Krigsspel i Rävlanda (eller Borås)

Startat av silverscythe, augusti 21, 2009, 10.01

Föregående ämne - Nästa ämne

silverscythe

Hej,

jag undrar lite om det finns någon här på forumet som kanske har lust att börja spela krigsspel lite mer regelbundet, utöver eventuella planerade dagar på Armagedon?

Bor själv i Rävlanda för tillfället, och har ett helt rum dedikerad till spel, så det är inga problem att låta spel ligga kvar över en längre tid.
Alternativt kan jag också komma till Borås om Rävlanda känns lite för långt borta :)
Här är min spelsamling, men spelar naturligtvis gärna andra spel också

http://boardgamegeek.com/collection/user/Silverscythe



/Sebastian

Usually_Insane

Jag är på!

Datum och kanske vägbeskrivning kan vara bra :)

själv tror jag nästa lördag 29/8 klockan 12.00 låter som en alldeles utmärkt Krigspelsdag :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

silverscythe

Oj, det var ett snabbt svar! :)

Dock känner jag mig lite elak som direkt måste avböja på det datumet, är på FF den helgen. Du ska inte dit?

Men jag ska ju vara med på Sweden Fights On på tisdag, så kan vi prata om något annat datum och lite sånt.

/Sebastian

silverscythe

Annars är ju nu på söndag den 23:de en bra väldigt bra dag  :wink:

Usually_Insane

snabbt inlägg:

kanske, skall eventuellt spela Twilight struggle med Pierre (soulreaper), men kan ju spela annat också... förslag på bra tid
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

silverscythe

Tid är vilket som för mig, har inget planerat under dagen direkt.

Usually_Insane

Söndagen den 23:e klockan 11.00 i geddons lokaler kör vi igång Krigspelsdagen :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Daniel

Åhhh... jag vill vara med... tyvärr så jobbar min sambo så jag får spendera dagen i stallet i stället.  :?

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Usually_Insane

kanske nästa Krigspelsdag, preliminärt snackade vi om 12de så :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

biggabush

Rävlanda har en fin krigs- och konfliktspelstradition :-) Två sköna vänner till mig kommer därifrån; den ene nu bosatt i Japan och den andre är sedan länge exporterad till Gbg. men ack. Back in the days of say 1997 it was the skådeplats för mången målad historisk här, DMDB, mm mm.

Jag är mer intresserad av Rävlandas naturgeografi än krigsspel at the moment  :shock:

Men, längre fram när jag har mer tid, och via Daniel o Peter (Usually Insane) fått intygat att du inte är en seriemördande kåt gammal sugga i behov av ståtliga män, är jag fetpå.

/anders
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Usually_Insane

Intygar härmed om att Sebastian _inte_ är en gammal sugga, resten kan jag inte svara på men betvivlar att så är fallet
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

biggabush

\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Daniel

Jag intygar ingenting... Allt måste upplevas, puh...  :lol:
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

silverscythe