Lättförtjänta pengar!

Startat av Dina, oktober 20, 2005, 22.00

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

jag tror också att piasava är lite på rätt spår.
det är kul att vara arrangör på konvent, men får man inte det lilla extra är det inte värt besväret.
vi kanske borde unna oss själva något mer än en pizza efter slutstädet.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Lincon åker till Liseberg med alla som slutstädar....

rAWTAZ

Vill ni göra nån kul grej så bjud alla på lussekatter eller något oväntat gott någon kväll mitt i arrangemanget. Det vet jag arr som gjort och det är bl.a sådant som gör att  folk minns tillbaka o skrattar lite extra. Skitbra blir det.

EDIT: Då menar jag alla, besökare och arr/städ.

sebbe

vi bjöd på tårta på bsk 20, det var rätt kul. och gott.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Tårtvagnen rockade på alla plan!

sebbe

kladdkakorna på sydcon samma år gick inte av för hackor heller.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Gunilla Hellén


MOB

Citat från: "Dina"Jag har länge tyckt att BSK ska vara fristående från Armagedon, men har stött på motstånd från Geddons medlemmar. Detta år har jag bara blivit mer övertygad om att så borde det vara. Städarna arvoderas inte, ingen arvoderas, det är bensin samt hyra av minibussar som fraktar dem hit som kostar. Folk tycker uppenbarligen att det är värt pengarna, eftersom jag inte har sett någon rush till uppskrivningen på städlistan.

Intressant att medlemmarna inte vill släppa greppet om BSK, samtidigt som merparten av dem inte verkar villiga att lägga ner tid på att göra ett bra konvent.

Det är sällan folk rusar till undsättning när lokaler ska städas. Det är väl samma sak i föreningslokalen misstänker jag? Det är inget unikt för Armagedon heller för den delen. Det ser mer eller mindre likadant ut i de föreningar i Göteborg som jag har besökt.

Okej, det är alltså bränslekostnader etc. Men kolla om städpersonalen går att "köpa" för att göra jobbet för låt säga 8.000 kronor. Eller 10.000 om det krävs. Det är fortfarande billigare och det kanske dessutom gör att de inte tycker att konventet är ett pain in the ass. Det kanske inte är genomförbart i år. Men man kan ju fråga dem inför nästa år.
..........
MOB

MOB

Citat från: "sebbe"kladdkakorna på sydcon samma år gick inte av för hackor heller.
_________________
MEN VAD I HELA DET ÄR JU BARA DEGKLUMPAR

Fantastiskt rolig kombo av inlägg och signatur Sebbe!  :D
..........
MOB

Heavy

Citat från: "MOB"
Citat från: "sebbe"kladdkakorna på sydcon samma år gick inte av för hackor heller.
_________________
MEN VAD I HELA DET ÄR JU BARA DEGKLUMPAR

Fantastiskt rolig kombo av inlägg och signatur Sebbe!  :D

hehehe.. såg det inte förrän nu ju :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

konstigt att det bara är Sebbe som jämnt lyckas vara rolig på allvar på forumet...jag garvar iallafall  :lol:

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"kladdkakorna på sydcon samma år gick inte av för hackor heller.

Word :!: (att arrangörsgruppen på plats kollektivt gick upp 10 kg i vikt har inget med det att göra, kladdkakan var inte heller anledningen till att BSK montern kom 2:a i "Folkets-röst" omröstningen

Gällande morotsdiskussionen så vet jag inte riktigt vad jag anser, men man kanske skulle kunna anse att folk borde uppskatta att armagedon efter ett BSK kan fortsätta att ha en lokal i storleksordningen av den vi nu har ett tag till...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Gunilla Hellén

Och jag som trodde att jag bakade i PR-syfte... Det var inte meningen att ge er viktproblem att kämpa med... :wink:

Barcus

humm jag ska ivrigt vara nere på the förening i morgon och ragga kidsen till arbete om inte annat kan dom sammla in soppåsar eller nått.

Henk kom med en till mig i dag som ville jobba och jag snäll som jag är sa att vist killen klart du ska få jobba och han blev tok glad över att få följa med stora tuffa mig på BSK och jobba... 8)

jo så min fråga är kan man inte utnutja den super kompetenta (oj svårt ord hoppas det var rätt) "personal vi har där nere dom får juhe träning NÄSTAN varge lördag när vi har spelkväll (Städkväll). :roll:
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

MOB

Vill inte vara elak. Men "kompetenta" var väl typ det enda ord som du faktiskt stavade rätt.  :twisted:
..........
MOB