SM i Warmaster på BSK25?!

Startat av Ola, september 03, 2007, 00.28

Föregående ämne - Nästa ämne

Ola

Hej.

Med anledning av att det inte blev någon Warmaster turnering(SM) på GothCon i år så vill jag undersöka möjligheterna att ha det här hos oss på BSK istället.
Har någon några bra tips att komma med? Har någon kanske arrangerat ett SM tidigare och kan ge lite råd? Måste man ansöka om att få ha det?
Har tänkt ta kontakt med GW, butiken i Gbg i första hand, för att få tips, ideér och kanske sponsring.

Den gode Konventsordföranden har fått mig att lova att det skall ges tillfälle för provspelande av WM, därför undrar jag om det finns nån som kan tänka sig att hjälpa till med turneringen? Nemo? Henk?
Orsaken är att min "fritid" under BSK kommer att vara begränsad pga att jag min vana trogen planerar att delta i både WM och WHFB turneringarna.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Nemo

Jag är absolut med på att hjälpa till.
Vad jag vet så har tidigare SM inte varit sponsrade av GW. Kommer inte ihåg riktigt varför, skulle kunna kolla med Staffan och Joel.

Ola

Har pratat med Staffan, men han trodde inte det var nån större idé att tro på GW vad gäller priser och support mm.
Har även ringt Nick på GW butiken i Gbg och han skall kolla så att det inte föreligger några legala restriktioner från GWs sida. Om det varit WHFB eller 40K så hade det garanterat gjort det.
Kom på en ny detalj med poängsystemet. Vad sägs om att belöna den vinnare som lyckas breaka förloraren på få turns? Mao, fler VP om du vinner snabbt. Eller ställer det till det i en någon ände?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!