Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas

Jag behöver ta mig till Gedon innan för att hämta tärningar och gamla anteckningar. Någon mer som ska dit först eller som kan tänka sig att låna ut sin nyckel så jag kan ta mig dit?

carlsson

Citat från: Niklas skrivet oktober 19, 2013, 08.31
Jag behöver ta mig till Gedon innan för att hämta tärningar och gamla anteckningar. Någon mer som ska dit först eller som kan tänka sig att låna ut sin nyckel så jag kan ta mig dit?

Jag ska till Coop och handla om en timma ungefär. Messa mig!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Nytt datum bestämt.

Söndag 10/11 kl 12-22 hemma hos den goe SL.

Som vanligt står SL för kaffe, the och mjölk. Spelarna står för fikat.  :)

Kan:

Kan ej:

/F 8)

carlsson


Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Söndag 10/11 kl 12-22 hemma hos den goe SL.

Som vanligt står SL för kaffe, the och mjölk. Spelarna står för fikat. 

Kan:

Kan ej: Carlsson

Land


Söndag 10/11 kl 12-22 hemma hos den goe SL.

Som vanligt står SL för kaffe, the och mjölk. Spelarna står för fikat.

Kan:Stefan L

Kan ej: Carlsson

Niklas

Söndag 10/11 kl 12-22 hemma hos den goe SL.

Som vanligt står SL för kaffe, the och mjölk. Spelarna står för fikat.

Kan:Stefan L, Niklas

Kan ej: Carlsson

Landers

Söndag 10/11 kl 12-22 hemma hos den goe SL.

Som vanligt står SL för kaffe, the och mjölk. Spelarna står för fikat.

Kan:Stefan L, Niklas, Landers

Kan ej: Carlsson

Gobbos Spider

Söndag 10/11 kl 12-22 hemma hos den goe SL.

Som vanligt står SL för kaffe, the och mjölk. Spelarna står för fikat.

Kan:Stefan L, Niklas, Landers Stefan N

Kan ej: Carlsson
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Torbjörn

Söndag 10/11 kl 12-22 hemma hos den goe SL.

Som vanligt står SL för kaffe, the och mjölk. Spelarna står för fikat.

Kan: Stefan L, Niklas, Landers, Stefan N, Torbjörn

Kan ej: Carlsson

Niklas

Söndag 10/11 kl 12-22 hemma hos den goe SL.

Som vanligt står SL för kaffe, the och mjölk. Spelarna står för fikat.

Kan: Stefan L, Landers, Stefan N, Torbjörn

Kan ej: Carlsson

Kan delar av spelning: Niklas (ska på kalas 15.00)

Torbjörn

Krönika – på Amerikansk mark
Härligt att vara tillbaka i Amerika. Efter strapatsfyllda äventyr tog vi oss till slut till Bremenhaven där båten Alice II tog oss över Atlanten. Statusmässigt var båten inte någon höjdare och antagligen en relik från första världskriget men den tog oss hem utan incidenter. Båten anlände till Norfolk och alla fick välja om de ville gå iland på sidan som styrs av Civgov eller av Milgov. För oss som tjänstgjort i militären under många år och eftersom något ordnat samhälle inte tycktes finnas var valet enkelt. Snabbt blev vi satta i ett litet hyreshus i "karantän". Uppenbarligen handlade det inte om medicinsk karantän utan för att ge ledningen en möjlighet att kolla upp de som återvänt från Europa.

Hela den löst sammansatta grupp som jag varit en del av hamnade tillsammans i ett logement. Guitierres – den erfarne sjukvårdaren som gjort mycket nytta, Prophet – den tatuerade underrättelseofficeren men skarp blick för samband och framtid, Hard – attachén (troligtvis agent inom CIA) från ambassaden i Moskva som nu försöker göra det bästa av livet i militären, Junk – den luttrade kvinnliga mekanikern, Cletus – rep-gruppchefen som ser Junk som en lillasyster, Mike – den hårförde SEAL-soldaten med förkärlek för sprängämnen och Liebermann – den väsande prickskytten från USMC. Också jag då, Butch – en läkare från Special Forces med politiska ambitioner. Förutom de från vår grupp hamnade två till i vårt rum. Det var Rocky – en helikopterpilot och jägare från Alaska samt Ted – en spaningssoldat från Rangers. Otåligt väntade vi på vad som skulle hända. Efter lite gnabb om vilka enheter som är bäst föll de flesta in i kortspel som tidsfördriv. Prophet var givetvis ute och försökte luska.

Efter två dagar var det allmän info för alla hemvändare. Civgov styr ett större område omfattande några delstater utifrån Omaha (Nebraska) och ett annat område med delstaterna North Carolina, Carolina och Georgia. Milgovs högkvarter ligger i Colorado (Denver) och har ett mer utspritt område som de kontrollerar. Detta möjliggörs av den bättre militära kommunikationen. Rent allmän verkar dock samhället ha förfallit i princip helt, inga av de större städerna har klarat sig undan kärnvapenattackerna.  Min hembyggd i Maryland och staden Washington verkar vara helt förstörd. Med allra största säkerhet måste då mina föräldrar vara döda. Norfolk november 2001, så nära Maryland men ändå så långt från hemma... Milgov verkar ha en sund inställning med målet att styra tillsammans med lokala civila till dess att samhällsstrukturerna är återbygga och en civil regering åter kan styra landet. När nu detta kan bli möjligt?

Strax efter den allmänna informationen blev officerarna (jag, Rocky och Prophet) från vårt logement kallade till major Holtz. Förutom att skapa en två nya Divisioner av återvändarna håller de på att skapa en särskild enhet (vid namn SOC, Special Operations Command) för speciella uppdrag. De vill att jag, Prophet, Hard, Mike, Rocky och Ted skulle bilda en enhet. Även Liebermann hade fått frågan men tackat nej av oklar anledning. Vårt uppdrag skulle vara att ta oss till Manhattan som tydligen skal vara i relativt oskatt skick. Väl på Manhattan är vårt uppdrag att:

•   Upprätta en officiell bas för Milgov
•   Räkna och registrera befolkningen
•   Utvärdera situationen i området
•   Värdera möjliga återvinningsmöjligheter
•   Utvärdera och registrera grupperingar i området
•   Skapa en grund för lag, ordning och en fungerande administration
•   Ta reda på vad som hänt enhet 426 och kapten Ralph Lawrence
•   Ta reda på vad som hänt enhet 302 och kapten Dwight Toll

Enhet 302 har tidigare fått motsvarande uppdrag. Efter fyra månader upphörde dock kontakten med dem.
Ett spännande uppdrag. Ett uppdrag enligt devisen "heart and mind" som vi inom Special Forces gärna arbetar efter. New York har alltid varit städernas stad och Manhattan kärnan i denna stad. Går det att etablera Milgov här kan det Manhattan bli navet i återuppbyggnaden av den en gång så stolta och ärofyllda Amerikanska staterna!

Vi tackade givetvis ja till uppdraget. Strax efter det blev vi officerare även inkallade till överstelöjtnant Fitzpatrick. En hårdförd typ av den gamla skolan. Aktiv redan under Koreakriget och tungt dekorerad. Han beskrev att det egentliga uppdraget är att hitta och återbära en guldreserv som fanns i Manhattan. Guldreserven skulle 1998 föras ut från Manhattan i en massiv operation som leddes av 78 lätta infanteridivisionens militärpoliskompani (78 MP-kompaniet) under ledning av Mj James T Porter och Kn Christofer Kellog. De misslyckades. Om vi skulle kunna återfinna och få ut guldreserven skulle den kunna användas för att skapa en ny valuta för Amerika. En fungerande valuta är givetvis kritiskt för att återuppbygga ett samhälle. För att komma in i Manhatten ska vi använda oss av gänget "Harbour rats" som hjälp Milgov tidigare och tydligen ska vara hyffsat pålitliga.

Givetvis informerades hel gruppen om hela uppdraget. I denna typ av operationer är det viktigt att alla är motiverade och förstår helheten. Nu började en hektisk tid för att utrusta gruppen för uppdraget. Vapen och ammunition samt mycket mer. Ted som har erfarenhet från jordbruk föreslog att vi skulle ta med utsäde för att kunna ha bättre odlingar på Manhattan för att hjälpa staden och dess invånare att försörja sig själva. Från början lät det lite lustigt men faktum är att lokala odlingar i London under andra världskriget var en viktig del i stadens försörjning. Sammanlagt blev det ungefär två ton med utrustning..

En fiskarbåt som sköttes av tre generationer av fiskare skulle ta oss till Harbour rats. Resan dit gick tog cirka två dygn och bra även om fiskarna hade en lätt inskränkt och fördomsfull människosyn. Väl på Harbour rats imponerande gamla tremastade skonare "The Pioneer" uppstod diskussion angående hur vi ska få iland alla utrustning utan att halva Manhattan får reda på det. Efter en lång diskussion slutar det med att vi låter största delen av utrustningen vara kvar på båten och att vi ska plocka upp den om fyra nätter eller om en vecka. Innan dess måste vi då ha hittat ett sätt att få iland och flytta den till ett säkert ställe utan att det väcker uppmärksamhet. Eftersom vi inte litade på Harbour rats så låste vi "vårt" lastutrymme och Mike försåtsminareade det på ett diaboliskt sätt. Detta förklarades för dem på ett pedagogiskt sätt. Det verkar som om de förstod allvaret i frågan...

Sen satta vi oss, utrustade för att klara en vecka, i två gummibåtar för att i nattens mörker paddla oss i mot Manhattan. En imponerande syn med siluetter av skyskrapor och ljus från eldar i en del olika byggnader.  Äntligen på väg mot uppdraget på riktigt.

/Major Willis Parker

Niklas

En bra sammanfattning av läget. :-)

carlsson


Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Land

bra sammanställning. tummen upp