Warhammer 40,000 6'th Edition

Startat av Gustaf Eklund, juli 09, 2012, 14.20

Föregående ämne - Nästa ämne

Gustaf Eklund

Glory to Menoth! Death to the infidels!

Martin Larsson

Ja, man behöver säga att jag både önskar mig och förväntar mig att någon annan av 40k spelarna lär sig reglerna till detta så att jag för en gång skull kan fråga andra om hur regler funkar och lära mig istället för tvärt om 8)

PS jag är hemma tidigast i september....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Stefan

Får hem min imorgon :) Ska läsa igenom och förhoppningsvis speltesta nästa vecka :)

Lord Black

Då blir det väll min tur att vara regel gud den här utgåvan skall spöa skiten ur Davids smurfar på lördag med alla nya psychic powers och de nya flygande monster reglerna  :D
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Thure

Fick hem min i förra veckan. Jag gillar den, mycket nytt och mycket roliga saker. Allies finns numera med, vilket kommer bli awesome. Massa nya special regler och annat roligt. Nya wound allocating reglerna är också bra enligt mig!

cracked_open

Har hört bra omdömmen och folk verkar positiva överlag. Dock verkar ju Tyranids fått ett välbehövligt uppsving. Kommer troligtvis ta mig tid och sätta mig in i det på allvar nästa månad.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Thure

Tyranids har fått skit, skit och mer skit :P, de kan för de första inte ta allies. Vilken är en stor nackdel. Man förlorar 1 Hq , 2 Troops,1 Fast, 1 Heavy och 1 Elite slot jämfört med vad alla andra kan ha nu.

Stefan

Hur funkar det med allies och psychic powers? Säg tex DE som köper en farseer som ally. Kan DE nyttja tex Doom?

Thure

Alla allies är inte bra vänner, alla kan inte alliera alla. Just i Doom fallet så är det ett ja, det funkar.

cracked_open

Jag har som sagt inte fördjupat mig men det snabbspan som jag gjort över diverse forum så räknas tyraniderna upp som en av vinnarna. Hur vet jag inte ännu men jag kan återkomma på den punkten.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Thure

Du kan fråga vad Egge tycker om nya editionen ;)

Stefan

Citat från: Thure skrivet juli 09, 2012, 23.54
Du kan fråga vad Egge tycker om nya editionen ;)
.   Det är väl tur att Egge inte är 40ks ända Tyranid spelare då! :)

Thure

Ne men det är seriöst mycket som har fuckats upp för tyranider.

* Random Charge Range
* Man får alltid mäta
* Inga allies
* Ingen skyfire(förstärks av inga allies)
* Inte många AP2 närstridsvapen
* Nya Wound Allokerings metoden som gör det ännu svårare att komma in i närstrid för dem

För att nämna några

cracked_open

Inget ont om Egge då han är en väldigt trevlig person och rolig att ha o göra med men han kan gnälla rätt friskt över regler som så många andra jag känner. Men låt honom lugna sig och komma fram med nya taktiker så får du nog se på annat Felix  8)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Thure

Heheh, ja han kan klaga en del. Men jag förstår inte riktigt hur Tyranider kan ha blivit mycket bättre i 6th. Jag anser nog att det finns andra som blivit betydligt mer buffade, bland annat alla skytte arméer