Mean Mountain Manglers Trophy FAQ!

Startat av emil, juli 28, 2005, 13.27

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "emil"Huh? Kan man ha mer än en läkare? Får kolla upp det senare...
Nä, man kan ha en apotekare, såvida vi kör med 4.0
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Ja men då så, vad skönt. :roll:

emil

En regelgrej. När man foular ngn så har man +1 genom AV, plus ev assistans. Dirty Player ger +2 på Armour or Injury roll. Jag tolkar det som så att om en Dirty Player foular så får han inte +1 och +2 (+3) på att komma genom Armour. Kommer han genom Armour utan att använda Dirty Player med bara +1 på tärningsslaget, fine, då kan man använda Dirty Player på Injury slaget.

OK?

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "emil"En regelgrej. När man foular ngn så har man +1 genom AV, plus ev assistans. Dirty Player ger +2 på Armour or Injury roll. Jag tolkar det som så att om en Dirty Player foular så får han inte +1 och +2 (+3) på att komma genom Armour. Kommer han genom Armour utan att använda Dirty Player med bara +1 på tärningsslaget, fine, då kan man använda Dirty Player på Injury slaget.

OK?

Stämmer bra det
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


jonte

Regelundran:
En spelare som ådrar sig en niggling injury missar nästkommande match, så långt är jag med. Och matchen efter det så får man slå en D6 och vid en etta så är han skadad.

Men fortsätter det här att man måste slå för honom före varje match? Eller är han skadad i första matchen, chans på niggling i andra och i de följande matcherna frisk?

emil

Han har bestående men för resten av sitt liv... Mwahahahaaaaa... *evul skratt* Fast man kan nog offra apotekaren för att han ska vara frisk just den där viktiga matchen, se apotekare i LRB.

emil

Lite förtydligande ang vissa saker som alla kanske inte tar för givet.

Ageing: Skall man slå för varenda spelare får en ny skill. Använd gärna pre/post match sequence reference sheet som jag har lagt i blå rummet, på tavlan närmare bestämt, för att minska risken att ni gör fel.

Rerolls kostar dubbelt så mycket under ligan/cupernas gång, om man inte köpte det från början eller får tag på "halva priset"-kortet.

Eriksson

Hur ska man tolka reglerna vid turn over??
Igår när vi spelade så spelar min motståndare ut ett Magic Card. På detta står det att han får lägga en block på valfri spelare spelare i mitt lag. Han gör detta och spelare ifråga blir badly hurt. Så långt är allt okej. Men det inträffar vid Kick off när jag har slagit en Blitz på kick off table och är på väg att flytta mina spelare.
Så frågan jag har är om det blir turn over för mig vid ett sådant tillfälle.  :roll:
Personligen tycker jag inte det ska vara turn over, med tanke på att det inte är jag som valt att göra en block.

Risken finns ju att det kan komma upp liknande tillfällen.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "Eriksson"Hur ska man tolka reglerna vid turn over??
Igår när vi spelade så spelar min motståndare ut ett Magic Card. På detta står det att han får lägga en block på valfri spelare spelare i mitt lag. Han gör detta och spelare ifråga blir badly hurt. Så långt är allt okej. Men det inträffar vid Kick off när jag har slagit en Blitz på kick off table och är på väg att flytta mina spelare.
Så frågan jag har är om det blir turn over för mig vid ett sådant tillfälle.  :roll:
Personligen tycker jag inte det ska vara turn over, med tanke på att det inte är jag som valt att göra en block.

Risken finns ju att det kan komma upp liknande tillfällen.

Solklart, det spelar ingen roll varför en spelare ramlar. Det är alltid turnover.
Men nu vet ju inte vad det står på kortet om när det ska spelas ut?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se