40K-skirmish

Startat av Barcus, maj 25, 2004, 00.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Självklart inte några megahäffagnoffamonster utan mååååånga små monster, så det tar lång tid för dem att gnaga sig igenom era rustningar...

:twisted:   /F

Shadowfriend

Inga Blivande Dreadnoughts denna gång då tydligen. Men det kanske är bra det.

Du Ewers. Kan man trolla om man har blivigt en Skräcknöt? Hjärnan och en del av kroppen är ju intakt, så centrat för psykik powers borde ju fortfarande fungera. Och jag kommer ju kunna trolla trotts att jag har Bionics.

Räcker det med att ha dödat Tyranids för att kunna ta "Xeno-lore Tyranid"? Skulle en Psyker som får trolla kunna störa Nidsens tanke kommandon, om än bara en lite stund? Och vad kan en Psyker som inte får trolla känna av utan deras tankar, eller närvarao?
All is dust... All is dust...

Lord Black

Ok jag tar med alla små och medelstora saker jag har.
Och då är bara frågan: när skall vi egentligen spela :?:

Ett datum skulle vara bra så man inte råkar göra någonting annat då,
det skulle ju vara tråkigt för er att bli utan motstånd.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

sebbe

det är lite roligt hur förra kampanjen gick från "jag överlevde en rundas närstrid mot en jeansdealer" till "jag dödade två heffagloffor och tre tuggummimonster, hur många dödade du?"
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Lord Black

Jag hade tyvär inte förmånen att vara med på förra kampanjen.
Men det hade nog vait roligt att vara sådär övermäktig.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Ewers

Hade tänkt köra skirmish imorgon efter styrelsemötet (kl 13.00 och någon timme frammåt). Har helt glömt att skriva det här på forumet men bättre sent än aldrig...

Kommer bli betydligt långsammare framsteg i "häftighetsskalan" än i förra kampanjen. Den var episk medan detta är mer av en "down to earth"-kampanj. Det har dött alldeles för lite spelare bara  :twisted: , får göra någonting åt det...

Hopas det är någon som kan imorgon.

/F   8)

sebbe

Citat från: "Ewers"Hade tänkt köra skirmish imorgon efter styrelsemötet (kl 13.00 och någon timme frammåt). Har helt glömt att skriva det här på forumet men bättre sent än aldrig...

Kommer bli betydligt långsammare framsteg i "häftighetsskalan" än i förra kampanjen. Den var episk medan detta är mer av en "down to earth"-kampanj. Det har dött alldeles för lite spelare bara  :twisted: , får göra någonting åt det...

Hopas det är någon som kan imorgon.

/F   8)
det är ju lite synd att du väljer att lägga det här samtidigt som dales wfb-skirmish, men om det är till någon tröst så hade jag inte haft möjlighet att medverka i vilket fall som helst.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Lord Black

Det var mer eller mindre tur att jag såg att vi skall spela idag, men nu så går jag och packar ner mina tyranider.

jag kommer ungefär 13:15 så inga tyranider innan dess.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Ewers

Speldatum!

Söndagen den 9/1 med start ca 13.00-14.00.

Vad som hände sist i korta drag: Ni har äntligen tagit er ut ur warpen, åkt genom realspace i länge för att komma fram till en måne som Emperors Ghosts har en bas på. Ni landar och skall ta kontakt när det anfaller tyranider och ni lyckas slå tillbaka två anfall. Ingen dog men några var VÄLDIGT nära.

Puss!

Meldon

Ingen dog tack vare mina heroiska insatser som medic.. :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Lobotommie

Om man mosar buggsen innan dom börjar tugga på en så behöver man ingen medic  :twisted:
"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Meldon

Nää.. men när inte alla förstår detta grundlägande koncept så kan de vara bra att ha en hjältemodig medic till hands.. :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Ewers

Tackar för ihärdigt tärningsrullande i söndags. Kampanjens tuffaste (läs svåraste) uppdrag som kostade fyra karaktärer livet.

Kampanjen kommer nu att gå in i en mer "smyga, döda lite och fixa uppdraget"-fas där det kommer bli mer "rollspel" och mindre "figurslagspel".
Fick en attack av skaparglädje i söndagskväll och har nu reviderat Färdighetslistan igen. Många nya färdigheter (jumppack, grenadier, wise ass mm) samt ändrade kostnader för vissa fördigheter.

Har ni förslag på skills, regeländringar eller liknande så skriv gärna dessa här. Gäller även om ni har åsikter om spelningarna mm.

En eloge till alla er som ser till att flickvännerna är med och spelar då hobbyn behöver mer tjejer! (Undanber mig kommentarer då det är seriöst menat)  :D

Puss i ljumsken!

/F

sebbe

föreslår spelning på fredag
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Ewers

Har en känsla av att jag har någonting bokat på fredag... Kan inte komma på vad just nu så jag måste kolla upp det. Kanske skulle kunna bli spelning på fredag. Återkommer.

/F   8)