Virus

Startat av Clifford, juni 29, 2005, 01.10

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Kan vara webserver/routeruppsättningen som strular, jag kollar imorgon bitti.

Laszlo har satt in en extra router som skydd mellan webserver och resten av nätet, borde inte påverka trafiken men jag har haft fel förr.

Martin Larsson

Hoppas innerligt att ni löser detta Gubbs :!:

Förresten, vad är det för skillnad mellan denna tråden och http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?t=442&highlight=

:?:

Anser faktiskt att Datasekten bör införskaffa bruna hängslebyxor nu. Inte för att vara elaka, utan för att nån uppenbarligen har (med råge) förbrukat det förtroende som man är under om man har sin dator i Gedons datasal och det är inte acceptabelt enligt mig :evil:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Citat från: "Martin Larsson"
Förresten, vad är det för skillnad mellan denna tråden och http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?t=442&highlight=

Jag ville bara att så många som möjligt skulle bli informerade, därför körde jag den gamla klassikern "tjöta hål i huvvet" som ju tycks fungera för reklambranschen m.m. :roll:

Clifford

Virusnyheter

Klockan är nu 08.00 på morgonen, alla Geddons datorer är rensade, det tog ganska exakt 18 timmar. Imorrn ska jag ta de privata datorerna. OBSERVERA ATT INGA DATORER FÅR ANVÄNDAS IDAG FREDAG, INTE PRIVATA DATORER HELLER!

Det finns fortfarande skumma saker på vårt nät, antivirusprogrammen har missat en hel del under natten som jag fått leta upp för hand.

Dessutom beter sig varje dator olika, på vissa fungerar inte Windows Update, på vissa kan man inte ansluta över nätet, på vissa kan man inte virusscanna...

Så håll er borta. Nu ska jag sova. Om ni ser någon använda datorerna, döda den personen omedelbart om de inte stänger av och drar jävligt långt bort. :evil:

Saker att göra: Köra Windows Update på alla burkar, dubbekolla så att killscriptet är på på alla burkar, dubbelkolla så att inga worms finns kvar, virusscanna alla privata datorer.

PS. Från och med nu KRÄVER Armagedon och datorsektionen TOTAL tillgång till folks privata datorer om de ska få använda vårt nät. Inget mer "nääe, jag vill inte att du pillar..." :!:

Heavy

Bra jobbat som fan !!!
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"Bra jobbat som fan !!!


Instämmer fullt och fast :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Eftersom jag nu hittat en bunt virus igen så ska ni läsa följande med andakt:

Ja, för er som inte förstått så KRÄVER ARMAGEDON TOTAL TILLGÅNG till folks datorer om man ska ha den på Geddon.
Och NI FÅR INTE TANKA SAKER, FATTA!

"Jo men jag är så snäll blablabla, jag tankar aldrig nått, spelar bara Kalle Ankas Lekplats, så snäll är jag, men ojsan, hade jag porrfilmer och femtielva virus, hur har DOM kommit dit?"

Helvetes jävla mongon!

:evil:

Lindbergh

...Tolkar det du skriver som någon/några uppenbarligen skiter i det som man har kommit överens om vad gäller hur man nyttjar föreningens dator eller uppkoppling  :shock:  :wink:

Varför tillåter man (läs: ansvariga) att detta upprepas? :evil:

Vem av medlemmarna är det som missbrukar detta? :evil:

Får den som eventuellt missbrukar detta fortsätta använda uppkopplingen? Det verkar ju uppenbarligen så?

Är styrelsen införstådd i problemet?

...undrar bara...

L





PS. "Don't get mad...get even..."
http://www.bsa.org/sweden/report/
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Apanpapan

Vilken trevlig länk. För tankarna till Östtyskland.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

Citat från: "Lindbergh"...Tolkar det du skriver som någon/några uppenbarligen skiter i det som man har kommit överens om vad gäller hur man nyttjar föreningens dator eller uppkoppling  :shock:  :wink:

Varför tillåter man (läs: ansvariga) att detta upprepas? :evil:

Vem av medlemmarna är det som missbrukar detta? :evil:

Får den som eventuellt missbrukar detta fortsätta använda uppkopplingen? Det verkar ju uppenbarligen så?

Är styrelsen införstådd i problemet?

...undrar bara...

L

PS. "Don't get mad...get even..."
http://www.bsa.org/sweden/report/

Hmm, ja, som du säger så är det din tolkning. Likväl så sa du själv häromdan att dina datorkunskaper är något bristande, om jag minns rätt.
För det första: Jag kan inte peka på vem som fått ner virusen, eftersom förekomsten av virus inte innebär att du är den skyldige. Det ligger liksom i virus natur att sprida sig utan ens vetskap.
För det andra: Folk kan ha virus utan att veta om det på sina datorer när de kommer till Geddon. De ska göra en virusscan men många kan/vet inte hur.
För det tredje: Om någon medvetet jävlas/låter bli att lyda regler åker de ut. Så har inte skett än, men jag har koll.
Alltså: De ansvariga gör så gott de kan genom att scanna folks datorer och vara allmänt otrevliga.
Medlemmarna som "missbrukar" detta gör det isåfall i hemlighet och därmed har jag lite svårt att veta vem det är, om någon.

Lindbergh

Aha...gott, då vet jag...är blott en novis vad gäller datorer så jag har inte den blekaste om hur det defacto fungerar  :?

Tycker i vart fall att det är bra att ni tar i det då det med datorerna är en viktig del (numera) i föreningens verksamhet! :D

Kände mig bara lite sympati-grinig-negativ-kinkig  :wink:

L



PS...grabben ur sydkoreas begåvningsreserv... :roll:
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65605065_852__,00.html
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

deadbolt

men för jävulen se till att det finns fullt uppdaterade virus skydd och anti- spyware program på ALLA datorerna i nätet så undviker ni mesta delen av  bekymren, det kan för fan en femåring förstå. ha det som ett krav för att man skall få ha sin dator där, avast e  gratis så också microsoft antispyware, båda funkar utmärkt.  :idea:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

dagle

kanske skulle sluta använda IE? Standard unit of security(eller liknande namn) varnar men nu varnar till och med microsoft för att IE är en stor säkerhets risk (håller med dem då jag har testat lite tricks...)

Martin Larsson

Det är väl ingen som tvivlar på att något som kommer från Microsoft är labilt och skadligt för datorer eller hur :?:

Som sagts ovan av bl.a. mig :arrow: inför mer faschism...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dagle

men jag testat att göra hemsidor som installerar på virus på IE men som inte funkar på firefox (går på firefox men det är mycket svårare....)