Mina tankar om Brädspelssektionen 2010

Startat av Brain, april 01, 2010, 15.10

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Som ansvarig för brädspelssektionen under verksamhetsåret 2010 har jag lite tankar och idéer för att lyfta spelandet mer än under 2009.

Torsdagar - Brädspelskväll
Inget mer med detta än att de fortsätter och att jag skall försöka medverka mer..

Spelhelger
Under året kommer flera brädspelshelger/lördagar planeras in. Dessa kommer vara dels rena ASL-dagar/Krigsspelsdagar och mer "Tyska" dagar. Under dessa dagar är även mitt mål att vi skall genomföra

BoardGameGeek-top 10
Under året skall dessa spel erbjudas till spel och jag hoppas att alla hinner spelas under året. (Listan är enligt 1/4 2010 och kommer så vara)

1 Puerto Rico  (2002)
2 Agricola (2007)
3 Twilight Struggle (2005)
4 Through the Ages: A Story of Civilization (2006)
5 Power Grid (2004)
6 Le Havre (2008)
7 Dominion (2008)
8 Tigris & Euphrates (1997)
9 Brass (2007)
10 Caylus (2005)

Avslutningsvis siktar jag även på att få spela ett par av Usually_Insanes spel nämligen
Friedrich och Napoleons Triumph
Friedrich för att Peter talar så väl om det och Nappes triumf för att det är ett så underbart system utan slump.

Kommentarer och önskemål? Posta!

PS
Insåg att folk kanske har svårt att ta detta på allvar då detta är postat 1 April men jag kan posta om det i morgon om folk känner sig osäkra
DS[/b]
Tomas Davidsson

Usually_Insane

Citat från: "Brain"
3 Twilight Struggle (2005)
5 Power Grid (2004)
8 Tigris & Euphrates (1997)
På!

Citat från: "Brain"
Avslutningsvis siktar jag även på att få spela ett par av Peters ;) spel nämligen
Friedrich och Napoleons Triumph
Friedrich för att Peter talar så väl om det och Nappes triumf för att det är ett så underbart system utan slump.
Ha, så har jag läst in mig och funderar på Maria för att efter ett par spelomgångar så har jag kommit fram till att Friedrich har ett slumpproblem i sig. Nämligen så att ödeskorten som bestämmer när det slutar och har man tur kan det sluta efter 4 kort.

Napoleons Triumf är jag dock på på!

Citat från: "Brain"
PS
Insåg att folk kanske har svårt att ta detta på allvar då detta är postat 1 April men jag kan posta om det i morgon om folk känner sig osäkra
DS

Befattar mig inte med sådanan saker
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


soulreaper

Jag är pepp äger de flesta spelen på listan...

Ang. önskemål ett parti advanced civ, och diplomacy skulle ju inte sitta helt fel..
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Fluff

spela igenom topp 10 listan låter kul. hoppar dcok nr 7 men övriga vill jag vara med på.
ät en makaron till!

Beast

Ett par andra förslag kan ju vara:

Klassiska konventsspel  (= Civ, Dip, Kremlin, Illuminati, Britannia, Rep. of Rome  o.s.v.)
Andra gamla men mer bortglömda spel  (Awful Green Things from Outer Space t.ex.)
Temakvällar:
Steve Jackson Games, Moderna konventsspel (Settlers, Carcassone, ...), Cheapass, Klassiska sällskapsspel (Bondespelet, Jägersro, Alga-spel etc.)

(Behöver väl inte tilläga att jag gärna ser tågspel någon dag ...)
War is justice,
death to all kinds of humans