Nybörjare

Startat av soulreaper, september 19, 2005, 14.50

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

Hej!
Jag är en nybörjare vad gäller det här med warhammer, så nu tänkte jag ställa lite frågor...
Det är så här att jag och en vän starkt funderar på att börja spela warhammer och vi undrar nu om vi är helt fel om vi funderar på att köpa varsitt startpaket med lite figurer tärningar och regler?
Fråga nr 2, är det jättekrångligt att sätta sig in i reglerna eller går det ganska snabbt?

Tack på förhand//soulreaper
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

deadbolt

Citat från: "soulreaper"Hej!
Jag är en nybörjare vad gäller det här med warhammer, så nu tänkte jag ställa lite frågor...
Det är så här att jag och en vän starkt funderar på att börja spela warhammer och vi undrar nu om vi är helt fel om vi funderar på att köpa varsitt startpaket med lite figurer tärningar och regler?
Fråga nr 2, är det jättekrångligt att sätta sig in i reglerna eller går det ganska snabbt?

Tack på förhand//soulreaper

Hej.
ja och nej.... en battalionbox är utmärkt att börja med, lagom för mindre slag. nej reglerna är inte speciellt svåra att sätta sig in i, om ni spelar på geddon finns det dessutom många vänliga själar som kan ge er en spark i rätt riktning.  :)
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

dilba

Det är bra att prov spela mot deadbolt också för då kommer ni
att vinna varje match !=!

Clifford

Har man inga problem med regler på engelska så är det lätt, jämfört med andra figurspel.

emil

Och ska ngn av er börja spela Dwarfs eller Dark Elves så har jag figurer till salu billigt, iaf halva nypriset. Ev. Orcs & Goblins oxå... 8)

Ni kasnke kan titta ner på föreningen och kika hur det ser ut m.m. ngn dag?

soulreaper

vilka dagar har ni öppet? vore kul att komma ner och kolla...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

emil

I stort sett alla dagar, men det är bäst att ringa innan. Sedan så spelas warhammer långtifrån alla dagar. Men måste ju hinna måla lite emellanåt också. :wink:  Men om ngn ska spela så kanske dom är snälla nog och kontaktar er eller nåt.

dante

en liten rättelse bara... att lära sig reglerna är svårt som fan... har spelat i snart 8 år och kan dom fortfarande inte. vad som stämmer dock är att det är lätt att lära sig grunderna. resten är antingen naturligt, oviktigt eller onödigt.  jag brukar helt enkelt chansa  

good luck  :D  :wink:
arguing over internet is like running in the special olympics... even if u win ur still a etard

soulreaper

Tack tommi....jag kan ju alltid fråga dig om det skulle vara så att jag är osäker så att jag struntar i samma regler som du i sådana fall...har jag ju ngn att skylla det hela på...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

dante

yeah!  jo ett slag mellan oss skulle bli intressant i så fall. ingen som kan någonting men räknar med att den andra kan allt.... mycket tärningsrullande.
arguing over internet is like running in the special olympics... even if u win ur still a etard

soulreaper

precis...vi får tvinga simon eller kalle att lära sig reglerna så att dem kan sitta och säga att så får vi inte göra...hehe...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

mungo_inc

Om du nu ska börja att lira warhammer, så är det väl ett ypperligt tillfälle att vänta med att köpa figurer och kolla in konventet först.

Om du nu inte redan är helt säker på vilken arme´du vill ha ,så finns de flesta där som du kan kolla in.

soulreaper

jag får min lön den 25 nov...så det blir efter konventet...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

dante

länge leve bemaningsföretagen.. men han har rätt. Det absolut största misstaget man kan göra är att köpa in em n  massa dyra figurer till en arme man tröttnar på efter 3 veckor.   detta gäller givetvis bara första armen. den kan manpåbörja alla dom andra på en gång i en salig röra av ofärdiga värdelösa mini armeer som man aldrig orkar fortsätta på  :wink:
arguing over internet is like running in the special olympics... even if u win ur still a etard

Martin Larsson

Nice, mer WHFB för folket!

Vill faktiskt oxå hävda att grunderna är ganska enkla, och man spelar var sin runda, vilket gör att grundupplägget är tämligen enkelt. Tabellerna över vaaad man skall slå är också ganska enkla, och fassnar efter ett tag dom med...men vissa special-rules kan sabba det hela 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.