Webben

Startat av Beorn, maj 22, 2007, 13.03

Föregående ämne - Nästa ämne

Beorn

Jag har börjat nysta lite i webbfrågan (med betoning på lite). Jag pratade precis med Molin ang. om vi kunde använda oss av Lincons system och det såg han inga problem med. Så det ska jag undersöka närmare när jag får lite filer och sånt...

En fråga: Var ska sidan ligga? Vad jag förstår så kan det ligga antingen på SVEROKs eller på Armagedons webbhotell. Någon som föredrar något farmför det andra och i så fall varför? Vem är det som har inloggningsuppgifter till FTP/Databas/Kontrollpanel/"Annat som nu kan tänkas finnas" till dessa?

Lincons system är PHP/MySQL-baserat så webbhotellet måste klara av det. Ev. måste vi även ha rättighet att skapa upp en ny databas.
Björn

dagle

Tycker att vi kör på sveroks server eftersom:
1. Sverok > B-one.
2. Bättre möjligheter.

Det skall inte vara några problem, gissar att sebbe har alla inloggnings uppgifter (jag har inga iaf).

Om du skulle behöva en testmiljö så kan du få tillgång till http://geddon.no-ip.org , finns nog allt du behöver där.

Clifford

bsk.sverok.net

är vad vi har använt tidigare. bsk.se är upptaget och det är bsk.sverok.net tryckt på våra promotional-pennor

Ewers borde ha logg-uppgifter

Molins anmälningssystem använde vi för två år sedan, funkade bra för användarna men kräver en del arbete från BSK´s sida. Det borde ligga inbakat i bsk.sverok.net, antar att vi kan byta ut databasuppgifterna i det. Eventuellt har det uppdaterats och i så fall kanske man ska be Molin om det senaste.

Beorn

Sveroks server låter väl bra. Vi kör på det spåret tills vidare. Jag hör med Ewers/Sebbe om de har några inloggningsuppgifter.

Jag har fått senaste versionen av Molin för någon timma sedan. Jag sätter upp en testmiljö på en virtuell burk på min egen dator till att börja med och undersöker systemet lite. Jag skulle nästan misstänka att något har ändrats på två år så troligen så är det bäst att lägga in en fräsch version, men jag ska se vad Molin säger.
Björn

Beorn

I väntan på svar från SVEROKs tekniker så har jag satt ihop en tillfällig webbsida som har lite mer info än den första tillfälliga webbsidan...

Ta gärna ett kik på http://bsk.sverok.net och se så att jag inte har skrivit något dumt, obra eller på annat sätt opassande information. Ni som är ansvariga: Konrollera era uppgifter och att ni finns med under Kontakta oss.
Björn

Fluff

enda jag kunde se var att det står Bordskockey och inte Bordshockey  :wink:
ät en makaron till!

Ewers

Jättebra Björn!

/F  8)

Clifford

Fet cred! Jobba nu vidare med detta så ska ni se att BSK för en gångs skull kan ha lika fin och bra hemsida som de andra konventen :!:

Anders

Kontaktinformation för SÄK till hemsidan:

Anders Pettersson - 0705-125859 - event-security@avlid.net

tack på förhand,

Ola

Hello.
Kan någon vänlig själ lägga upp en kort notis på BSK25-sidan om att det skall vara en Warmaster-turnering?
Inget fancy, bara "SM i Warmaster, kontakt: ola.stahl@bornet.se" typ.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Beorn

Håller som bäst på med webbanmälan. Vad ska det stå på sidan? Är det i stort sett samma sak som förra året? Betala in 200:- till Plusgiro 255279-2 och uppge personnummer som meddelande. Pengarna ska vara inbetalda senast x:e oktober. (Vad är x?)
Förra året hade vi med något om att man blev medlem i och med anmälan, gäller det i år?
Är det OK att anmäla sig via webben och sedan betala 200:- i kontant vid ankomst?
Något mer som ska finnas med?
Björn

dagle

Citat från: "Beorn"Håller som bäst på med webbanmälan. Vad ska det stå på sidan?

Är det i stort sett samma sak som förra året? Betala in 200:- till Plusgiro 255279-2 och uppge personnummer som meddelande.

Pengarna ska vara inbetalda senast x:e oktober. (Vad är x?)
Förra året hade vi med något om att man blev medlem i och med anmälan, gäller det i år?

Är det OK att anmäla sig via webben och sedan betala 200:- i kontant vid ankomst?

Något mer som ska finnas med?
X = 24 oktober
Plusgirot är rätt
Om det går så skall man helst kunna välja att inte bli medlem om man vill, dock så är det 100kr dyrare om man inte vill bli medlem.

Alltså 200/300kr för medlemmar och 300/400 för ickmedlemmar.

Btw. kan du skriva på kortspel:
Magic the gathering:
Som vanligt kommer magic the gathering arrangeras på borås spelkonvent och kommer att ske i svenskamagic regi. Vilka typer av turneringar är inte fastslaget i dagsläget.

World of warcraft the cardgame:
Succen world of warcraft i form av kortspel kommer att arrangeras på borås spelkonvent. Skall the alliance eller the horde vinna? Valet är ditt.

Starwars pocketfigures:
Den perfecta blandningen mellan figurspel och kortspel i cool starwas miljö.

Obs, kompliterar snart då det ser dumt ut att det inte står något om kortspel i dagsläget..

Beorn

Ah, kul att du fått med Star Wars PocketModel! Har förvisso bara spelat det en gång, och det kanske inte var det bästa spelet, men det är grymma skepp  8)
Jag prioriterar anmälningssidan just nu så tar jag och lägger in texterna så fort jag kan.

En annan fråga: Har konventet någom mailadress? Kanske bsk[snabela]armagedon.se eller liknande? Detta är intressant eftersom jag tänkte att  det ska gå ut ett mail efter att man registrerat sig där det står hur man betalar o.s.v.
Björn

Beorn

Då har jag fått ihop något vi kan använda tror jag. Jag har inte lagt ut det till allmänheten ännu utan jag vill gärna att någon kollar så att det ser OK ut:
http://bsk.sverok.net/konventsadmin/regsida/registrera.php

Anmäl er gärna. Om ni sedan vill så kan jag ta bort er (fast det är väl klart att alla vill gå på konventet...)
Glöm inte att kolla så att informationen på registreringssidan ser bra ut.
Björn

Clifford

Citat från: "Beorn"Då har jag fått ihop något vi kan använda tror jag. Jag har inte lagt ut det till allmänheten ännu utan jag vill gärna att någon kollar så att det ser OK ut:
http://bsk.sverok.net/konventsadmin/regsida/registrera.php

Anmäl er gärna. Om ni sedan vill så kan jag ta bort er (fast det är väl klart att alla vill gå på konventet...)
Glöm inte att kolla så att informationen på registreringssidan ser bra ut.

Bra jobbat!
Sverok vill gärna ha "kön" som variabel i tabellen för att vi ska kunna söka bidrag för de nya medlemmarna. Går det att ordna en "man/kvinna"-ruta?

*edit*
En länk hit till forumet, under "kontakt, vore smart. Konventet borde givetvis ha ett forum för besökare, eller använda detta forumet, som vi gjort tidigare. Det är bra om besökarna kan diskutera öppet kring sina frågor.