Operation Flashpoint - vad händer?

Startat av Clifford, maj 27, 2005, 14.53

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Eftersom många med mig gillar Operation Flashpoint väldigt mycket tänkte jag påpeka att det händer väldigt mycket kul med OFP just nu.

1. Bohemia, tillverkaren, har visat Ofp 2 som ska släppas 2006 eller 2007 och som stödjer alla addons och grejer i OFP 1. Spelet är VÄLDIGT snyggt och ska vara ännu mer realistiskt än OFP 1 med bla. full befälsstege där spelaren kan vara allt från menig till överste, eller nåt.

2. Bohemia har också tillkännagivit Armed Assault, eller Ofp 1.5. Det är "vanliga" flashpoint med ny grafikmotor, möjlighet till "join in progress", alltså att hoppa in i pågående nätverksspel, ny nätkod från grunden. Massor med coolt. Detta spel är helt kompatibelt med OFP, då det är en vidarutveckling av den militära varianten av OFP 1 (VBS).
Detta spel kommer redan i höst.

3. Idag såg jag en video på nya animationer och rörelser en kille gjort till OFP 1. Nu kan man göra som i Rainbow Six och luta sig runt hörn, dessutom kan man kasta sig på marken, rulla, luta sig i knästående och liggande, m.m. Såg VÄLDIGT fräckt ut. Man använder Q och E-knapparna precis som i Rainbow Six.

4. Det formligen dräller av moddar som blir klara. FDF släpper snart sin WW2-mod för Finlandskriget. Två andra WW2-moddar är klara.

Nu undrar jag om folk tycker det är värt att jag tankar, uppdaterar, fixar och donar så att vi har nya missions m.m. på Geddonburkarna. Kommer nån att spela eller är WoW roligare?

Heavy

Allt låter JÄVLIGT kul.

Jag kommer garanterat att spela OPF i större utsträckning på klubben (igen) om det kommer lite nytt.. Saknar dom dagarna när "alla" på klubben satt med OPF, det var riktigt kul :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Jag kommer nog att spela de en del oxå då..

Man skulle ju kunna ha en eller flera OPF dag/dagar nere på geddon.. alltid roligare att spela om man e många..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Apanpapan

Ladda ner allt som har med FDF att göra:) Så kan vi döda lite ryssar i vinterkriget.

Perkele!
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Heavy

Citat från: "Apanpapan"
Perkele!

Word....
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

jag vill spela och henke är nog inte svårövertalad.
fixa ihop lite kul uppdrag också =P
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Niklas

Jag är ju inte den som bangar på att skjuta lite...  8)

Freij

Cliff slå en signal när det är på gång så får vi se vart jag är.
OFP var längesedan nu :-)

Clifford

Det lirades en del OFP igår och man hade ju glömt exakt hur kul det faktiskt är. Så jag tänkte höra om intresse finnes för att spela idag tisdag?

Heavy

Imorgon onsdag är jag stenhårt på :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Apanpapan

apanpapan kan tänka sig att skjuta lite skurks.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

Jag sitter på Geddon nu, ska meka lite Ofp ikväll så det är bara att komma ner.

Heavy

Citat från: "Clifford"Jag sitter på Geddon nu, ska meka lite Ofp ikväll så det är bara att komma ner.

In the morgon kvällning :)

Skaffa lite fler roliga co-op´s till imorgon, gärna öken iom att det är ett lätt sätt att spela in sig på spelet igen, man ser ju t.ex. fienden vilket man inte gör i djungeln..
Jag ska se om jag kan få med mig nån gammal favvis hemifrån med på skiva..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Jag är inte här onsdag kväll, men jag har nu skaffat senaste Finnish Defense Forces (1.3) på 4 burkar, samt ett nytt mycket roligt Vietnamuppdrag för 8 personer som heter Busy Day.

Glöm inte att starta RÄTT fil beroende på vad ni vill spela. Vietnam, Swedish OFP, OFPaddons, eller Finnish Defense Forces är det man kan välja på.