Vilka spel ska vi ha?

Startat av Clifford, mars 29, 2005, 20.56

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Hej hopp.

Härmed efterfrågas seriösa idéer om vilka spel som ska köpas in till Geddons datorer.

Call of Duty? Worms? Call of Chtulhu Dark Corners of the Earth?
Fler Warcraft? Starcraft? Annan Blizzard-dynga? Civ3 Conquests?

Kom med förslag!

Heavy

Om vi pratar om de nya burkarna så ska självfallet de mest populära multiplayer-spelen köpas in till de med.. Typ DoW, CS (brrr), OPF (kanske, det spelas för lite nuförtiden tyvärr) och nått mer som ni säkert har bättre koll på än mig..


Personligen skulle jag VÄLDIGT gärna ha in några/något turn-baserad multiplayer spelvariant. Nått i Civ-serien är kanske närmast till hands, fördelen med dessa är att man kan ha tidsbegränsning på turns´en vilket inte är helt fel. Går spelet dessutom att köra i ett fönster (vilket jag har för mig "alla" Civ gör), så kan man ju hålla på med annant under tiden man väntar på sin turn med.

Ett lir jag tror kommer att upskattas av främst gamla rävar är Sid´s nya Pirates!. Det är jäkligt kul ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Pirates är tyvärr endast singleplayer och därmed inte så prioriterat då vi gärna vill uppmuntra till socialt spelande istället för glåmiga, antisociala, Ever-Crack beroende föreningsmedlemmar  :wink: (pirates var dock fruktansvärt kul de första 48 timmarna av konstant spelande)

Judas

Pirates är med andra ord ett spel för mig  :D  Kan inte jag få låna det av dig Cliff  :wink:

Clifford

Ska se om jag hittar det, tar med det till geddon isåfall.

anTon


anTon

och c&c generals de fins på åhlens exspanision och vanli150 kr st 8)

Clifford

Black & White är inte lämpligt för multiplayer heller om jag förstått det hela rätt. Däremot C&C Generals var ju poplärt på Geddon ett tag. Åsikter?

Brain

Citat från: "Clifford"Black & White är inte lämpligt för multiplayer heller om jag förstått det hela rätt. Däremot C&C Generals var ju poplärt på Geddon ett tag. Åsikter?

Behövs nog lite mer nya spelare på det... det var väl jag, Bubba och Henk som spelade det och vi sitter fast i lite andra spel...
Tomas Davidsson

anTon

ja lirar de :D mangeeeee lira de i sommras iaf vet inte om han gjör de nu :?:

Martin Larsson

Hur är det: Vilka spel finns det till alla datorer??

WoW och WC3 är enligt mig gjutna. WoW e fetepopulärt och WC3 ät fett multiplayervänligt både på LAN och över nätet :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

WoW finns redan på alla burkar. Doom3 finns också på alla, tills vidare.
Vi ska fixa WC3 också, men det kostar 350:- per burk.

anTon

:?ska ni skaffa generals? :lol:

Clifford

Anton: Kostar generals med expansion 150:-, eller kostar det 300:- med expansion?

anTon

149 på ålhens men om man köper utan expansion så kostar de 199