Dungeons & Dragons Online

Startat av Den Gamle, mars 01, 2006, 06.09

Föregående ämne - Nästa ämne

Den Gamle

Halloj

Är det någon som har tänkt att köra DDO?

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Clifford

Ja, jag har funderat skarpt på det. Vill få ihop min dator först så om någon har ett billigt chassi till salu så är jag intresserad...

Den Gamle

Jag har det och har börjat lira litegrann. Ge mig någon vecka så kan jag tala om vad jag tycker.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

Skulle vilja spela men om jag fattat det rätt så klarar inte min burk det spelet...  :cry:

/F   8)

Den Gamle

Det flyter på ganska bra på min maskin med grafikinställningarna på medium och den är inte så mycket snabbare än din. Du kanske kan låna mitt ex och installera hemma hos dig (man behöver ändå inte skivan för att spela) så kan du köra på mitt konto för att testa.

För övrigt kan jag säga att efter att ha spelat några dagar nu så tycker jag att spelet är helt ok. Har kört några quest (både solo och i party) och det är både snyggt och ganska genomtänkt. DDO är ju gjort för att man skall spela i en grupp (det är bara de första uppdragen som går att klara av på egen hand, sedan blir det för tufft) och ett välbalanserat party har det mycket lättare. Alla delar lika på XP och loot så det finns ingen anledning att försöka ta för sig.

Det tar lång tid att gå upp i level så är man vad vid andra online-rollspel så kan man nog tycka att det går vääldigt långsamt. Spelet lockar nog en någon äldre publik än vad som är vanligt, det är många gamla rollspelare på runt eller över 30 som kör.

Det verkar som om vi kan bli några stycken så ett Geddon-guild vore rätt kul. Spelet passar utmärkt för att köra någon kväll i veckan eller så.

Den server som verkar mest aktuell är Boldrei. Det kan vara ganska tjockt på servrarna nu så här i starten men jag hoppas det blir bättre.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Agog

Har beställt spelet, tror jag får det innan helgen som kommer...
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Ewers

Har lånat Eriks för att kolla om det funkar på min dator och det lilla jag testat hittills varkar det funka bra.

Hoppas att det funkar ikväll när jag skall testa en quest.

/F

Agog

Fått hem det, installerat och skapat några karaktärer på BOLDREI.

FarFlame (Human Paladin). Redo att spela, skapat Guild: GeddonOldBoyz
Fawkrin (Halfling Thief). Redo att spela (dvs förbi träning).
Corleth (Elf Ranger)
Shareeth (Human female Cleric). Redo att spela.
Agrikaan (Human Barbarian). Redo att spela.

Kommer också att börja testa lite, troligen till helgen (utom lördag, skall på bröllop då). Även om EVE Online förstås, som vanligt, kommer ta upp mestadelen av min speltid.
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Den Gamle

Agge, du får gärna slå mig en signal när du ska ut och lira.

0708-139494
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Agog

Kommer ev köra lite idag fredag (under hockeyn), och kanske mer på Söndag (12/3).

Har också skapat ett Guild: GeddonOldBoyz med FarFlame.

Välkomna in, så ser man vilka som är online osv... :)
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Agog

har ett problem, samma som i Betan: Får blåskärm då och då, alltid när jag kör DDO. Brukar ske en gång i kvartalet, max, annars.

Kan vara ljuddrivarna. Fått BSD även när jag kört flera konton med EVE online och mer än ett av dem med ljud aktiverat...

Dessutom: Brukar köra Ventrilo för Voice Com. Skall ju finnas internt i DDO, hittar knappen för att aktivera Voice, men inget mer... Tips?
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Agog

Och nu dog servern, trots att hemsidan säger ok. Flera drabbade.

För er som är nya inom MMOG området: Vad beredda på att sånt här händer, speciellt under de första månaderna efter lansering samt efter större uppdateringar av spelet... Så är det ba.
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Den Gamle

Skumt, jag har inte haft några problem när jag kört DDO.

Har inte testat den inbyggda voicechatten men alla inställningarna finns under Options/Audio (men bara när man har loggat in med karaktär).
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Den Gamle

jupp, kul med rollbacks när man precis klarat av stora questar...

men det är ju som sagt bara att leva med det.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Agog

Är framme (förbi träning) och klar att spela med 4 av mina karaktärer. I första tavernan efter träningsbåten.
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."