Dungeons & Dragons Online

Startat av Den Gamle, mars 01, 2006, 06.09

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Om jag skaffar spelet så vill jag innan veta att jag har några kompisar att lira med sådär en gång i veckan regelbundet, ex någon vardagskväll.

Vilka är intresserade av detta?

/F

Den Gamle

"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

biggabush

Fick precis mitt ex, har startat en dvärgkrigare (Harazakh Mazrabul) på Boldrei. Spelar en ggr / vecka typ. Maila eller ring när ni spelar.

anders.bersten@armagedon.se
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Agog

har spelat lite i helgen, rätt ok. Men då jag inte vet vad någon av er heter (om nu någon spelar) så är det svårt att se om någon är online...

Skriv gärna ner namn(en).
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Agog

Jag är på.

Men kan inte bestämma en fast dag, det varierar. Föredrar att man skickar ett MSN eller ICQ mess när det spelas - eller när man vet när. Läser inte mail samtidigt som jag spelar (och jag spelar normalt sett alltid nåt - eller så är någon annanstans). Instamessages går igenom (audiosignal). Eller posta här kanske fungerar, mail kan man inte läsa från jobbet osv. Mail i sista hand för mig, typ om det gäller planering flera dagar i förväg.

Om inte annat så är onsdag (15/3) nästa dag jag kan, och torsdag. Kommer spela då, om någon hakar på... Därefter till helgen.

Har som sagt skapat ett gille, så fort vi kan träffas online kan ni gå med där. Då ser man också direkt vilka andra som är påloggade.
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Ewers

Låter bra, jag skall köpa spelet idag eller imorgon.

/F  8)

Den Gamle

Jag kan spela en stund på Torsdag kväll och även till helgen. Har lagt till dina karaktärer på min friends-list. Vi hörs...

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Agog

Citat från: "Den Gamle"Jag kan spela en stund på Torsdag kväll och även till helgen. Har lagt till dina karaktärer på min friends-list. Vi hörs...

/Erik

bra!

Kommer spela en stund nu också (tis kväll). Men vad heter din(a) gubbe(ar) då? Klass?
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Den Gamle

En cleric som heter Erdanon (tror jag, är på jobbet nu)
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Agog

Uppdatering: Kan/kommer spela idag (onsdag 15/3) men inte i morgon torsdag (är på semifinal, VF vs BRYNÄS, med Mekka!).
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Ewers

Köpte spelet idag och kommer att försöka få ordning på det i helgen. Kommer nog inte att ha tid att lira i helgen.

/F

Agog

Verkar som det är svårt med kommunikationen?

Jag såg Erdanon och en till (en ny person som du invita till gillet) som var Online i söndags.

Jag pratade och ropade i Guildkanalen under 4 timmar. Jag skickade /tell meddelanden till er båda, jag letade till och med upp er (i Dinghy) och pratade i General. Inget svar. Ville ni inte prata eller var det nåt fel?

Kickade till och med den nya personen från gillet, i ett febrilt försök att få kontakt. Patetiskt, men även det misslyckades...
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Den Gamle

Hmm, det verkar som en bugg i så fall. När jag loggade in så postade jag en inbjudan till dig på guild-chatten. Kollade guild-chatten flera gånger under kvällen men eftersom jag inte fick några svar så antog jag att du redan var med i ett party. När vi sågs på Dinghy hade vi precis lagt av och skulle logga ut, jag började ju jobba 21.
Jag och Fredrik sprang mest runt och gjorde om questarna i hamnen så han kom in i spelet lite grann, så du missade inget speciellt.

Vi ska nog använda telefon istället, det verkar säkrare. Åtminstone tills det funkar som det ska i spelet.

Om man skickar ett /tell, kommer det upp i alla kanaler eller bara i general?

Sorry, men det var definitivt inget illa ment. Jag är ledig den här veckan så jag kan spela ganska mycket.

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Agog

Hos mig kommer /TELL upp som orange text i alla kanaler, men det går ju att ändra vad som visas i kanalerna... Jag har, av misstag, stängt vissa och återskapat dem. Kan ju missat nåt, även om jag kollade just det flera gånger - utifall att. Får kolla nästa gång.
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Ewers

Hej Agge!
Det var jag som försökte dansa så fint för dig (i hopp om att få kontakt)innan jag loggade ut.

Hoppas det går bättre med kommunikationen nästa gång.

Det var ju kul!!!

/F