War of the Beard

Startat av Beach, februari 07, 2006, 13.37

Föregående ämne - Nästa ämne

Beach

Vet inte om ni minns detta lilla inslag, men det tillät über-dvärgar att slåss mot über-alver, med massiv upphottning av flera enheter medan andra dumpades. Det var en kul idé, men det finns ju inte tillräckligt med hårda dvärgar i omlopp.
Hur skulle man kunna modifiera andra listor för att matcha kraftnivån som finns i det scenariot för t.ex. lizardmen, Tomb kings, Dark Elves, Chaos? Ja, jag vet att fluffet inte stämmer, men det vore i alla fall kul att köra npgra slag med denna alternativa lista... Förslag?
Rasmus Strand
- 40k
- FB
- mycket mycket annat.

Robin

War of the beard uppgraderade inte enheterna, den la till en enhet för High Elvesen (Dragon princes red på drakar) och man fick en bunt nya magic items. Man tog på cav-dragonprinces, och lite restriktioner för enheter gick bort.

Dvärgarna i sin tur fick bryta mot en massa run-regler och fick lite restrictions på enheter borttagna.

Kort sagt, ingen riktigt uppgradering av två på den tiden "dåliga" arméböcker. Tyvärr.
Jag vann combat med 13.

Beach

Nej, någon reglerätt uppgradering rörde det sig inte om, men om någon annan än de två arméerna som fanns i scenariot möter en av de två tenderar de att klivas på. überalverna och überdvärganra äter andra arméer. Det jag undrar över är om någon har förslag på liknande förändringar på andra listor så att de kan matcha überalverna eller überdvärgarna.

Just det - går det fortfarande spela WotB med den nya Dvärgboken?
Rasmus Strand
- 40k
- FB
- mycket mycket annat.