Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Finns en hel del High Elves på Tradera nu, tror det är 2 uppsättningar Island of Blood minst.

Ola

Låter bra med 2k 8th.
Tyvärr blev den ena av de två helgerna uppbokad, dock inte spikat vilken än.
Återkommer.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Zot

Ok, jag reserverar 29 i kalendern tills vidare.

Ola

29e är no go.
Sårry för detta.
Annat datum?
Hoppas fortfarande kunna kika förbi 22e.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Zot

Ska titta på fler datum, men planer och rutiner har pga oturliga omständigheter kastats upp i luften för närvarande, så det är lite andra grejer som måste falla på plats först. Får be att återkomma lite senare med förslag!

emil

Som stand-in så kan jag meddela att jag inte vet om jag känner för att lira den 29:e. Som alla andra har jag humörsvängningar och det går i perioder det där. :)

Zot

Frugan har skadat sig (tämligen besvärligt men inte "farligt") så det är alltså lite svårförutsägbart ett tag framöver. Jag postar igen när det går att säga tider med någorlunda säkerhet - kanske om ett par veckor eller så. 29:e kan vi sätta inom parentes och höras igen om ett tag och se vilka datum - 29e eller andra - som passar bäst för inblandade parter.

Ser fram emot dramatiska bilder och en 10-sidig, mäktigt narrativ och episk battle report från den 22:a i vilket fall.  ;D

Meldon

Vi får hoppas att Emil kan skriva ut denna Battle reporten då ;)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Zot

Ni får låta era arméer slåss om det den 22:a! Man brukar väl säga att "det är vinnaren som skriver historien"?  ;D Fast det kanske är tvärtom i Warhammer? :o


Meldon

Just nu så går tyvärr alla mina pengar åt till annat  :'( (läs småbarn :P)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Barn? Nu får du väl lära dig att prioritera lite här. Snart påstår du väl att du har fast jobb, flickvän, hus i förorten, bil och hund också! ;) Närå, jag skojar bara lite med dig. Synes på söndag 22:e klockan 16:00.

emil

#132
Liten battlereport, uppställning efter min första runda. Fick bara ett ok foto tyvärr.


Efter Meldons första magirunda & turn så var egentligen slaget över, då han fick igenom en besvärjelse "Plague" som studsade runt bland pikenerarna. Ca 25 pikenerare insjuknade plötsligt i pest och försvann. En riktig spelförstörare helt enkelt. Jag gav upp under Meldons 4:e turn, ingen charge funkade och det var inget jag kunde förändra under slaget.

Meldon

Näe, det var ganska mkt som tog stop så fort du kom fram till mina råttor. DOm enda som egentligen lyckades med något var ditt light cav på ena kanten
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

#134
Ja jag vet inte riktigt vad jag kunde gjort annorlunda? Jag kunde chargat förbi dina Rat Ogres med mina Knights, och hoppat på din Clan Rat-enhet istället. Den med Battle Standard Bearer i. Men hade jag breakat den enheten är ju frågan? Och så kunde jag ha skjutit ut dina Rat Ogres istället.

Att inte mina Ogres lyckades ha ihjäl din Abomination är också ett mysterium, 380 poäng närstrids-Ogres mot 200p(?) missfoster? Skulle nog undvikit monstret kanske.

Eg. så hade det smartaste sättet varit att stå kvar i egen deployment och väntat på att dina trollkarlar och general hade självdött. Dom är så destruktiva så dom har ihjäl sig själva i 4-5 rundan. Men det är ju inte så kul.

Vi måste nog vara ngt mer pålästa vad gäller regler & specialregler för arméerna nästa gång bara.