Icke-medlemmar på större arrangemang

Startat av Beorn, januari 04, 2007, 08.50

Föregående ämne - Nästa ämne

Beorn

Inför brädspelsdagen 27/1 funderar vi på vilken policy föreningen har för icke-medlemmar som vill deltaga. Får dessa vara med utan att bli medlem, ska de betala en engångssumma eller ska de betala full medlemsavgift?
Björn

Brain

Mycket intressant fråga som kan vara en knepig balansgång.
Känns lite löjligt att de skulle betala 2006 års medlemsavgift (vilket jag antar att det blir).

Dock så kan det bli en brännande fråga framöver ifall det blir mer arrangemang av liknande typ.

Personligen yrkar jag på att alla skall vara medlemmar då det är föreningsarrangemang alt samma summa som medlemsavgiften.
Tomas Davidsson

Judas

Det är väl ändå 2007 som skall gälla isåfall. Hundra kronor i medlemsavgift kan de gått betala.

Dina

En gång brukar vara ok om man vill prova på, men man hoppas ju arrangemanget ska vara skäl nog att köpa medlemskort.
So long, suckers!

Ewers

Föreningens policy är att man har möjlighet att besöka föreningen en gång utan att behöva lösa medlemsavgift. Vid andra besöket krävs dock att man blir medlem.

Alltså är det inga problem denna brädspelsdagen, Eftersom det kommer bli ett så lyckat arrangemang så kommer alla att med glädja lösa medlemskort senast vid nästa brädspelsdag.

Enkelt som en plätt!

/F  8)

Daniel

Citat från: "Ewers"Föreningens policy är att man har möjlighet att besöka föreningen en gång utan att behöva lösa medlemsavgift. Vid andra besöket krävs dock att man blir medlem.

Alltså är det inga problem denna brädspelsdagen, Eftersom det kommer bli ett så lyckat arrangemang så kommer alla att med glädja lösa medlemskort senast vid nästa brädspelsdag.

Enkelt som en plätt!

/F  8)

Hehe... låter bra.
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Beorn

Citat från: "Ewers"Föreningens policy är att man har möjlighet att besöka föreningen en gång utan att behöva lösa medlemsavgift. Vid andra besöket krävs dock att man blir medlem.

Alltså är det inga problem denna brädspelsdagen, Eftersom det kommer bli ett så lyckat arrangemang så kommer alla att med glädja lösa medlemskort senast vid nästa brädspelsdag.

Enkelt som en plätt!

/F  8)

Håller styrelsen med Fredrik?
Det finns några Göteborgare som är intresserade av att komma på brädspelsdagen, och det vore bra om man kunde lämna besked till dem.
Förhoppningsvis blir tillställningen lyckad så att vi kör någon mer gång i år, och då skulle de givetvis få betala för att få vara med igen.

Om styrelsen inte vill lämna ett generellt besked så kan man ju göra det enbart för denna dag, för att sedan diskutera frågan vidare?
Björn

Spiff Rymdspionen

Detta diskuterades kort på föregående styrelsemöte, och styrelsen håller med herr Ewers.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Beorn

Okej, bra, tackar för snabbt svar.
Björn