Nybörjare

Startat av soulreaper, september 19, 2005, 14.50

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

Hej!
Jag är en nybörjare vad gäller det här med warhammer, så nu tänkte jag ställa lite frågor...
Det är så här att jag och en vän starkt funderar på att börja spela warhammer och vi undrar nu om vi är helt fel om vi funderar på att köpa varsitt startpaket med lite figurer tärningar och regler?
Fråga nr 2, är det jättekrångligt att sätta sig in i reglerna eller går det ganska snabbt?

Tack på förhand//soulreaper
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

deadbolt

Citat från: "soulreaper"Hej!
Jag är en nybörjare vad gäller det här med warhammer, så nu tänkte jag ställa lite frågor...
Det är så här att jag och en vän starkt funderar på att börja spela warhammer och vi undrar nu om vi är helt fel om vi funderar på att köpa varsitt startpaket med lite figurer tärningar och regler?
Fråga nr 2, är det jättekrångligt att sätta sig in i reglerna eller går det ganska snabbt?

Tack på förhand//soulreaper

Hej.
ja och nej.... en battalionbox är utmärkt att börja med, lagom för mindre slag. nej reglerna är inte speciellt svåra att sätta sig in i, om ni spelar på geddon finns det dessutom många vänliga själar som kan ge er en spark i rätt riktning.  :)
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

dilba

Det är bra att prov spela mot deadbolt också för då kommer ni
att vinna varje match !=!

Clifford

Har man inga problem med regler på engelska så är det lätt, jämfört med andra figurspel.

emil

Och ska ngn av er börja spela Dwarfs eller Dark Elves så har jag figurer till salu billigt, iaf halva nypriset. Ev. Orcs & Goblins oxå... 8)

Ni kasnke kan titta ner på föreningen och kika hur det ser ut m.m. ngn dag?

soulreaper