40k Gamesday 26/11

Startat av Ewers, oktober 26, 2005, 16.37

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Hej krigare!

Den 26/11 v47 är det games day.

Blir det många som är intreserade hålls arrangemanget i armagedons lokal, dvs om det är mer än fem intresserade geddoniter. Annars så hålls det hos boysen på M-WOLF.

Bakrunden är att en glad sammanslutning gentlemän undrade om vår förening inte var intresserade av en miniturnering för något år sedan och det har sedan dess hållits två Games Days, en hos oss och en hos dem. Vid första dagen var Geddons förkämpar förödande effektiva och segern näst intill total. Vi returmötet hade dock M-Wolfs kämpar slipat taktiken och gick segrande ur bataljen.
Alltså står föreningens ära på spel och måste försvaras tappert!  :wink:

Regler och poäng som vanligt för turnering, dvs hyffsat målad armé, hyffsat WFSIWYG och 1750 poäng. Inga special characters och inga allies.

Man kommer spela 3 matcher under dagen och räkna poäng som sedan sammaställs. Tanken är att det sedan skall uppföras en rankinglista på de spelare som varit med så att man inför framtiden har en sådan att tillgå. Dessutom kommer det naturligtvis noga sammanställas resultat mellan Geddon och M-Wolf...  :shock:

Anmäler man sig på denna tråd kommer jag se det som en bindande anmälan. Tala i anmälan om vilken armé du har för avsikt att spela.

Med vänliga hälsningar
Patrik från M-Wolf och Fredrik Ewers från Armagedon

Robin

Oj oj. Detta kan man ju bara inte motstå :).

Eldarerna kommer ut från retirement lite tidigt (innan den nya arméboken kommit, trots att jag svurit på att inte spela dem innan dess) och kommer att krossa allt motstånd, inklusive en viss Noise-maräng armé.....

Jag har ett par kompisar från GBG som troligen är intresserade, vet inte om de är medlemmar men kan nog få hit dem och be dem firra medlemsskap :).

EDIT: Skitbra initiativ Patrik och Fredrik!
Jag vann combat med 13.

Clifford

Potentiell kommunistisk närvaro. Bäva, kamrater.

Brain

Jag är på! Behöver damma av och måla upp lite systrar bara....
Tomas Davidsson

Lord Black

Tyranider tackar aldrig nej till ett färdigdukat spelbord :twisted:
Så om inget oförutset händer så är jag med.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Ewers

Gott då är vi fem spelare hittills och det innebär i dagsläget att det blir lir hos dem.
Skulle någon mer anmäla sig kommer det bli lir hos oss på geddon.

Robin-Eldars
Ewers-Space Marines
Brain-Sisters
Kristian-Tyranider
Clifford-Imperial Guards

Hos M-Wolf vet jag att det finns Tau, Orcs, Space Marines och Guards. Kanske Eldars...

Trevligt att det finns intresse!

/F

Martin Larsson

Vet inte riktigt om jag kan denna helgen....återkommer med mer säker information senare i detta ärende...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Brain

Citat från: "Lord Black"Tyranider tackar aldrig nej till ett färdigdukat spelbord

Spelbord?
Smörgåsbord är det väl snarare :twisted:

Vänta bara, efter lite rapporter inom INQ kommer nog Ordo Xenos att woppa Tyranider
Tomas Davidsson

cracked_open

Iron Warriors har insett att om ett slag är så intressant för systrarna, Imperial guard och space marines så måste det vara något värt att kolla in  :lol:  Jag är på.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Heavy

Jag har mina barn, annars hade jag lånat en arme av Ewers och smiskat er gött..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Hail Sigmar

Reporting for duty! Ja e me, med andra ord. Ja ställer upp me IG.

Ha de gott

Mvh
Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Martin Larsson

Hmmm, julbord på jobbets räkning eller spel... :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Hail Sigmar

Glenn e oxå me!, han spelar chaos, nurgle, atchoo, maränger.

Hej hej
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Martin Larsson

Varför i h****** ligger inte denna tråden i Warhammer 40k delen förresten :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Brain

Hello Kids!

Hur ser det ut med folk från M-Wolf i dagsläget?
Tomas Davidsson