Brädspel på BSK 25

Startat av Daniel, augusti 21, 2007, 21.01

Föregående ämne - Nästa ämne

Daniel

Jag vill gärna ha förslag på vad för slags brädspelsarrangemang som ni vill se på BSK 25.

Jag söker också efter personer som kan tänka sig ingå i Armagedons brädspelspool. Tanken är att man ansvarar för några spel under en viss tid och ska då kunna förklara reglerna för intresserade spelare under denna tid.

Hör av er med förslag på spel och vilka som kan medverka.

Daniel Johansson
daniel.joh[nospam]nsson.nu
0707 - 99 33 06

Björn Jansson
bjorn.j[nospam]nsson.nu
0707 - 67 16 73

Byt ut [nospam] till @.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Clifford

Vanliga spel:

House on the Hill
Arkham Horror
BANG! (ok, ett kortspel men jävligt bra)
Caylus
Citadels

Lite längre spel:

Europe Engulfed Tournament Scenario
Twilight Imperium
Twilight Struggle

Jimp

jag vill gärna se Hellgame på bsk =)
Ill dance for Gil!!

Tin

Vi från SARZ bidrar gärna med brädspel!
En av SARZ viktigaste arragemang är ju "Carcassonne SM", som för femte året utspelar sig i BSK, om vi får komma!

Annars har SARZ Spelbar all slags underbara brädspel plus en stark personalstyrka, som "jobbar" med att förklara spelregler samt spelar med folk.

=D

Daniel

Citat från: "Tin"Vi från SARZ bidrar gärna med brädspel!
En av SARZ viktigaste arragemang är ju "Carcassonne SM", som för femte året utspelar sig i BSK, om vi får komma!

Annars har SARZ Spelbar all slags underbara brädspel plus en stark personalstyrka, som "jobbar" med att förklara spelregler samt spelar med folk.

=D

Klart vi vill att ni ska komma, faktum är att jag försökte ringa dig igår, har du samma mobilnummer som förra året?

vi vill att ni ska ha eran spelbar och även arrangera turneringar men även Armagedon kommer att hålla i en spelbar i år, just för att öka antalet möjliga brädspel för besökarna.

Jag hör av mig till dig senare.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Anders

Citat från: "Jimp"jag vill gärna se Hellgame på bsk =)
Jag har god kontakt med Anders på Hellgame, dom är sugna på att skicka ned två pers. upd. följer när jag vet mer.

Daniel

Härligt... jag vill ha fler förslag... keep em coming!

några som kan tänka sig att hjälpa till och förevisa spel under konventet då?

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

globetrotter

Jag vet inte om du kommunicerat med Björn J eller Ewers, men jag skulle vilja göra någon allmän demo av Eurospel av ett antal spel som tar 1-1½ timma att spela. Exempel på sådana i min samling är Notre Dame, Mesopotamia, San Marco, Antike, Dos Rios, Löwenhertz (Domaine), Attika... dvs en blanding av både gammalt och nytt och helst spel som inte konkurrerar direkt med andra arrangemang. Upplägget beror lite på vad det blir för typ av plats/lokal.

Jag hoppas på att få med mig åtminstone Magnus Johansson från Gbg, som jag fixade den mindre lyckade PR-turneringen med i fjol, plus ev någon mer.

Det har varit en del diskussion om arrangemang på BSK på
http://www.bradspel.net/
/Carl

PS. Kommer du på brädspelskvällen i kväll så kan vi snacka mer då!

Daniel

Citat från: "globetrotter"Jag vet inte om du kommunicerat med Björn J eller Ewers, men jag skulle vilja göra någon allmän demo av Eurospel av ett antal spel som tar 1-1½ timma att spela. Exempel på sådana i min samling är Notre Dame, Mesopotamia, San Marco, Antike, Dos Rios, Löwenhertz (Domaine), Attika... dvs en blanding av både gammalt och nytt och helst spel som inte konkurrerar direkt med andra arrangemang. Upplägget beror lite på vad det blir för typ av plats/lokal.

Jag hoppas på att få med mig åtminstone Magnus Johansson från Gbg, som jag fixade den mindre lyckade PR-turneringen med i fjol, plus ev någon mer.

Låter som en mycket bra ide, faktum är att jag hade räknat med att du skulle hålla i något. Jag kan nog inte komma förbi spelkvällen ikväll men får jag en möjlighet så dyker jag ner men då lite senare.

Funderade på att dra ihop alla som är intresserade av hjälpa till med Armagedons brädspelsbar nu snart och diskutera igenom hur vi ska lägga upp detta.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

asgard

Hej Daniel!

Hörde ifrån din far att ni var på gång igen med med BSK 25.

Nåväl, sist jag var med höll jag i (delvis) Krigsspelrummet, plus spelade Warhammer, vilket var lite svårt att kombinera bra.

Jag plus några ifrån våran förening Slättens Förkämpar kan vara intresserade av hålla i en brädspelshörna men inte under Krigsspels fana denna gång. Dessutom kan det finnas intresse att demospela Mordheim för intresserade oxå ifrån de medspelare jag har.
De spel vi har och kan tänkas ta med är...

Space Hulk
Block Mania/Mega Mania
Blood Royale
Brittania
men även nyare såsom
Puerto Rico
Portabello Market
Mykernios

Men det finns ett stort MEN här. Jag får barn här i dagarna, och med förhoppning att allt går bra där och sen de närmaste månadarna så kan jag nog komma.
Vet inte hur många fler som kommer utöver mig, men 1-2 till borde nog gå...

Du når mig inte på gamla e-posten, Daniel.

Ska uppdatera med den nya...

MVH Anders

Clifford

Lutar åt att jag arrar Europe Engulfed, i Brains/Krigsspelsrummets regi.

Tänkte passa på att fråga, vad tror ni är roligast? Att bara spela för skojs skull, hela kriget, eller att spela tournamentscenariot som utspelar sig 1943?

Stor skillnad i tidsåtgång, men hela kriget är bättre ur inlärningsaspekt och tournament är förstås enklare att tävla i.

(även om man också kan tävla i "grand campaign")

Om vi håller någon slags turnering tar jag gärna emot förslag på hur man bäst arrangerar det för ett spel som tar bortåt 10 timmar att spela klart, minst.

Ewers

Bättre att bara köra spelet så att en nybörjare kan vara med tror jag. Känns som en turnering inte kommer vara värt mödan.

/F  8)

Daniel

Citat från: "asgard"Hej Daniel!

Hörde ifrån din far att ni var på gång igen med med BSK 25.

Nåväl, sist jag var med höll jag i (delvis) Krigsspelrummet, plus spelade Warhammer, vilket var lite svårt att kombinera bra.

Jag plus några ifrån våran förening Slättens Förkämpar kan vara intresserade av hålla i en brädspelshörna men inte under Krigsspels fana denna gång. Dessutom kan det finnas intresse att demospela Mordheim för intresserade oxå ifrån de medspelare jag har.
De spel vi har och kan tänkas ta med är...

Space Hulk
Block Mania/Mega Mania
Blood Royale
Brittania
men även nyare såsom
Puerto Rico
Portabello Market
Mykernios

Men det finns ett stort MEN här. Jag får barn här i dagarna, och med förhoppning att allt går bra där och sen de närmaste månadarna så kan jag nog komma.
Vet inte hur många fler som kommer utöver mig, men 1-2 till borde nog gå...

Du når mig inte på gamla e-posten, Daniel.

Ska uppdatera med den nya...

MVH Anders

Låter toppen, jag vill gärna att ni kommer med dessa spel. hör av dig till mig på daniel [punkt] joh [snabela] nsson [punkt] nu så ska jag förklara läget.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Daniel

Citat från: "Clifford"Lutar åt att jag arrar Europe Engulfed, i Brains/Krigsspelsrummets regi.

Tänkte passa på att fråga, vad tror ni är roligast? Att bara spela för skojs skull, hela kriget, eller att spela tournamentscenariot som utspelar sig 1943?

Stor skillnad i tidsåtgång, men hela kriget är bättre ur inlärningsaspekt och tournament är förstås enklare att tävla i.

(även om man också kan tävla i "grand campaign")

Om vi håller någon slags turnering tar jag gärna emot förslag på hur man bäst arrangerar det för ett spel som tar bortåt 10 timmar att spela klart, minst.

Jag tror på öppet spel där nybörjare kan hoppa in, man kanske inte behöver börja om spelet efter varje omgång heller utan låta nästa spelare fortsätta där de tidigare slutade (om de nu inte spelade klart partiet)

Hur som helst så tycker jag att det är kul att det ska köras lite Europe Engulfed på konventet.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?