Reklam inuti spel

Startat av Clifford, augusti 12, 2005, 23.10

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Konstig och lite obehaglig nyhet om att spel samlar information och skickar till företag:

http://nationalcheeseemporium.org/

Ewers

Känns läskigt...
/F

sebbe

vettefan om jag skulle tycka det var läskigt att något företag fick reda på hur ofta jag spelade på vissa banor och tittade på vissa bilder, dock lite irriterande att de tjänar mer pengar på en funktion som förmodligen sänker både prestandan och själva spelupplevelsen (vet inte hur pass irriterande det skulle vara att springa in i reklam, det blir ju iofs mer realistiskt =) )
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

haha lite roligt att de använde sig av http dns teknik (istället för att ping och räkna ut ip eller skriva ip eller nått)... Men en annan sak som är ännu värre är att man kan nog göra shyssta virus till spelen med den tekniken, (det börjar komma steam virus :(  )

Martin Larsson

Håller nog med Sebbe.

Tycker mer att det skull vara trisst att den odrägliga reklambranchen sabbar dataspelen precis som det är gjort med filmer nu(dvs reklamavbrott) genom att ta prestanda från datorn till ren skit :evil:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.