BSK 23 - 2005

Startat av Clifford, november 10, 2004, 06.28

Föregående ämne - Nästa ämne

Skall vi ha ett BSK 2005?

Ja!
35 (94.6%)
Nej!
2 (5.4%)

Antal personer som röstat: 35

Omröstningen har avslutats: november 10, 2004, 06.28

Martin Larsson

Citat från: "Ivar"Hade inte du bokat in mig som hjälpreda Larsson eller har jag drömt det?
Jag hjälper faktiskt jättegärna till att vara arrangör  och jag gör gärna målningsbedömningen med Pasi både till WHFB och WH40K
Vet dock inte om jag är bra på att utveckla kompmallar...
Tycker personligen att man ska ha en mall och sedan en subjektiv bedömning som tilllskott.

en naken Ivar

Skitbra, då e vi 4 st och så kommer allt bli guld och gröna skogar(förhoppningsvis iaf) :P Min förhoppning om att kunna spela nått för 1a gången på typ 6 år kanske slår in...

Gällande kompmallar så är det inte kul att utveckla en, och man får alltid en stor vangslass med skit för den, delvis därför vill jag inte ha en i år. Dessutom var Gothcons så sne att tornet i Pisa föreföll rakt i jämförelse, samt att det tar fett med tid att skapa skiten. Tanken med mitt system är att det kommer att gå mycket fortare samt att slippa kontrollräkna varje lista vilket suger fett :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Um? Hur fan kan vi/ni helt plötsligt bli 4-5 arrangörer när vi skrikit på hjälp i flera år?  :lol:

Jäjä! Jag tror också på Larssons subjektiva kompidé, så länge en person tar ansvaret som har stor inblick i WHFB-ostningsträsket, och det har Larsson. :wink:  :arrow: För många kockar, ju sämre soppa samt att soppan tar alldeles för lång tid att tillaga.(ang komp bör tilläggas)

Det låter super f.ö.

Martin Larsson

Citat från: "emil"Um? Hur fan kan vi/ni helt plötsligt bli 4-5 arrangörer när vi skrikit på hjälp i flera år?  :lol:

Jäjä! Jag tror också på Larssons subjektiva kompidé, så länge en person tar ansvaret som har stor inblick i WHFB-ostningsträsket, och det har Larsson. :wink:  :arrow: För många kockar, ju sämre soppa samt att soppan tar alldeles för lång tid att tillaga.(ang komp bör tilläggas)

Det låter super f.ö.

Ingen aning faktiskt, men jag ser inget skäl till att förundras över denna välsignelse från spelguden, de e bara att se glad ut :D

Sen ska vi bara se till att ordna ett "build-camp" i sommar så att terrängen e klar i tid iår...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dilba

Larsson. Du bara sabbar allt. Jag vet om din plan med att lägga upp listorna i olika delar och det är inga problem med det.
Och även om du vet mycket mer än mig och de flesta andra på gedon vad en lista ska ha i komp så tror jag det är svårt att vara helt opartisk.

Om jag skulle hålla i en komp mall helt skjälv så skulle nog odöda och bögiga fransoser få lägre i komp än vad de förtjänar för jag tycker det är de bästa armena och min ödlor brukar förlora mot de.
Jag skulle säkert ge ödlor bättre komp än de förtjänar för jag vinner ju inte alla min matcher med masaker.
Och jag vägrar att tror att det skulle bero på att jag möter bättre motstånadre eller att jag har otur.

Om man tar Björn te x så kommer han nog ge ödlor ganska dålig komp på sydcon för han brukar vinna med de.

Men allt jag har skrivit ovan är egentligen helt irelevant för jag vill ha en gedon turnering så man kan ta igen lite ära efter fiaskot på Gothcon och då passar det bra att prova med subjektiv komp.

emil

Buffy, alternativet är att du tar och bedömer alla arméerna själv. Om 2 st gör det så tar det dubbelt så lång tid inkl en massa käbbel. Sedan när ni ska försöka motivera för spelarna vafför dom fick den komp dom fick, så blir det bara förvirring.

Ett annat förslag är att ni bedömer arméerna oberoende av varandra, och gör ngt slags snitt emellan arméernas komppoäng. F.ö. kan du glömma att sätta komp på din egen armé om du ska spela.  :wink:

dilba

Att jag ska bedöma armer skjälv kan du glömma Emil.
Jag är ju såklart bäst i världen på att bedöma komp men det är bättre att Larsson gör det för då för han all skit.

Martin Larsson

Citat från: "dilba"Larsson. Du bara sabbar allt. Jag vet om din plan med att lägga upp listorna i olika delar och det är inga problem med det.
Och även om du vet mycket mer än mig och de flesta andra på gedon vad en lista ska ha i komp så tror jag det är svårt att vara helt opartisk.

Om jag skulle hålla i en komp mall helt skjälv så skulle nog odöda och bögiga fransoser få lägre i komp än vad de förtjänar för jag tycker det är de bästa armena och min ödlor brukar förlora mot de.
Jag skulle säkert ge ödlor bättre komp än de förtjänar för jag vinner ju inte alla min matcher med masaker...

Visst visst det blir säkert bra med det(pät pät) :o
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dilba

Larsson, sluta snacka thailänska

Apanpapan

Jag har ingen aning om vad jag gör på konventet... Men jag målningsbedömer gärna med Ivarsson. Både 40 k och warhammer.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Heavy

Om jag skulle få för mig att arra BFG, Warbands eller nått liknande mini-gw-lir så förutsätter jag att målningsbedömarna gärna tar på sig det med ?? ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ivar

kan vi nog göra...
eller vad säger apanpapan?
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Apanpapan

Apanpapan säger B**S!

Ja okej då. Vi är ju experter. Vi målar snyggast på armagedon så därför kan vi säga allt och alla.  :P
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Heavy

Ja, det är ju det jag menar så ....




:roll:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Det känns riktigt bra att det i år kommer att vara tillräckligt med folk på figurspelsfronten, gôtt mos :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dilba

Jag hjälper inte till på WFB men jag kan jobba i kisoken.

Buffy är arg