Vilka spel ska vi ha?

Startat av Clifford, mars 29, 2005, 20.56

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Citat från: "anTon"149 på ålhens men om man köper utan expansion så kostar de 199

Intressant prissättning :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Det finns nu ett styck ny 8-portars switch samt 4 st Warcraft 3 och snart också 4 st half-life 1 till de nya datorerna.

För att fira detta funderar jag på om vi inte borde ha Armagedonmästerskap i Warcraft 3.

Vad tror ni, det är ju genomförbart nu när vi har så många burkar.

anTon

:D   :twisted:  :D  :twisted:  :D  :)  :lol:   jag har äntligen hittat en patch till dungeon keeper  2 jag hitta inge formus ja ska lägga in de i så ja la de   http://dk2.ea-europe.com/ be lasslo chika  på den linken där finns de linkar :!:

Martin Larsson

Lite typ som vi gjorde med Starcraft så eller??

Mitt förslag är som följer :arrow:
Typ spela 4v4 DoTA -ar -du -sc. För att förklara vad det är: DoTA är en AoS, dvs karta där man bara styr en hjälte som kan bli fett bra. -ar betyder att alla får en random hero så att man inte kan välja bara tråk alternativet, -du gör att det kan slumpas fram samma hero till mer än en spelare och -sc gör att det spawnar jättemoster ibland för respektive lag.
Datorn styr en massa creeps till de bägge två lagen och så går det ut på att fimpa det andra lagets bas. Givetvis finns det en massa feta prylar att köpa oxå. Kartan funkar riktigt bra att spela 4v4 på, och eftersom  inte alla  sitter ihop så kan man ju snacka fritt inom lagen.
Sedan är det bara att samla in anmälningar, slumpa ut 4-manna lag, och sätta ett datum för det hela.

Iofs så blir det ju inte ensklid mästare med detta upplägget, men man kan även dra ner det till 3v3. Dock inte lägre på denna kartan...

Förresten: Jag anmäler mig själv till arrangemanget oavsett hur det kommer bli upplagt :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Ok, jag startar ny tråd för datorspelsturneingar.

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Ok, jag startar ny tråd för datorspelsturneingar.

Bra plan :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dagle

men ni sa ju wc3????? inte DoTA... är med på wc3 turnering då jag har högst rank 8). kan hålla i en standard turnering då jag vet hur de skall se ut eftersom har spelat en del pcw:er och vet hur system skall vara....
Sedan vill jag göra lite rättningar då det inte är creeps som du menar utan dator styrda exp guppar typ, creeps är alltid neutrala. Faktiskt stor skillnad

Clifford

Citat från: "dagle"men ni sa ju wc3????? inte DoTA... är med på wc3 turnering då jag har högst rank 8). kan hålla i en standard turnering då jag vet hur de skall se ut eftersom har spelat en del pcw:er och vet hur system skall vara....
Sedan vill jag göra lite rättningar då det inte är creeps som du menar utan dator styrda exp guppar typ, creeps är alltid neutrala. Faktiskt stor skillnad

Allt det här är jätteimponerande...om nån brytt sig
Dina WC3-skills biter inte på folk :twisted:

Allvarligt talat så tycker jag att vi fixar en turnering i WC3 Dagle, frågan är bara vad som drar mest spelare, "vanliga" WC3 eller DOTA.

dagle

Citat från: "Clifford"
Allt det här är jätteimponerande...om nån brytt sig
Dina WC3-skills biter inte på folk :twisted:

Allvarligt talat så tycker jag att vi fixar en turnering i WC3 Dagle, frågan är bara vad som drar mest spelare, "vanliga" WC3 eller DOTA.

Skulle nog säga att dota drar mer personer då det bara är jag som spelar ladder seriöst. Men det är ju en smaksak... jag skulle tycka det skulle vara kul att se mig vinnat allt  :lol:. Så DotA är en mer bättre satsning på geddon i nuläget

anTon

mrn cliff har hittat ett ass kolt spel kan taa me demot te geddon  de är ett multi player spel som är en kommader han bygger som man jör i wc3 och dom andra som joinar får sin gubbe som i wow lika snyggt oxå här är  sidan från dom som har jort de http://www.s2games.com/ savage heter de :D

Clifford

För att förtydliga vad anton säger:
Det finns ett spel som är på G som heter Savage. Ett typiskt RTS för en spelare, men joinar fler så spelar de i förstapersons vy som ett av monstren på banan. Helt enkelt en FPS/RTS combo. Verkar lovande, men det har inte släppts än.

anTon


Clifford

Som jag sagt ovan så har vi spelen, är ni på Geddon så be Laszlo installera dem på de nya burkarna.