Webben

Startat av Beorn, maj 22, 2007, 13.03

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Jag ser inget om hur man kan föranmäla sig till olika arrangemang med begränsat deltagarantal, såsom t ex olika rollspel eller anmäler man sig bara till allt på plats?
/Carl

dagle

Citat från: "Beorn"En annan fråga: Har konventet någom mailadress? Kanske bsk@armagedon.se eller liknande? Detta är intressant eftersom jag tänkte att  det ska gå ut ett mail efter att man registrerat sig där det står hur man betalar o.s.v.
bsk[snabelkrull]armagedon.se är något helt annat så spamma inte den är ni snälla ;) (för det är ett alias för alla huvudarrangörer..)

om det ör smtp ni/vi vill ha så kan jag skaffa en, pm:a mig om det skulle behövas.

Beorn

Citat från: "dagle"
bsk[snabelkrull]armagedon.se är något helt annat så spamma inte den är ni snälla ;) (för det är ett alias för alla huvudarrangörer..)

om det ör smtp ni/vi vill ha så kan jag skaffa en, pm:a mig om det skulle behövas.

Det är alltså till för ett automatgenererat mail som skickas efter man registrerat sig. Jag vill egentligen bara ha en avsändaradress som ser ut att komma från BSK eller Armagedon. Jag skulle kanske kunna köra no-reply[snabela]armagedon.se för det är väl egentligen inte tänkt att de ska svara något på det...
Björn

Beorn

Citat från: "globetrotter"Jag ser inget om hur man kan föranmäla sig till olika arrangemang med begränsat deltagarantal, såsom t ex olika rollspel eller anmäler man sig bara till allt på plats?
/Carl

Bra fråga Carl. Det har inte varit uppe för diskussion hur vi gör med föranmälningar. Det finns väl tre möjliga sätt:
1) Ingen föranmälan, utan anmälan görs på konventet, t.ex. på en anslagstavla
2) Arrangör lämnar ut e-postadress som spelare kan skicka föranmälan till
3) Spelare får ett loginnamn, och väljer att anmäla sig via webben

1) och 2) kräver ingen/liten tidsinsats.
3) Kräver en del tid innan det kan bli klart, men är ju "snyggast". Just nu finns det andra funktioner som ska göras som har högre prioritet än arrangemangsanmälan (t.ex. anmälan, upplägg av arrangemang i databas, fixa iordning platser...), så jag vågar inte lova när det skulle blir klart.
Björn

Beorn

Nu kan man (äntligen) föranmäla sig via webben(!).

OBS! Även arrangörer ska anmäla sig via webben. Jag behöver sedan ha in en lista på personnummer, namn & arrangemang för arrangörerna från varje avdelningsansvarig (så markerar jag dem som arrangörer i systemet).


Va? Läser du forum fortfarande? Spring iväg till http://bsk.sverok.net och anmäl dig nu istället!   :wink:
Björn

Brain

Funkade bra att anmäla sig :-)

Bara ett irritationsmoment  (för mig i alla fall)
Den vill ha postnr i en sträng dvs 50438 istället för 504 38 och det står inget om vilken formatering man skall ha på postnumret.

Går det att få en räknare på hemsidan som är kopplad till hur många som föranmält sig?

Edit:
La till irritationsmoment samt frågan om räknare.
Tomas Davidsson

Ola

Text till BSK25 sidan:
_____________________________________________________________
SM i Warmaster

Spelform: 2000p-turnering, officiella regler med alla officiella uppdateringar, Annuals mm, de nya armélistorna gäller.
Poängsystem: Spelarna delar på 20p. Vinst ala regelboken premieras, men även skillnad i tagna victorypoints.
Målning: Inget krav, men målade gubbar slåss bättre!
Föranmälan: Ja, senast 20071029.
Samling: Fredag kl.16.30
Spelstart: Fredag kl.17.00
Kostnad: Turneringen är gratis för betalande på konventet.
Antal deltagare: Vi hoppas locka så många som möjligt, ingen formell övre gräns mao.
Mer info vid föranmälan.
Arrangeras av: Ola Ståhl, ola.stahl@bornet.se och Martin Jönsson, 0709 – 622764.

Det kommer att finnas tid till Prova-på-spel för intresserade, kontakta arr.
_____________________________________________________________
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Beorn

Citat från: "Brain"
Bara ett irritationsmoment  (för mig i alla fall)
Den vill ha postnr i en sträng dvs 50438 istället för 504 38 och det står inget om vilken formatering man skall ha på postnumret.

Går det att få en räknare på hemsidan som är kopplad till hur många som föranmält sig?

Ska kolla på postnr-formateringen.

Vad gäller räknare så kan vi fixa det; men som jag ser det så kan det vara både bra och dåligt: Om det inte är så många som anmäler sig så ser det dåligt ut och kanske avskräcker andra. Däremot om det blir ett bra antal som anmäler sig kanske det drar upp anmälningarna lite. Just nu har vi ca: 20 registrerade personer (mest arrangörer än så länge).
Någon annan som har någon tanke om detta?
Björn

Daniel

Vänta med räknare tills vi ser att det blir lite folk... då kan man ha det i slutet för att locka fler, tycker jag!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Ewers

Daniel är klok som vanligt.

/F  8)

Beast

Om man är arrangör, hur gör man med betalning?
War is justice,
death to all kinds of humans

Beorn

Citat från: "Beast"Om man är arrangör, hur gör man med betalning?
Om du är arrangör (alltså jobbar 12 timmar - 3 arbetspass) så behöver du inte betala in något.
Björn

Ola

Om man är turnerings-arrangör och inte planerar att jobba med annat i 12 timmar, vad gäller då?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Beorn

Citat från: "Ola"Om man är turnerings-arrangör och inte planerar att jobba med annat i 12 timmar, vad gäller då?

Om din turnering tar 12 timmar så behöver du inte betala. Om den tar mindre än 12 timmar så vet jag inte - Hjälp :?:
Björn

Daniel

Det går alltid att lösa, vi behöver städhjälp och även hjälp vid iordningställandet innan konventet.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?