som vanligt, på Geddon.

Bra om så många som möjligt kan komma, vi behöver diskutera årets avslutande och vad vi ska göra i "elfte timmen"... eller "grevens tid"... :)

/Greger
#34
Hej! :)

Tja, ni vet hur det är, man funderar hit och dit och så...

Jag valde att gå med i årets styrelse i hopp om att vara med och "rädda föreningen", efter Andreas ringande i larmklockorna. Och kanske hoppades jag att på något litet vis lyckas ingjuta lite nygammalt tänk och entusiasm.

Hursomhelst, detta året blev för mig personligen inte alls vad jag hade hoppats på. Som en del av er vet så var jag själv allvarligt sjuk i våras, och i somras avled min far, efter ett års kamp mot cancer. Säger detta som en inramning bara, inte vad jag har tänkt tala om här...

Den korta versionen är - det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig!  

Ändå känner jag att vi har inlett något bra här i år, med tankar om nyrekrytering och hur saker och ting borde skötas, vad gäller ekonomi och så. Jag gillar att vi ser sanningen i vitögat och inte har några problem med att tänka i nya banor och att vid behov tänka oss att offra "heliga kor".

Jag ska ärligt säga att jag har för mycket att göra och att jag egentligen hade tänkt att inte ställa upp i styrelsen inför nästa år... men... hehehe... det finns ett stort MEN...

Handen på hjärtat så vill jag ju fortfarande rädda föreningen om det går. Utan föreningen hade jag inte känt någon av er och jag har träffat mina bästa vänner och en massa andra kul folk via föreningen, som jag aldrig träffat annars.

Jag tror fortfarande att det är möjligt att få föreningen att föryngras och fortsätta, men det går inte att bara lita till att styrelsen ska göra jobbet - det krävs att alla tar i och hjälper till! Är vi många så blir det inte så jobbigt för varje person...

Fast jag inte borde (med tanke på allt annat jag är inblandad i) så funderar jag på om jag kanske borde gå med i nästa styrelse också - fast jag vill bara göra det om jag känner att jag har stöd av flera av er och att flera av er kan tänka er att vara med. Helt enkelt att fortsätta på det sätt vi börjat i år och att försöka förnya och föryngra föreningen... att ge det mer tid, att våga tro på att en förändring är möjlig.

Jag är en idealist och har alltid varit och jag vill gärna vara med i något sammanhang där det handlar om kul idéer för idéernas egen skull, inte för profit och kommersialism, utan för att det helt enkelt är djvlgt kul!!!

Ursäkta flummet, men jag tror ni vet vad jag menar.

Frågan blir till slut helt enkelt - hänger du på??? :D 8)
#35
Jepp, dags att ha ett och helgen efter konventet brukar ju folk vara härligt pro-föreninga (vaddå, det är väl visst ett adjektiv!?) ;)

Har för mig att det brukar vara kl 13?


Bättre dagordning kommer kanske snart, men än så länge är väl i alla fall tre frågor av intresse:


1. Eventuellt lokalbyte:

a) alternativ presenteras av styrelsen och ev av medlemmar (?) Alla seriösa förslag välkomna!

Bakgrund: för dyr och fallfärdig lokal, hyresvärd som inte är anträffbar och därmed svår att förhandla med, störiga och eventuellt olagliga grannar... men framförallt för dyr lokal!

b) diskussion (O'boy, you bet!)


2. Ev ombildning av föreningen

a) vill vi fortsätta att leva på kommunala bidrag, dvs bedriva ungdomsverksamhet? Eller ombildas till klubb, finansierat av högre medlemsavgifter?

b) vill vi samarbeta med Mariedals fritidsgård, Medborgarskolan, eller annan organisation/förening
- främst i syfte att minska ekonomiska problem. Viss ungdomsverksamhet krävs, men ingen ekonomisk kniv mot strupen (eller i alla fall inte en lika vass).

c) gömma huvudet i sanden  - försöka trolla fram bidragsberättigade medlemmar och skjuta på problemen till en eventuell nästa styrelse? Innebär att vi alla måste hjälpa till och tok-värva före årets slut! Kan vi få ihop en nästa styrelse?


3. Fråga om eventuell röstning
Är det medlemmarnas mening att vi bör rösta om de ovanstående frågorna på mötet? Eller bör ett nytt medlemsmöte utlysas, så att tid för pannrynkning och diskussion ges?


4. Medlemsavgiften för 2009 - högre, lägre, samma?
Favorit i repris. Lagd sist eftersom övriga punkter ovan kan påverka.


5. Övriga frågor
Om du har frågor att ta upp, var god posta här. Tänk på att ovanstående frågor antagligen kommer att ta upp merparten av tiden och kan vara avgörande för hur vi går vidare, så frågor av mindre pressande art undanbedes tills vidare.

Kritik av mötets preliminära dagordning och tänkta tillvägagångssätt är helt ok, så länge konstruktiva förslag till förbättringar ges!

Följ gärna och delta i framtidsdiskussionen på forumet:
http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?t=1941

Er ödmjuke tjänare,
Guggabugga
#36
BSK 26 / Posters och flyers
oktober 18, 2008, 13.34
Det finns jpg-filer som är anpassade för att skriva ut på bläckstråleskrivare (A4) om någon/några kan tänka sig att hjälpa till att skriva ut några posters och flyers och sätta upp dem på stan, samt lägga i spel-/leksaks-affärer eller andra bra ställen i Borås!?

Säg bara till i så fall, så mejlar jag jpg:arna. Vore toppen! :)

Mycket på jobbet och i livet har gjort att jag tyvärr blev sen med att bli klar, men om vi ruschar nu, så borde vi kunna sprida det rätt så bra. Jag ska ta en vända i Göteborg och sätta upp posters + lägga ut flyers på spelbutikerna.

Tack på förhand!
/Greger
#37
Jepp, sista styrelsemötet före konventet, antar att det mest kommer handla om just konventet, fast säkert en eller annan punkt till kanske...

Dagordning kommer.

Kl 15 på Geddon som vanligt, willkommen! :D
#38
Hej! :)

Vi hade en mycket lyckad spelkväll på Mariedals fritidsgård idag, vilket födde lite idéer.

Jag pratade lite med Christian som är anställd där, och bad honom kolla upp vad Mariedal skulle tycka om att eventuellt låta oss ta del av deras lokal för att driva vår verksamhet där. Jag tänkte att det skadar ju inte att fråga. Christian var mycket positiv till idén eftersom de också har problem med för få medlemmar och deras lokaler är under-uttnyttjade.

Som jag ser det så är stressen/pressen med att sitta i Armagedons styrelse framförallt en fråga om att jaga medlemmar, så att vi kommer upp i de 105 bidragsberättigade, som krävs för att få det lokalbidrag vi behöver för den nuvarande lokalen. Utan den nuvarande lokalkostnaden skulle vi och kommande styrelser slippa det problemet.

Jag tycker att det finns tre tänkbara vägar som föreningen kan utvecklas i:

1. Fortsätta med nuvarande kostnadskostym, men satsa mycket hårdare på ungdomsrekrytering, i form av trevliga spelkvällar, som den idag. Frågan är, vill vi det och orkar vi hålla på med det i längden? Enstaka tillfällen räcker knappast för en hållbar långsiktig utveckling, snarare måste det ske oftare och regelbundet.

2. Ombilda Geddon till klubb och ta hyresavgifter av medlemmarna, ungefär som Ylva som tar typ 120 kr per medlem och månad. Problem att få in månadsavgifterna kanske? Vem orkar hålla på och driva in?

3. Gå samman med någon annan förening och dela lokaler, för att dela på bördan, t ex Mariedals fritidsgård, som drivs som en förening kopplad till Mariedals IF. Man kan också tänka sig att fråga Medborgarskolan om de vill låta oss vara i deras lokaler och ingå i deras verksamhet. Kanske räcker det med våra aktivitetsredovisningar, istället för hyra?

Några tankar, att föreningen bara fortsätter som förut känns inte som något bra alternativ. Jag tycker att något borde göras så att antingen föreningen ombildas för att bättre matcha nuvarande engagemangsnivå och arbetsvilja, eller så måste nya tag i form av ungdomsrekrytering till för att åter igen föryngra föreningen.

Dagens spelarrangemang var som sagt mycket positivt, det var toppen att vi var så många arrangörer och alla hade kul. Frågan är bara om vi vill och orkar i längden? Och om vi tror att vi gör det, hur går vi isåfall vidare bäst för att få det att fungera långsiktigt och inte bara ett litet tag, vilket kan vara en risk.

Kom gärna med reaktioner, tankar och idéer. Jag tycker att vi inom föreningen borde försöka få igång en debatt om hur framtiden ska se ut. Med ett minimum av intresserade att sitta i styrelsen (sant, falskt?) så borde föreningen försöka ompröva sin verksamhet på något sätt, anser jag.

Tack för uppmärksamheten! :)

häls,
Greger
#39
BSK 26 / Hemsidan alive and kicking
september 24, 2008, 23.10
Äntligen uppkopplad!

Nu kan folk föranmäla sig. Lite kvar att fixa under arrangemang, work in progress.

http://bsk.sverok.net/

Om du inte ser någon skillnad, uppdatera fönstret i din webbläsare!

:)
#40
hej! :)

Det är konventsmöte kl 14 på söndag, vore bra om så många som möjligt ur styrelsen kan komma, det börjar ju närma sig Allhelgona...

Vi tar styrelsemötet efter konventsmötet är klart, tycker jag.

häls,
Greger