Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Zot

Ser bra ut den 15/1. Jag kan vara reserv och hoppa in då om inte Meldon kan spela den helgen.

Meldon

There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Abort! Helgen den 21-22 januari, hur ser det ut i era kalendrar då´rå? ASL-kufarna har nu bokat lokalen hela helgen 14-15 januari, och jag är ganska ointresserad av 2:a världskrigs-vurmandet i största allmänhet.

Zot

Ser bra ut då också, söndagen i alla fall, kan vara reserv då istället!

Meldon

Söndagen där skulle nog funka för mig :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Ola

Söndag 22e?
Lägger in det i kalendern.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Zot

Finemang! Då får ni sköta själva spelandet, men jag kommer och kollar! Hojta gärna när ni bestämt tid på dagen.

emil

#112
Om jag & Meldon lirar mot varandra, så kan ju Ola & Zot lira och lära känna varandra? Vad gäller tid är jag helt öppen för förslag söndagen den 22:e januari. Men av erfarenhet så får man nog boka upp en ca 6 timmar om man ska spela klart. Vilka tider passar Meldon?

2000p kör vi(?), allt behöver inte vara färdigmålat för mig iaf. Andra intresserade är välkomna också.

Ola

Ok. 2000p, 8th.
Vilket föredras? Demoner eller kaotiska krigare?
Vilken sorts listor kör ni?
Kul-lista (=valfritt)
Komp-lista (vilken poäng isf)
MSU/FBU? (ManySmallUnits alt FewBigUnits)
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Zot

För min del tycker jag det skull vara kul att se demoner in action! Har själv stundtals funderat ganska intensivt på en Nurgle-armé.

Vi har nog inte sagt nåt speciellt om vilken typ av listor och arméer som vi föredrar, men om man tänker på vad som de facto varit på bordet har det nog varit ganska varierade arméer. Kanske lite åt "toolbox"-hållet och MSU snarare än FBU? Det finns även bilder på bataljerna längre upp i tråden som man kanske kan utläsa något av(?). För egen del blir armén en avvägning mellan vad som känns kul att måla och vad jag vill ställa på bordet. Kör för övrigt hellre små matcher med allt målat än större matcher med mycket omålat.

Så det har nog varit ganska avslappnat hittills känns det som, men lite nerv blir det ju ändå när tärningarna rullar!  :)

Sen var det ett litet crux: jag förivrade mig tyvärr med datumen och kan i själva verket inte alls 21-22 jan, inte ens komma och kolla tyvärr! :( Får be om ursäkt för det och istället föreslå 29/1 (dubbelkollat!!) om någon är intresserad av att spela då också? Skulle ju förstås vara särskilt kul om det gick att göra nya bekantskaper med dig och någon av dina arméer, Ola?

emil

Vi kör nog Kul-lista 2000p 8th. Vad jag vet är det bara Skaven & i viss mån Empire som kör med större infanteriblock. Ang. den 29:e så kollar jag gärna på i första hand, men kan nog spela om det krisar sig. Jag är fortfarande "miljöskadad" i 6th ed.-tänket när jag spelar. :)

Meldon

Den 29:e jobbar jag igen så då går det inte för mig.

Kl 16 den 22:e..?
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Citat från: Meldon skrivet december 31, 2016, 01.12
Den 29:e jobbar jag igen så då går det inte för mig.

Kl 16 den 22:e..?
Visst, jag är med.

Ola

22e kl.16, kolla, ok.
29e, spela (?)
Har snickrat ihop en "WallOfNurgle".
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Zot

Jag spelar gärna mot Nurgleväggen den 29/1! 2000p? kl 16?