Efter konventetmöte 12/11 kl 16.00

Startat av Ewers, november 07, 2011, 12.36

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

BSK29 har avslutats och nu återstår efterarbete, eftertanke och möjligheter att dra lärdomar. Därför kallar jag till efterkonventetmöte så att vi kan summera erfarenheter inför nästa års konvent, BSK30. :)

Samtliga, besökare som arrangör, är välkomna på mötet. I händelse av att du inte kan komma på mötet vore jag tacksam om du ville pm:a mig dina erfarenheter från BSK29.

Målsättningen är ju att BSK30 skall bli lite bättre, lite smidigare och mycket roligare för alla involverade.

Tid: Lördag 12/11 kl.16.00
Plats: Armagedon
Utrustning: Sugen fikatarm, lista på erfarenheter, glatt humör.


Till sist vil jag som konventsordförande tacka alla inblandade för ett roligt och bra konvent!
(även om jag blev sjuk och fortfarande har feber o hosta...)

Mvh Fredrik Ewers, Konventsordförande BSK29

Brain

Check!

Håller på att paketera om de sista pantkassarna nu till "Geddon-Retur-påsar". Dessa behöver komma till återvinningen så de inte tar massa plats, någon som har koll på rutinerna?

Tomas Davidsson

carlsson

Bobby (väl?) är kioskansvarig och har koll på det.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Citat från: carlsson skrivet november 07, 2011, 15.04
Bobby (väl?) är kioskansvarig och har koll på det.

Bobby?

Det var länge sedan det fanns en Bobby på föreningen....

Tomas Davidsson

Ewers

Pierre är kioskansvarig.

Bobby är lillbrorsa till JR och ganska mycket en mes.

/F

carlsson

Jag menar naturligtvis Billy.... Fast det var ju ändå inte rätt, men men.... :D

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

roligt

Borde kunna komma. Jag undrar däremot vad som skedde med de två protokol som bör ha skrivits på de två sista möterna (vilka jag inte kunde delta på).
Var med och spela.

soulreaper

Jag ska kontakta Menigo imorgon angående retur av pant.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

deadrabbit

SÄK tackar för sig och bifogar sin logg med viss censur.
I övrigt vill vi meddela att vi var mycket glada att slippa öppna dörrarna, glada över att det var rekordlågt medförd alkohol, blockering av nödutgångar och bråk mm.
Mindre glada över hur kontroll på band i WH40K(Sandgärdet) huset sköttes och att speciell dispens var utdelad som gjorde att spel påbörjades utan band överlag.

Till nästa år föreslår vi att utan band inget spel, dvs man kan betala band på plats i WH40K huset, spel kan avbrytas.
Sova gör man endast i sovsal.
Dörrarna bör gå att ordna åt konventet, talar man med rätt man eller kvinna så kan de säkert ordna det åt oss för att slippa det momentet. Möjligheten finns där tror vi.


BSK 29 4-6-11-2011 SÄK logg
18.00 Briefing
19.00 Genomgång utav lokalen nyckelkort mm.
20.00 Allt flyter på många registrerar sig.
21.00 Allt flyter på folk överallt.
22.00 Allt flyer på alla verkligen spelar.
22:40 David Dynefors anmäler att brandskyddsmyndigheten INTE har något papper med föreskrifter till oss i SÄK. Detta för att de vet om att vi är här och inte anser att vi behöver något.
23.00 Ett papper finns utskrivet angående brandsäkerhetskrav i receptionen.
00.00 Person onykter cyklar förbi högskolan.
02.42 Person onykter ramlade av cykeln i lobbyn.
03.00 – 06.00 Mycket sömn under konventet en tillsägelse om att nödutgångaran inte är sovplats.
Städ 1 – Patrik Bolin hämtar kortet imorgon runt 08.00. Joakim Skoog har kortet.
07.50 Insläpp duschar.
08.38 Insläpp duschar.
08.50 Patrik Bolin hämtar kortet, Städ1, vilket är okej.
09.00 Den goda nyheten kommer att ingen tidsbegränsning finns för duscharna.
10.00 Bil olovligen parkerad bredvid "Den sovande studenten" Regnr: YN34301. Den har, enligt utsago, varit parkerad större delen av natten.
10.23 11st personer eller fler saknar band i första matchen W40K men skall skaffa det emellan rundorna.
11.09 Privata sovsaker finns i magic-salen.
12.29 Ett par besökare skall from nu skaffa band efter första matchen W40K igen.
13.37 Observation, person utan band. En spelare i rödblå skjorta vid bord 4 Bellona, person bar band under klockan.
14.00 Bellona, Sovsal, butik och Sandgärdet ok.
15.10 4 st personer saknar band i Sandgärdet WH40K.
16.48 1 st person utan band i Sandgärdet WH40K.
17.00 Alla hade band överallt.
18.00 WFB i bellona startade alla hade band.
19.15 SÄK spelar epic sax guy låten.
21.00 Inspekterat kårhuset, sandgärdet och sovsalarna. Flertalet personer utan armband i både kårhuset och sandgärdet, åtgärdas EJ iom att personalen i respektive hus skall sköta det själva enligt den information vi delgivits. I övrigt inget att rapportera.
21.04 Patrik Bolin (rollspelsansvarig)lämnar in papper "handhavande av kortläsare".
22.10 Låste efter Bellona när WFB var klara.
23.00 Patrullerat alla byggnader, inget att rapportera.
00.15 Släppte in ett gäng Maffia spelar i Stora salen på våning 3.
02.00 Eskorterade en tjej in i WH40K byggnaden där hon glömt sin plånbok.
03.30 Patrullerade sovsalen och huvudbyggnaden, inget att rapportera.
04.00 Flyttade på 2 personer som sov bortanför caféet.
04.42 Receptionen har full koll tillsammans med SÄK.
04.55 Dagens visdoms ord kläcks: Once you go black you go deaf.
05.30 Undersökte en individ som strök omkring runt WH40K huset, det visade sig vara en spelare som inte hade någonstans att sova. Tog med honom till Caféet så han kunde sitta och leka med de andra barnen.
05.58 Adde vann munchkin.
06.08 Såg en pant-tant.
06:21 Tidningsbud åkte förbi.
07.14 Kalle drar en skämt.
08.00 Duschar öppnas.
09.00 Duschar inslätt.
09.40 Butik öppnas.
10.00 WFB och WH40K börjar, Säk släpper in spelare i cafeteria-utrymmet i WH40K-byggnaden.
11.00 Spank the monkey igång.
11.30 Rond genomförs i samtliga byggnader, ingen saknade band.
12.05 När "Tunak Tunak Tun 10 hours" spelas passerar två Indier och glatt uppmuntrar låtvalet.
13.00 Priser delas ut.
13.48 Sovsalarna kontrollerade. Utrymmet är iordningplockat och alla förutom fyra individer har hämtat sina grejer.
13.52 Person hämtar huvudnyckeln för nyttjande av hiss vid verksamhetsavveckling.
14.55 Samma person lämnade tillbaka huvudnyckeln.
15.00 Säkfunktionen upplöses i atomer.
Operativ chef SÄK BSK31
Operativ chef SÄK BSK30
Operativ chef SÄK BSK29
Operativ chef SÄK BSK28
SÄK BSK27
SÄK BSK26

roligt

Jag kommer att vara 5min sen till mötet. Dåliga bussar. Men jag kommer.
Var med och spela.

deadrabbit

Finns det något protokoll eller en rapport ifrån "Efterkonventmöte 12/11 kl 16.00" ?
Operativ chef SÄK BSK31
Operativ chef SÄK BSK30
Operativ chef SÄK BSK29
Operativ chef SÄK BSK28
SÄK BSK27
SÄK BSK26

Ewers

Protokollet är på gång. Niklas kommer lägga upp det som han gjort med alla andra protokoll.

/F 8)

roligt

Jag har lite problem att få i ordning protokollet bara. Har det på min macbook, till vilken jag inte haft tillgång till laddare på hela veckan. Men så fort jag kan ladda (aka starta den) så kommer jag skriva ett protokoll.
Var med och spela.

Ewers

Det är lugnt Lallo, ta det när du kan.

/F 8)