F.E.A.R.

Startat av Clifford, augusti 09, 2005, 16.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Dis is da shit

:!:

Jag har just tankat demot av FEAR från Fragzone, här kommer en lyrisk rapport.

Det enda dåliga hittils är namnet, som ju är skittöntigt. Det står för övrigt för First Encounter Assault Recon...(oj vad 733t man kan vara)

1. Story: Verkar lovande, bra skådespel, klart skumt, faktiskt en badguy som verkar ond. Små barn med onda ögon fungerar ju alltid...

2. Grafik: Jag är inte den som blir imponerad lätt, men här får man ståpäls av allt snyggt. Framför allt så känns grafiken enhetlig, inga specialeffekter som känns påklistrade eller överflödiga. Att skjuta skurkar i "bullettime" är ett enda nyårsfyrverkeri med kulhål, damm, rök, och maffiga ljuseffekter.
Skuggorna är levande. Ibland skjuter man sin egna skugga när den kommer för nära en...

3: Ljud: Tja, bra röster, mycket dödsvrål i 5.1 surround och mycket ambientljud som man inte vet om det är ambient eller faktiskt någon som smyger upp bakom dig. Härligt.

4: Innovation: Det är ju bara en shooter. Fast med allt som borde finnas i varje shooter. Som spelare är du begåvad med två armar och en rygg. Det gör att du kan bära en pistol och två andra vapen. Thats it. Inget mer "jag har alla tio vapen och din mamma i bakfickan". Och tittar du neråt SÅ SER DU DINA FÖTTER. HALLELUJA! Gud hör bön! Dessutom har Han begåvit dig med bullettime OCH förmågan att titta runt hörn, som om Max Payne skaffat barn med den där svenska kvinnan i Rainbow Six.

5: Helhetsintryck: Fem evils:  :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:

Apanpapan

Se sina fötter... Jag kan inte se mina fötter om jag tittar ner.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ewers

HAr testat demot och kan inte annat än hålla med!
Dessutom finns det en till bra grej som missats i de flesta andra FPS, man kan slåss obeväpnat och faktiskt rocka stenfett på detta sätt också.

Sjukt bra spel som min dator aaaaaaadrig kommer klara av. Måste köpa ny dator...

/F

Apanpapan

Skitsnyggt och bitvis riktigt jävla kusligt. Min dator pallar med:)
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

Det finns uppenbarligen fler än jag som stör mig på det urusla namnet på spelet dock...

http://www.ctrlaltdel-online.com/?t=archives&date=2005-08-12

Apanpapan

Hahaha! Det var skitkul  :lol:
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

Nu har de släppt ett nytt Demo, denna gång multiplayer enbart. (förra var bara singleplayer)

går att hämta på www.fragzone.se

Faktiskt riktigt kul, trots att jag är trött på fps.

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Det finns uppenbarligen fler än jag som stör mig på det urusla namnet på spelet dock...

http://www.ctrlaltdel-online.com/?t=archives&date=2005-08-12
.. även om just Ctrl-Alt-Del-ONLINE-killarna faktiskt har ett ännu värre jävla namn :lol:

dagle

??? ctrl alt del, jättebra namn. I windows är det enhetshanteraren. I linux bindar de flesta det till rc.6 med sudo:all (reboot om man trycker ner knapp kombinationen). Så alla vet att det står för geekstuff

rAWTAZ

Citat från: "dagle"??? ctrl alt del, jättebra namn. I windows är det enhetshanteraren. I linux bindar de flesta det till rc.6 med sudo:all (reboot om man trycker ner knapp kombinationen). Så alla vet att det står för geekstuff
ja den delen av namnet må väl funka, men det mesta med "online" låter ganska gay i mina öron iaf :)