Lokalrådet!

Startat av carlsson, april 11, 2011, 11.42

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Tycker det är en MYCKET bättre idé att installera sprayskåpet i "Room of Hell" och ha detta rum till verksamhet som kräver god ventilation mm.

Nu har vi möjlighet att faktiskt ha ett separat rum till just det som förpestat för hela lokalen tidigare.

/F 8)

Ewers

Frysbox hämtad idag. När vi ändå hade släp passade vi på att hjälpa Emil hem med sina prylar.

Kram /F 8)

carlsson

Jag verkar vara den enda som tycker det vore bra med ett rum till, så jag böjer mig under demokratins stålhättade stövlar: Gör helvetesrummet till Satans Utpost!

Ibland måste man helt enkelt böja sig, för att saker och ting ska flyta smidigare!

:tongue8:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Thure

Man kan ju fortfarande fräsha upp det dock, det bör man inte lägga ner för detta. Men kan hålla med Ewers om att det är bra att ha ett bra ventilerat rum för Sprayning och andra liknande aktiviteter.

Ivar

Vi har idag gått igenom vad det är som är kvar att göra i lokalen. Jag bifogar här en lista. I lokalen sitter det en liten lapp på dörren till varje rum. När man påbörjar en punkt så skriver man sitt namn efter densamma så att folk inte börjar med samma punkt. När man är klar så stryker man punkten.

Följande behöver göras:

Stora Utrymmet
Laga fönstret
Slipa o lacka ett bord (står i blåa med en lapp på)
Leta efter fötter till 3 st bord(i affärer alltså)
Märka upp där skåpen som flyttas upp skall stå
Skapa en väg så att skåpen kan komma till sina platser
Belysning(avvaktar leverans)
El
Gardiner (avvaktar leverans)

Förrådet
flytta armaturen så den sitter mittemellan väggen o hyllan
Dra el till armaturen

Dioramaförrådet
el
dra el till armaturen

Styrelserummet
el
armatur

Toalett 1
måla taket
fixa hålen
Belysning

Toalett 2
Fixa hålet
Belysning

Duschen
Städa ur
slipa o lacka tröskeln
latexfog under tröskeln så det inte kan komma vatten under den

Bruna Rummet
Sätta upp stuckaturen
Skinnmedel till sofforna
Gardiner
El
Ljud

Blå rummet
Belysning(avvaktar leverans)

Röda rummet
Ljud
el
kransar till element (högbergs)
Stuckatur(avvaktar leverans)
Måla borden med svart snickerifärg(står i blå rummet med lappar på)
Gardiner(avvaktar leverans)

Gröna
Belysning(avvaktar leverans)

Kök
Dra el till lysröret
(byta ut till LED när de har kommit)

Room of hell
Sätta upp sprayskåpet
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Plutonergy

Ivar:

Jag har skruvat upp armaturen i förrådet hade inget att göra så jag bara satte upp den där jag tyckte det passade, det blir väl jag som får lägga en ledig halvtimma på att montera om den.

Varpå jag kommer till nästa tanke, det tycks som jag och Marcus fått uppgift att fixa någon form av lösning för att montera upp LED när dessa kommer.

Behöver därför be lokalerådet om att sätta upp en till punkt på sak att göra nämligen märka ut exakt vart alla dessa skall sitta så jag och Marcus kan förbereda dessa fästen kanske tom borra upp dem på plats innan LED belysningen kommer.

OM någon inte gör denna märkning kommer jag kanske att bara sätta upp där jag tycker de ser bra ut och tänker inte borra nya hål och flytta runt dessa på önskemål inte ens om någon får bröstkramp av att de inte är symetriskt placerade.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Ivar

Det låter som en bra idé Billy.
Vi kan träffas o gå igenom positionerna av plattorna så ni kan göra saker i förväg.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

carlsson

Beroende på konstruktion så kan det vara smartare att montera ihop ram med panel *innan* uppsättning. Men det beror ju på hur man göra som sagt....

Det första vi ska sätta upp dock är fyra stycken i all-utrymmet, för att se om vi behöver fler där. Beroende på utfallet av det, så har resten av panelerna fått bestämda platser.

Det finns en ritning. Ivar mailar den till dig.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Plutonergy

Citat från: "carlsson"Beroende på konstruktion så kan det vara smartare att montera ihop ram med panel *innan* uppsättning. Men det beror ju på hur man göra som sagt....

Det första vi ska sätta upp dock är fyra stycken i all-utrymmet, för att se om vi behöver fler där. Beroende på utfallet av det, så har resten av panelerna fått bestämda platser.

Det finns en ritning. Ivar mailar den till dig.

Vi har tänkt att sätta upp någon typ av armatur innan LED belysningen kommer så att man bara kan "slida" in och säkra LED panelen sen när den kommer.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Lindbergh

Tjo!

Har ställt två garderobsdörrar i trappen, en liten (typ 120 cm) och en stor (2m typ) som är 60 breda som vi kan kapa och ordna till, tar med mig min sticksåg så vi kan cutta lite finare. Hittade dessutom en liten bordslampa som jag tar med mig till ett av rollspelsrummen.

Ansluter i kväll direkt efter jobbet!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Xyzar

Sticker ner och visar runt min syster lite och målar lite bord när jag ändå är där
There is no IRL, there is only AFK.

Brain

Provex av gardintyg hänger uppe i stora utrymmet. Prov av röda tyget ligger i röda rummet.

Tanken är att det kommer vara ett lager tyg och inte två.

Hur gardinerna kommer bekostas får vi se...
Tomas Davidsson

Ivar

Glömde min uppdaterade lista i bilen...
Orkar inte gå ner
Lets wing it!

Stora utrymmet
Leta efter fötter till 3 st bord(i affärer alltså)
Märka upp där skåpen som flyttas upp skall stå
Skapa en väg så att skåpen kan komma till sina platser

Toalett 1
måla taket

Toalett 2
Måla där det är spacklat

Duschen
Sätt fast tröskeln glöm ej att foga

Bruna Rummet
Ljud sätt upp högtalare och göm högtalarkablar
Skinnmedel till de grå kablarna

Röda rummet
Ljudet ska göras klart
Kransar till elementet(högbergs)
Ställa in de svarta borden som står i blå

Sen är det:
EL
Belysning( vi har en lösning för uppsättningen och det finns nu färdiga ramar till armaturerna som ska sättas upp och utsidan ska målas med takfärg o man kan dra fram elen in i ramen.)
Stuckatur
Gardiner

När detta är klart kan vi kanske äntligen börja spela...
PRIO på elen och att det kan bli säkert att vistas i lokalen så att vi kan möblera, städa upp, dekorera och stoppa in våra grejer i hyllorna!

Stuckatur o gardiner får vi ju dock vänta med och vi står inte o faller med det.
Belysningen behöver inte vara färdig men elen skall vara säker innan vi kan leka i lokalen

Toodlepip!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Plutonergy

Första LED panelen är på plats och har fått tillfällig ström.
Tanken är att jag skall vara med när vi sätter upp LED paneler i taket skulle jag inte vara det behöver vi veta att drivern/transformatorn skall fästas mot taket med silicon för att ge extra kylning (den skall INTE ligga på panelen).

16 Armaturer á la Ivarsson är ihopsnickrade ... skall fästas i taket, målas vita.

Billy
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Patrik

Blood for the blood god.