Värme i lokalen vs element

Startat av carlsson, november 29, 2010, 08.57

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Element till lokalen behöver inte vara så dyrt. Vi skulle t ex kunna köpa in fem såna här för totalt 1000,-

http://haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=7068&n=10

Vad säger ni styrelsen?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Styrelsen säger att det skulle kunna vara en lösning som hyresvärden får stå för. Vi betalar hyra och skall inte behöva stå för uppvärmningskostnaderna.
Du måste tänka på att vi har en riktig hyresvärd nu.

/F

carlsson

Citat från: "Ewers"
Du måste tänka på att vi har en riktig hyresvärd nu.

Varför är det iskallt i lokalen då...?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

soulreaper

Citat från: "carlsson"
Citat från: "Ewers"
Du måste tänka på att vi har en riktig hyresvärd nu.

Varför är det iskallt i lokalen då...?
Pga den förra hyresvärdens underbara lösningar, våran nuvarande hyresvärd har lovat att fixa detta asap och vi i styrelsen ska föra en dialog och ha uppföljning på det hela.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

carlsson

Citat från: "soulreaper"
Citat från: "carlsson"
Citat från: "Ewers"
Du måste tänka på att vi har en riktig hyresvärd nu.

Varför är det iskallt i lokalen då...?
Pga den förra hyresvärdens underbara lösningar, våran nuvarande hyresvärd har lovat att fixa detta asap och vi i styrelsen ska föra en dialog och ha uppföljning på det hela.

Okej.

Som luttrad och cynisk inidivid så tror jag det när jag ser det.


"Enda sättet att få nåt vettigt gjort är att lösa det själv."

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Har nu pratat med representant för fastighetsägaren (Mikael) som var väl medveten om kylan i huset då en av våra grannar hade 11,5 grader i sin lokal i morse.

Jag skall återkomma imorgon för att få besked om åtgärder för att värma upp lokalen.
Förslag från min sida var bla eldrivna element som vi kan sätta på när vi är i lokalen. I detta fall skulle hyresvärden stå för elkostnaderna.

Jag återkommer imorgon kväll med besked.

/F :evil3:

soulreaper

Ewers FTW! :wav:

@Andreas
Jo jag är också skeptisk, men den här värden känns som en som faktiskt vill åtgärda fel....
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Ewers

Orientering:
Idag kommer Lars-Robert gå ner till föreningen kl 12.00 för att öppna åt elektrikern. Elektrikern kommer dra in en elkabel från "fastighetens el" så att vi kommer åt el som fastighetsägaren betalar.

Under dagen kommer Andreas Carlsson köpa 4-6 elelement samt förlängningssladd så att vi får ut elementen i hela lokalen.

Ikväll kommer jag att iordningställa elementen så att de är igång i lokalen.

Så ser planen ut för att slippa att vistas i en lokal med 12,5 grader...

/F :evil3:

Ewers

Orientering 2
Nu blev det som så att jag och Andreas köpte tre stora och två små värmeelement men ingen el fanns i lokalen för Lars-Robert hade hamnat i en trippelskruvad vinkelvolt och missat tiden för öppnande av lokalen.

Hoppas det går att få elektrikern att komma imorgon, då jag i så fall kommer öppna själv.

Vi körde elementen idag under kvällen och fick upp temperaturen från 12,5 till 16 grader på3 timmar. Bra skit helt enkelt!

/F :evil3:

carlsson

Jag antar att vi kör dom stora elementen på nätterna också (när vi fått strömmen korrekt)?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers


Ewers

Då var el indragen i lokalen till en liten "hub" som står vid skoställen. Det finns tre värmeelement kopplade till "huben" och det skall INTE kopplas in fler. Det skall vara sladdar i kontakterna 1,2 och 3 (det finns två st nr2 så ni vet).

Elementen skall stå på hela tiden tills dess att vi fått upp en vettig temperatur i lokalen. Därefter får vi se hur vi gör men jag tror personligen de kommer behöva vara på hela tiden.

Det finns dessutom två mindre värmeelement som kan användas i de mindre rummen vid behov. Det kommer gå på vår elräkning men det är det värt till en början innan lokalen är varm nog.

De väggfasta elementen skall inte täckas för men filtar, soffor eller lakan. I blå rummet har därför hörnbordet tagits ut så att hörnsoffan kan dras ifrån elementet. Soffor skall stå minst 30 cm ifrån ett element för att ge den effekt som förväntas. Soffan i bruna rummet har även den dragit ut från elementet.

I korthet behöver medlemmar följa tre enkla riktlinjer för att vi förhoppningsvis skall få en varm lokal att spela och umgås i.

1. Ställ inte tillbaka sofforna intill elementen. Håll minst 30 cm mellan element och soffa.

2. Lämna dörrarna till Röda, Bruna, Gröna & Blå rummet öppna när det inte spelas i rummet. Det är i dessa rum merparten av föreningslokalens element sitter och värmen behöver kunna spridas i hela lokalen.

3. Låt elelementen stå på med full effekt. Det är viktigt att dom inte täcks över och står fritt. Föreningen betalar inte elen som driver dessa
element.[/size]

Mvh /Fredrik, Sekreterare i styrelsen 2010

soulreaper

Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

JElfving