18-års åldersgräns på datorerna

Startat av Clifford, oktober 02, 2005, 00.05

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Idag stängdes åldersgräns-scriptet av. Det skapar mer problem än det löser. En enklare kontroll är införd, nämligen 18-årsgräns rakt av. Det är upp till styrelsen att se till  att den efterlevs, alternativt häva den. Det sker alltså ingen automatisk kontroll vid inloggning.

Medlemmar kan som tidigare visa upp målsmans underskrift på medlemskortet för att få spela på datorerna även om de är under 18 år.

Alla datorer ska nu fungera relativt bra.
Daemontools strular med mounts på vissa, då får man helt sonika mounta själv.

Alla hörlurar är nu återigen reparerade med hjälp av silvertejp, aka gaffa.

Battlefield 2 fungerar fortfarande inte.

Ewers

Ok. Föreningen tackar för ytterligare en fin insatts av dig som fd datasektionschef.
/F

Clifford

Jag är på föreningen idag/ikväll. Om någon känner för att hjälpa mig fixa datorerna så blir det gjort, men själv gör jag det inte.

Det som ska fixas är:
BF2 ska kunna spelas
Counterstrike Source/Dod Source ska installeras
Datorerna ska placeras i rätt ordning
Innehållet i varje dator ska ses över

rAWTAZ

Hade det varit Unixservrar o vilt språngande nätverkskuriosa hade du fått dit mig pronto xD

Clifford

Just nu gör jag installationerna själv ändå. Tack Robert & Marcus för er insats med det övriga, men tyvärr blir det många timmars arbete för mig ändå tycks det.

Glada nyheter är iallafall att vi nu har nya, superfina hörlurar på alla burkar. Samt CounterStrike Source, Day of Defeat Source och snart också Battlefield 2.