Day of Defeat

Startat av Kalle, juni 09, 2005, 19.29

Föregående ämne - Nästa ämne

Kalle

Jag köpte det där ascoola "halflife generation" för ett gäng veckor sen och försöker installera böset...

installerade halflife
sen laddade ner steam
fixade fram DoD
men när man väl ska spela så kommer man inte in på en enda server och jag kollade insällningarna på gedon och jämförde med hemma men det funkar ändå inte... :(

hur ska man göra?
vill ju kunna komma in och spela
Estoy solo mirando!

dagle

steam är ett virus som har infekterat många datorer. Programet är inte är inte gjort för att optimera användningen av din dator utan tvärtom. Men sakerna jag skulle göra är : kolla porta i routern, kolla alla firewalls(kanske stänga av de på datorn om du har router... kan tro att det är DoSs attack), kolla antivirus om du har sådan,

Sedan kan du kolla din dator och stänga av olika processer som du inte behöver för tillfället, sedan tar du bort config filen och andrar rate och updatrate och cmd_rate (räcker för tillfället). Sedan startar du steam och startar spelet som du skall spela och testar att hosta det på lan(för då kan du inte bli kickad när du tankar en uppdatering eller liknade). Om inte detta funkar testa google lite, har några ess till i bakfickan men börja med detta :S

Clifford

Umm, jag tror felet kan vara av den enklare sorten. Prova att radera rubbet, tanka steam, registrera din nyckel och sedan TANKA hela half-life från steam, med DoD. Gamla HL Generations funkar inte alltid tiptop med Steam-accounts.

Men-From-Farms

Det verkar vara många som lirar DoD på geddon, hade inte det varit tufft att göra en geddonklan :P

Vet dock inte hur bra ni är, men det är ju tüfft att ha en egen klan där man känner alla ^_^

Männer greif an!

Piat! Piat! Piat!

Okey ladz, lets gee over it

Clifford

DoD-klan har vi tjötat om länge...händer dock inte så mycket

jonte

Jag tyckte det verkade tufft det där med DoD, så jag tankade ner det via Steam. Jag får up servrar å bös, så jag har inte samma problem som trådskaparen. Men när jag ska joina en server så connectar den först lite glatt och skapar nån security modul bara för att sedan stå å traggla i all evighet på "precaching resourced". Där tar det stopp.

Någon som har nåt tips om vad som kan göras?

Clifford

Jonte: Prova att starta en egen server bara för att se så det fungerar utanför internet.

jonte

Clifford:
Lokalt funkade bra.

Jag tankade ner Counter-Strike också och det stannar på samma ställe.

EDIT: Nu hoppade CS igång när jag gick genom programmet All-seeing eye istället för att starta genom Stream. Ska mickla lite med DoD med.
EDIT 2: Blev samma visa om man startar DoD genom All-seeing eye som med Stream. Jag ger upp.

Clifford

Ändra dina connection-settings samt preferences i steam, dessutom kan du ge varje spel i steam specifika start-kommandon om du högerklickar dem.

Prova skriva -heapsize 256000 och -console i DoD startup commands, om du har 512 mb RAM.

jonte

ska testa det sen.

en skum sak som kanske har med problemet att göra är att ifall man högerklickar på speltiteln och väljer properties så står det på amount aqquired för:
DoD 58%
HL 35%
CS 60%

Men jag har ju ändå suttit och spelat CS i en halvtimme, så det fungerar ju.

Clifford

Klart skumt. Kanske är det bara maps som saknas till CS, isåfall funkar ju det ändå...

Prova att avinstallera DoD och tanka det igen, se vad som händer då...

jonte

Rapport:
Väntade in allt till 100% och nu funkar det som en klocka! Fast DoD var ju lustigt svårt.

Martin Larsson

DoD är enligt mig det enda roliga av Half-Leif spelen. Detta för att teamwork verkligen lönar sig i spelet, det räcker inte(och går inte) att quake-hoppa i vänstervarv, utan krävs lite mer taktik 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Två tips till DoD:
Som US använd Thompson och Bar
Som Axis använd 98KRifle eller Sturmgewehr

Helt baserat på egen omotiverad åsikt. Dessutom ska man passa sig för handgranater.

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Två tips till DoD:
Som US använd Thompson och Bar
Som Axis använd 98KRifle eller Sturmgewehr

Helt baserat på egen omotiverad åsikt. Dessutom ska man passa sig för handgranater.


Håller med om granaterna, annars tycker jag att random e det roligaste sättet att spela :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.