Litet LAN?

Startat av Gobbos Spider, februari 03, 2009, 21.54

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Fan, jag glömde. Blev det nåt Civvat?

Heavy

Civvar as were speaking :P
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

aww. ska jag ta över nån AI? :D

Gobbos Spider

VI avslutade nyss. Första testet gav mersmak. Det blir med säkerhet fler tillfällen.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

pannan

Vem stod som segrare då?

Heavy

Vi får väl säga att Stefan vart moralisk segrare, fredrik och Lars-Robert spelade i team så.. :)

Hammurabi + egen ö = dåligt..  :evil:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Ska vi börja kolla på ett nytt datum för nästa vända ?? Jag kan tyvärr inte nästa helg (28-29) samt helgen efter (4-5).. Efter det ser det ganska öppet ut dock.. Mån-ons alla veckor går såklart bra med, men kanske lite lite tid att spela i veckorna för en del..

Spel ?

Civ IV (med BTS) eller Alpha Centauri (med expansion) röstar jag starkt för..
Standardplanet med time-limit torde betyda att vi blir klara över en dag :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Kari

Måste dock uttrycka min enorma avsky för allt vad standard heter. Spelar man mot AI så gör det inte mycket, men i LAN så är standard oerhört fördelaktigt för vissa.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Clifford

Citat från: "Kari"Måste dock uttrycka min enorma avsky för allt vad standard heter. Spelar man mot AI så gör det inte mycket, men i LAN så är standard oerhört fördelaktigt för vissa.

Spelar ni standard, som i "utan Warlords/BTS"?

Nästa gång nån lirar BTS är jag på, instämmer i att standard är knas.

Kan nog dessutom skrapa ihop ett LAN hemma hos mig med två tre göteborgare också, om man vill köra simultana drag och många spelare (tar inte längre tid och är nog vansinnigt kul)

Heavy

Antar att Kari menar standard som i "terra" kartan.. Det är inte det jag menaer med standard, utan helt enkelt storleken ska vara standard, inte huge eller så..

BTS är självskrivet, vanilla Civ är fan inte roligt alls..

Sen röstar jag på en Pangea-karta.. Slog jävligt snett med archipelago sist..

Simultana drag = <3
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Citat från: "Heavy"Antar att Kari menar standard som i "terra" kartan.. Det är inte det jag menaer med standard, utan helt enkelt storleken ska vara standard, inte huge eller så..

BTS är självskrivet, vanilla Civ är fan inte roligt alls..

Sen röstar jag på en Pangea-karta.. Slog jävligt snett med archipelago sist..

Simultana drag = <3

Att spela Terra är ju det mest fantasilösa man kan göra, vad är poängen med att veta exakt hur världen ser ut? Har aldrig fattat det, halva nöjet med Civ är ju att utforska nya världar :P

Pangaea med high sea levels är ok, så blir det inte för mycket land. Nån ö eller två är ju alltid roligt också, vad ska man annars med Vikingar till? Eller hangarfartyg...

Kari

Japp, att i förväg veta att man inte har någon större nytta överhuvudtaget med flotta gör spelet tråkigare... Hellre i så fall medium and small eller continents, då måste man anpassa sin utveckling allt eftersom man utforskar.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Heavy

Måndagen efter påsk är det läge igen, dvs mån 13/4..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Gobbos Spider

påskmåndag it is.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

biggabush

Får man vara med?

Röstar likt Heavypå Alpha Centauri med expansion -- ett mycket roligt stämningsfullt spel som den som missat bör ges chans att upptäcka.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)