I någorlunda prioritetsordning:
*Fixa internet-anmälningssystem, helst från Lincon
Cliff/Fixat
*Fixa hemsida Dina/Fixat
*muggar Dina/Fixat
*Ringa runt och boka arrangemang löpande uppgift för alla, Dina koordinerar/Fixat
*Sammanställa lista över vilka arrangemang vi har Dina
*Ringa runt och boka Spelledare Jimmy
*Göra reklam i Sverox, på TV, radio, whatever Någon?
*Göra avtal med restauranger (Wok Village kanske?) Cliff & Gunilla
*Göra knappar Jon "Jonte"/beställt
*Göra matkuponger Kalle
*Sammanställa personallista Marcus Johansson
*Skaffa personal Marcus Johansson
*Utse ansvariga (Auktion, Brädspel, Tabletop, Rollspel, Städning, Säkerhet, Ordförande, Kassör, Reception, Kortspel, Hemsida, Kiosk, Transport) FIXAT
*Schemalägga konventet Cliff/Fixat
*Skapa en logga/grafisk profil för konventet FIXAT
*Fastställa arbetsvillkor FIXAT
*Fastställa inträde FIXAT
*Flyers för Borås? Någon?
*Kontorsmaterialinköp Marcus Johansson
*Ansöka om sanktionerade turneringar Per Odlund/Svenska Magic Fixat
*Kontakta brandmyndigheten Anders Petterson
*Fastställa tider för gymnastikhallar Dina/Fixat
*löpande kontakt med Bäckäng Dina/Fixat
*Fastslå Budget Matthias Hake
*Prestera lite information och artiklar till Districted News Tobias
*Latinskt ordspråk FIXAT
*Hyra Bussar Tommie Kuismin
*Skaffa rockar och armband för staben respektive besökare Fredrik "Heavy" Haaranen
[/list]
Jesus fucking christ man...
System overload. Återkommer efter lunchen.
hur mycket kostar det oss att göra knappar?
första bästa sida för färdiggjorda knappar som jag kollade på tog typ 2-3 kr/st för 1000 st (http://www.mera.se)
Har nu skickat en förfrågan om knappar till vår medlemskontakt på området...
Dessutom ska jag sammanställa att-göra listan längs en tidsaxel, om ingen annan orkar.
Och så ska jag skriva artikel till Sverox. Bajs.
För knapptillverkning tycker jag vi ska försöka anlita vår egen Jonte som bygger såna lite vid sidan av..
Har vi inte en stans/press-maskin för detta ändamål?
Citat från: "Heavy"För knapptillverkning tycker jag vi ska försöka anlita vår egen Jonte som bygger såna lite vid sidan av..
Se min post ovan...det var Jonte jag syftade på. Ny info: Kostnad ca. 3000:-
Citat från: "Jonas"Har vi inte en stans/press-maskin för detta ändamål?
Nej, vi brukade låna medmera produktions maskin (typ hela året då de inte använde den...) och göra egna knappar. Jag anser dock att det är värt att betala för knappar.
Har vi/Vad kostar "lisebergsband"?
Vi har använt band, de är billiga, fula och av besökarna inte särskilt omtyckta. Nu är vad jag vet nästan alla band slut så vi kan inte använda dem om vi inte köper nya.
håller med, det är inte en kostnadsfråga.
knappar är mycket trevligare än band, och dessutom någonting man sannolikt har kvar som kan påminna en om ett trevligt konvent man gärna åker på igen =)
det enda argumentet som finns kvar mot knappar är att det tar för lång tid att göra dem natten mellan torsdag och fredag och det problemet har vi redan garderat oss mot om man säger så =P
Mitt problem med knapparna är att folk tar av sig en tröjja och så sitter knappen på den och så går dom ifrån tröjjan i sin packning etc.
Band är lätta att se. Ifrån SÄKs sida ser vi gärna band, och då med krav på att dessa alltid skall bäras synligt. Samma sak med knappar iofs även om de är trippelt jobbiga att se på folk.
Vad händer?
:!: Lincon måste kontaktas om anmälningssystem NU!
:!: Hemsidan måste uppdateras med massor med arr-info och dylikt NU!
:!: Arrangemang måste samlas in och sammanställas NU!
magicen är ganska klar men behöver lite uppgifter om när de "får komma" och när de skall vara ute och var de skall vara.
öh.
Det var ju snack om att skicka ut lite förfrågningar om ifall nån vill arra något eller så.. Nu är jag ingen gnu som vet var berört folk håller till, men jag kollade lite och postar här en LITEN lista på ställen där det väl minst bör nämnas att BSK kommer att vara om ett tag..
www.sverok.se Forum, föreningssidor
www.rollspel.nu Forum
www.sfrollspel.org Aktiv?
www.omegaproject.se Verkar stor. Forum.
www.svenskamagic.com Verkar redan vara med juh :) Kanske ändå någon post i forum/motsv?
www.neogames.se Var snack om att kontakta sånt folk..
www.sydcon.org Inställt detta år.
lincon.sverok.net För konkurrerande?
En banner fixar vi utan problem till om det behövs. Vad gäller sverok.se så har de ju ett antal distrikt med lista över föreningar i dem. Denna lista anser jag skulle skummas igenom och skickas mail till de ansvariga där man hittar något som verkar seriöst. Jag gjorde dock inte det eftersom jag har så dålig koll på folk o föreningar, men någon kanske kan? Det finns nog ett antal föreningar som skulle nappa på ett erbjudande om att fixa nåt litet arr på BSK.
Citat från: "rAWTAZ"öh.
Det var ju snack om att skicka ut lite förfrågningar om ifall nån vill arra något eller så.. Nu är jag ingen gnu som vet var berört folk håller till, men jag kollade lite och postar här en LITEN lista på ställen där det väl minst bör nämnas att BSK kommer att vara om ett tag..
www.sverok.se Forum, föreningssidor
www.rollspel.nu Forum
www.sfrollspel.org Aktiv?
www.omegaproject.se Verkar stor. Forum.
www.svenskamagic.com Verkar redan vara med juh :) Kanske ändå någon post i forum/motsv?
www.neogames.se Var snack om att kontakta sånt folk..
www.sydcon.org Inställt detta år.
lincon.sverok.net För konkurrerande?
En banner fixar vi utan problem till om det behövs. Vad gäller sverok.se så har de ju ett antal distrikt med lista över föreningar i dem. Denna lista anser jag skulle skummas igenom och skickas mail till de ansvariga där man hittar något som verkar seriöst. Jag gjorde dock inte det eftersom jag har så dålig koll på folk o föreningar, men någon kanske kan? Det finns nog ett antal föreningar som skulle nappa på ett erbjudande om att fixa nåt litet arr på BSK.
Helt rätt. Jag vägrar dock göra nått för jag har lovat mig själv att inte pilla. Tyvärr, men jag önskar att någon läste denna tråd och gjorde något av det som vi listat, i stället för att sucka och påpeka brister.
Citat från: "Clifford"Helt rätt. Jag vägrar dock göra nått för jag har lovat mig själv att inte pilla. Tyvärr, men jag önskar att någon läste denna tråd och gjorde något av det som vi listat, i stället för att sucka och påpeka brister.
Jag skulle kunna göra det där med att fixa lista på mer direkta targets för marknadsföring om jag bara varit lite mer insatt. Tyvärr tillhör jag dock kategorin människor som knappt vet vad en T6a är.. :oops:
Jag jobbar ju fortfarande på Sverok Väst, behöver ni hjälp med ett utskick eller liknande så är det bara att hojta till. Att skicka ett PM via forumet fungerar.
Citat från: "tobias"Jag jobbar ju fortfarande på Sverok Väst, behöver ni hjälp med ett utskick eller liknande så är det bara att hojta till. Att skicka ett PM via forumet fungerar.
Ett utskick bara inom VG vore ju räserbra...
Citat från: "Clifford"Citat från: "tobias"Jag jobbar ju fortfarande på Sverok Väst, behöver ni hjälp med ett utskick eller liknande så är det bara att hojta till. Att skicka ett PM via forumet fungerar.
Ett utskick bara inom VG vore ju räserbra...
Verkligen!
Kan Clifford be dina kolla denna sida? Eller skall vi mångtaliga men dödliga mailbomba henne så hon gör det? =)
Jag har nu skickat Robins text till Fenix. Skulle vi göra ett mer ingående inslag i Sverox, om hur man arrar airsoft, whfb eller nåt så måste det fixas SNABBT...(gud vad jag upprepar mig, men det är sant...) :roll:
Sverok Väst håller på med ett nytt nummer av Districted News, det finns utrymme kvar för att få in något om BSK i denna. Jag är sjuk idag vilket köper er lite extra tid. Men jag måste ha informationen när jag kommer till kansliet på torsdag morgon!
Maila till: tobias.eliasson@vast.sverok.se
Districted News? Trodde den upphört? Hur får man ett ex av den idag?
Den ska få nytt blod nu är tanken. Det ska förhoppningvis gå att anmäla sin adress via hemsidan inom kort.
Ok, jag ska försöka skicka ett urval texter till dig ikväll så kan du ta den som passar bäst helt enligt eget tycke och smak.
Ang. Vita rockar...
Har tillslut fått tag på snuckot som ev. kunde fixa dom åt oss.. Han återkommer i början på nästa vecka..
*whiiii*
Perfa. Nu behövs bara en näve arrangemang till, också. Fixa.
Fick bra idé! Gå till http://stockholm.spelkonvent.se/ och ring alla deras arrangörer och fråga om de vill arra på BSK också!
Eller så gör man en PR-avstickare till Stockkon, borde löna sig med tanke på hur nära i tiden det är. :!:
En sak till: Har pratat med Molle (linconräv), och han säger att mannen som gjort Lincons databas måste kontaktas, han bor i Gbg. Vem tar kontakten?
Ok, lite info. I Kramfors (av alla ställen) har nån jävla överlöpare fått för sig att arrangera "Kramcon" den 4-6 november. Ja se Kramforsare...;)
Sen har vi ju Sillycon i Mora 4-6 november...
Dessutom går ju Uppcon 1-3 november
Citat från: "Clifford"Ok, lite info. I Kramfors (av alla ställen) har nån jävla överlöpare fått för sig att arrangera "Kramcon" den 4-6 november. Ja se Kramforsare...;)
Sen har vi ju Sillycon i Mora 4-6 november...
Dessutom går ju Uppcon 1-3 november
Se där ^^
Vi som är därifrån tror att det är lajvgruppen (Ångermanälvorna?) som ska ha det, och att det blir mest lajv av allt. Vi gissar iaf på lite dåligt uppslut. Men man ska aldrig säga aldrig :>
CitatEller så gör man en PR-avstickare till Stockkon, borde löna sig med tanke på hur nära i tiden det är.
Jag ska till Stockholms Spelkonvent och kan sätta upp affischer och motsvarande. Ge mig en t-shirt att bära så gör jag det också...
CitatEn sak till: Har pratat med Molle (linconräv), och han säger att mannen som gjort Lincons databas måste kontaktas, han bor i Gbg. Vem tar kontakten?
Joakim Molin alltså? Han är nästan granne med mig här i Göteborg, vad ska jag prata med honom om?
Om att BSK behöver Lincons anmälningssytem, om det går att ordna?
BSK behöver ett anmälningssystem, vilket det blir skiter jag snart i, det viktiga är att vi har nåt alls!
Citat från: "Clifford"Om att BSK behöver Lincons anmälningssytem, om det går att ordna?
BSK behöver ett anmälningssystem, vilket det blir skiter jag snart i, det viktiga är att vi har nåt alls!
Men hur har det gått med det du kollat runt om?
Pratade med Wille, systemet är färskt och inte särskilt modulärt, men dgår att bestämma vilken info man vill ha ut. sen ska vi bara lyckas konvertera infon till Filemaker antar jag. Jag vet på tok för lite om mjukvara och programmering inser jag.
Citat från: "Clifford"Pratade med Wille, systemet är färskt och inte särskilt modulärt, men dgår att bestämma vilken info man vill ha ut. sen ska vi bara lyckas konvertera infon till Filemaker antar jag. Jag vet på tok för lite om mjukvara och programmering inser jag.
Hopp. Men ajja, bara någon kontaktperson lyckas få fram vad det handlar om för det eller kanske mer aktuellt, LinCon's system då. Då vet vi ju direkt om vi kan köra igång med att lägga in det.
Var det senaste att LinCon styrelse skulle ha möte om BSK's få/köpa systemet, nyligen, eller hur var det? =o
Det senaste är väl att Wille behöver nån att skicka systemet till som förstår sig på det, och Joakim Molin ska kontaktas ang. Lincons system. Han bor i Gbg. Jag vete fan vem som ska göra detta, någon som har god koll på databaser, MySQL, Php och sånt. Jag har nog fått login nu så om nån vill göra detta så messa mig så får ni login.
Citat från: "Clifford"Det senaste är väl att Wille behöver nån att skicka systemet till som förstår sig på det, och Joakim Molin ska kontaktas ang. Lincons system. Han bor i Gbg. Jag vete fan vem som ska göra detta, någon som har god koll på databaser, MySQL, Php och sånt. Jag har nog fått login nu så om nån vill göra detta så messa mig så får ni login.
OK. Så om jag förstår det hela rätt så tar vi in detta (spelkonvent.se) system så att vi har ett, men om LinCon delar med sig så är det att föredra, korrekt?
För att det hela skall bli gjort (om än inte idag då det är innebandy :) kan jag ta emot det, om ingen annan räv vill givetvis. Isf undrar jag om det utöver FTP och mysql-access hos Sverok (om sidan skall ligga där och inte istället länkas från B-One?) även finns SSH (shell)-tillgång?
Jag känner som många andra lite angst över att detta måste lösas så vi snarast kan få igång någonting om nu BSK#23 blir av.
Citat från: "rAWTAZ"Citat från: "Clifford"Det senaste är väl att Wille behöver nån att skicka systemet till som förstår sig på det, och Joakim Molin ska kontaktas ang. Lincons system. Han bor i Gbg. Jag vete fan vem som ska göra detta, någon som har god koll på databaser, MySQL, Php och sånt. Jag har nog fått login nu så om nån vill göra detta så messa mig så får ni login.
OK. Så om jag förstår det hela rätt så tar vi in detta (spelkonvent.se) system så att vi har ett, men om LinCon delar med sig så är det att föredra, korrekt?
För att det hela skall bli gjort (om än inte idag då det är innebandy :) kan jag ta emot det, om ingen annan räv vill givetvis. Isf undrar jag om det utöver FTP och mysql-access hos Sverok (om sidan skall ligga där och inte istället länkas från B-One?) även finns SSH (shell)-tillgång?
Jag känner som många andra lite angst över att detta måste lösas så vi snarast kan få igång någonting om nu BSK#23 blir av.
Helt rätt. SSH vete fan, men här är vad Sveroks server stödjer:
(saxat från www.sverok.se)
Systemet körs i GNU/Linux-miljö (inget problem med filer skapade i windows) och stöder SSI, PHP och CGI.
Servrar
Här är en lista på adresser till Sveroks olika servar:
OBS! Listan är inte komplett än, saknas något maila hosting(at)sverok.se
* FTP: dios.sverok.net
* IMAP: imap.sverok.net
* POP: pop3.sverok.net
* SMTP: smtp.sverok.net
* MySQL: mysql.sverok.net
B-one har vi än så länge inget konventsrelaterat på.
Citat från: "Clifford"Citat från: "rAWTAZ"Citat från: "Clifford"Det senaste är väl att Wille behöver nån att skicka systemet till som förstår sig på det, och Joakim Molin ska kontaktas ang. Lincons system. Han bor i Gbg. Jag vete fan vem som ska göra detta, någon som har god koll på databaser, MySQL, Php och sånt. Jag har nog fått login nu så om nån vill göra detta så messa mig så får ni login.
OK. Så om jag förstår det hela rätt så tar vi in detta (spelkonvent.se) system så att vi har ett, men om LinCon delar med sig så är det att föredra, korrekt?
För att det hela skall bli gjort (om än inte idag då det är innebandy :) kan jag ta emot det, om ingen annan räv vill givetvis. Isf undrar jag om det utöver FTP och mysql-access hos Sverok (om sidan skall ligga där och inte istället länkas från B-One?) även finns SSH (shell)-tillgång?
Jag känner som många andra lite angst över att detta måste lösas så vi snarast kan få igång någonting om nu BSK#23 blir av.
Helt rätt. SSH vete fan, men här är vad Sveroks server stödjer:
(saxat från www.sverok.se)
Systemet körs i GNU/Linux-miljö (inget problem med filer skapade i windows) och stöder SSI, PHP och CGI.
Servrar
Här är en lista på adresser till Sveroks olika servar:
OBS! Listan är inte komplett än, saknas något maila hosting(at)sverok.se
* FTP: dios.sverok.net
* IMAP: imap.sverok.net
* POP: pop3.sverok.net
* SMTP: smtp.sverok.net
* MySQL: mysql.sverok.net
B-one har vi än så länge inget konventsrelaterat på.
Mjo. Har du möjlighet att kolla upp det? Alltså jag tänkte om ni har några inloggningsuppgifter någonstans där det ev står då.. Verkar väl lite mörkt men..
När skickas systemet då? Kan skickas till min mail om du vill. Osså uppgifterna. Kan gärna få killens mail också om man har nån fråga :)
hoppas verkligen det är sftp och inte ftp då detta är inget att föredra då det är okrypterat och är görlätt att hacka om man har narp eller liknade. Admin pass i mig :S, då är scp bättre (finns om ssh finns). Om du behöver hjälp kan du alltid fråga mig då jag har gjort ganska konstiga funktioner till php (typ slim torrent client (jättekass)) men mycket standard lösningar , men är kanske inte lika bra på att göra klart hela sidor.. kan mysql, php, lite cgi (glömt mycket) etc. Så fråga om det är något
Citat från: "dagle"hoppas verkligen det är sftp och inte ftp då detta är inget att föredra då det är okrypterat och är görlätt att hacka om man har narp eller liknade. Admin pass i mig :S, då är scp bättre (finns om ssh finns). Om du behöver hjälp kan du alltid fråga mig då jag har gjort ganska konstiga funktioner till php (typ slim torrent client (jättekass)) men mycket standard lösningar , men är kanske inte lika bra på att göra klart hela sidor.. kan mysql, php, lite cgi (glömt mycket) etc. Så fråga om det är något
Jadu, vi får nog ta den risken. Chansen att det är SFTP är väl inte så stor. Jag lovar dock att inte köra NARP så det kanske är ganska lugnt ändå.
Men jag har fortfarande inte hört ett knyst så vem vet vart detta bär hän ;)
Ge mig din mailadress så skickar jag den vidare till Joakim Molin!
jag fattar inte mycket av ovanstående, men nu är det så att jag fick mail av wille (?) igår, angående stockholms anmälningssystem som är internetbaserat. jag sa att vi var intresserade. så mycket vet jag.
Citat från: "Dina"jag fattar inte mycket av ovanstående, men nu är det så att jag fick mail av wille (?) igår, angående stockholms anmälningssystem som är internetbaserat. jag sa att vi var intresserade. så mycket vet jag.
Är det inte bara att ro över det hit då? Han verkar ju gärna släppa det om vi vill kolla på det, som jag förstått saken?
Jag väntar lixom fortfarande på respons från Cliffis om inte annat :) Kanske har annat att göra, inte lika livlösa som oss andra hehe :lol:
Jag ska ju upp till Stockholm i helgen och kan prata med Wille, men då måste någon ge mig information om vad 17 det är jag ska prata med honom om.
Citat från: "tobias"Jag ska ju upp till Stockholm i helgen och kan prata med Wille, men då måste någon ge mig information om vad 17 det är jag ska prata med honom om.
Bra att veta :)
Vi får stämma av det med Cliff, han är väl mest insatt just nu i den där biten, eller Dina också eftersom hon fick mail. Det är ju inte "förrän" i helgen =)
Jag ringer Clifford och gör ett försök att reda ut den här soppan.
På tal om Stockholm så delar jag fortfarande mer än gärna ut flyers, sätter upp affischer, bär en t-shirt eller vad som nu krävs.
Jag kan printa ut saker på Sveroks kansli, så det enda jag behöver är en fil att skriva ut. Måste ha detta senast torsdag 16:00, annars kommer jag inte att hinna.
Maila till tobias.eliasson@manavskugga.se
Citat från: "tobias"På tal om Stockholm så delar jag fortfarande mer än gärna ut flyers, sätter upp affischer, bär en t-shirt eller vad som nu krävs.
Jag kan printa ut saker på Sveroks kansli, så det enda jag behöver är en fil att skriva ut. Måste ha detta senast torsdag 16:00, annars kommer jag inte att hinna.
Maila till tobias.eliasson@manavskugga.se
Hm, fan va synd att vi har mötet i helgen :/
Har du hunnit ringa runt till alla du tänkt från Stockholm? =) Just curious.
Citat från: "rAWTAZ"Har du hunnit ringa runt till alla du tänkt från Stockholm? =) Just curious.
Jag antar att du menar mig. Jo, jag har ringt, men jag har endast ringt dem som BSK hade förra året. Några av dessa är med i Stockholm också.
Ok folk, Tobias, du skickar Joakim Molins mail till Rawtaz, och Wille skickar Stockholms system till Rawtaz. Dina fixar fram den schyss ta bilden från Marie och ser till att den dyker upp på hemsidan, samt att Tobias får den via mail så han kan skriva ut några flyers och ha på Stockkon!
Fixa fixa!
Vad har Marie för nummer?
OK, vi har nu skickat länk till den dagsaktuella kopian av loggan i färg till Tobias, Dina och Cliff via e-post :)
Hör av er om något undras.
CitatOk folk, Tobias, du skickar Joakim Molins mail till Rawtaz
Eftersom jag inte hade Molins mail gjorde jag tvärtom istället, hoppas att det var ok? :wink:
CitatWille skickar Stockholms system till Rawtaz
Är detta clearat med Wille nu? Jag behöver alltså inte ta detta med honom i helgen?
CitatOK, vi har nu skickat länk till den dagsaktuella kopian av loggan i färg till Tobias, Dina och Cliff via e-post
Jag har tagit emot den och tillverkar någon form av flyer/affisch av denna och hemsidan i kombination. Man bör ju vara medveten om att folk i en större grad än tidigare kommer att vilja ha ut information från hemsidan med start måndag. Är det någon som arbetar med detta, eller kommer inget att ske på den fronten förrän vi har fått något av anmälningsystemen?
Ber om ursäkt om jag ställer frågor som redan är självklara, men jag känner bara till den information som jag får ut av forumet. Blir så när man bor i "fel" stad. :wink:
Citat från: "tobias"Man bör ju vara medveten om att folk i en större grad än tidigare kommer att vilja ha ut information från hemsidan med start måndag. Är det någon som arbetar med detta, eller kommer inget att ske på den fronten förrän vi har fått något av anmälningsystemen?
Ber om ursäkt om jag ställer frågor som redan är självklara, men jag känner bara till den information som jag får ut av forumet. Blir så när man bor i "fel" stad. :wink:
Jag är av samma åsikt. Man bör göra lite redan nu så att inte ALLT behöver göras pronto efter mötet. Har erbjudit mig att hjälpa till lite också men inte fått något login ännu, duh..
En sak ang sidan: Vill någon vänlig själ vara snäll och göra om/ta bort referenser till BSK #22 och '04, det är ju faktiskt 23 och 2005 :) Bl.a i huvudet på sidan och under de två översta länkraderna.
Citat från: "rAWTAZ"
Jag är av samma åsikt. Man bör göra lite redan nu så att inte ALLT behöver göras pronto efter mötet. Har erbjudit mig att hjälpa till lite också men inte fått något login ännu, duh..
En sak ang sidan: Vill någon vänlig själ vara snäll och göra om/ta bort referenser till BSK #22 och '04, det är ju faktiskt 23 och 2005 :) Bl.a i huvudet på sidan och under de två översta länkraderna.
Jag skickar login idag. Glömde det. Angående BSK 22, jag antar att du menar forumet. Det kan inte jag göra, Anders är admin där. Klå han, flå han, slå han, på han, stoppa duvan nuuuu!
Citat från: "Dina"Citat från: "rAWTAZ"
Jag är av samma åsikt. Man bör göra lite redan nu så att inte ALLT behöver göras pronto efter mötet. Har erbjudit mig att hjälpa till lite också men inte fått något login ännu, duh..
En sak ang sidan: Vill någon vänlig själ vara snäll och göra om/ta bort referenser till BSK #22 och '04, det är ju faktiskt 23 och 2005 :) Bl.a i huvudet på sidan och under de två översta länkraderna.
Jag skickar login idag. Glömde det. Angående BSK 22, jag antar att du menar forumet. Det kan inte jag göra, Anders är admin där. Klå han, flå han, slå han, på han, stoppa duvan nuuuu!
Ah, ok :)
Hmm, bara han som har admin alltså? Får väl ringa då eller nåt. Kan du maila mig hans nummer vore det bra!
Jag har inte haft någon mer kontakt med Wille så du får gärna be honom skicka det som behövs, jag har dålig koll och fullt upp med jobb.
Citat från: "Clifford"Jag har inte haft någon mer kontakt med Wille så du får gärna be honom skicka det som behövs, jag har dålig koll och fullt upp med jobb.
OK.
Dina: OK.
Citat från: "rAWTAZ"Citat från: "dagle"hoppas verkligen det är sftp och inte ftp då detta är inget att föredra då det är okrypterat och är görlätt att hacka om man har narp eller liknade. Admin pass i mig :S, då är scp bättre (finns om ssh finns). Om du behöver hjälp kan du alltid fråga mig då jag har gjort ganska konstiga funktioner till php (typ slim torrent client (jättekass)) men mycket standard lösningar , men är kanske inte lika bra på att göra klart hela sidor.. kan mysql, php, lite cgi (glömt mycket) etc. Så fråga om det är något
Jadu, vi får nog ta den risken. Chansen att det är SFTP är väl inte så stor. Jag lovar dock att inte köra NARP så det kanske är ganska lugnt ändå.
Men jag har fortfarande inte hört ett knyst så vem vet vart detta bär hän ;)
h0h0, Sverok har dumpat FTP och kör SCP/SFTP istället! :D (Det är en bra sak). Då är vi minst två i sverige som gör det, utvecklingen rör sig framåt..
jippi... bara ett sak som fattas. linux -> openBSD då det är bättre på serverar... (om det inte jävligt konstig server)
Citat från: "dagle"jippi... bara ett sak som fattas. linux -> openBSD då det är bättre på serverar... (om det inte jävligt konstig server)
Ok, nog med L337 linux praise, håll er till trådens ämne...
CitatJag har inte haft någon mer kontakt med Wille så du får gärna be honom skicka det som behövs, jag har dålig koll och fullt upp med jobb.
Jag tar detta med Wille i helgen.
Citat från: "tobias"CitatJag har inte haft någon mer kontakt med Wille så du får gärna be honom skicka det som behövs, jag har dålig koll och fullt upp med jobb.
Jag tar detta med Wille i helgen.
Ah, jag har faktiskt fått svar från Wille nu. Får jag fråga hur långt bort LinCon's system är? Jag väntar fortfarande på mail från Molle om det.
Anledningen till att jag frågar är att systemet Spelkonvent.se används på just den sidan. Användare loggar alltså in sig där för att kolla på de arrangemang som finns upplagda för ett konvent, samt göra anmälningar o så.
Vi som konvent kan dra hem listor över arrangemang o så via RSS, så det skall inte behöva läggas upp arrangemang båda där och på vår hemsida, om vi väljer att köra det systemet. Verkar alltså ganska neat, men man tänker alltid efter en extra gång när det är något som helt plötsligt skall ligga någon helt annanstans :)
Jag tänkte därför att vi kan spana även på LinCon's system, om det är OK. Väntar som sagt dock mail om det så man får veta det handlar om :)
Citat från: "rAWTAZ"Citat från: "tobias"CitatJag har inte haft någon mer kontakt med Wille så du får gärna be honom skicka det som behövs, jag har dålig koll och fullt upp med jobb.
Jag tar detta med Wille i helgen.
Ah, jag har faktiskt fått svar från Wille nu. Får jag fråga hur långt bort LinCon's system är? Jag väntar fortfarande på mail från Molle om det.
Anledningen till att jag frågar är att systemet Spelkonvent.se används på just den sidan. Användare loggar alltså in sig där för att kolla på de arrangemang som finns upplagda för ett konvent, samt göra anmälningar o så.
Vi som konvent kan dra hem listor över arrangemang o så via RSS, så det skall inte behöva läggas upp arrangemang båda där och på vår hemsida, om vi väljer att köra det systemet. Verkar alltså ganska neat, men man tänker alltid efter en extra gång när det är något som helt plötsligt skall ligga någon helt annanstans :)
Jag tänkte därför att vi kan spana även på LinCon's system, om det är OK. Väntar som sagt dock mail om det så man får veta det handlar om :)
Slugt med RSS, det kände jag inte till. Hur går det med Molin?
Citat från: "Clifford"Slugt med RSS, det kände jag inte till. Hur går det med Molin?
Fortfarande inte fått något mail. Om Tobias kan ringa honom eller något och be honom kontakta mig via e-post, så vore det bra.
Har så länge mailat Wille och frågat lite småsaker, samt om det är OK att vi bäddar in bara själva formulärdelen av spelkonvent.se i vår sida, o så. Ser ju inte så snyggt ut med annan reklam på vår anmälningssida, så att säga =o
/me förstår inte varför andra är så sega med e-post :D
Kan NÅGON som har möjlighet att nå mannen inom LinCon som skulle maila mig användarsystemet/info om det, ringa honom och se till att jag får någon kontakt? Har inte hört ett knyst. Segt med respons från Spelkonvent.se också, så det vore bra om vi hade fler än en tråd ute.
*suck*
Jag har ingen kontakt med Molin alls, däremot kan jag tjöta på Wille.
Citat från: "Clifford"Jag har ingen kontakt med Molin alls, däremot kan jag tjöta på Wille.
Vore bra. Möte imorrn, därefter kan det ju bli en jäkla rulle, right? ^^
Jag mailade Wille (kanske som sagt) och bad honom om ett testkonto, samt lite allmänna svar.
När kommer loggan att läggas upp på hemsidan?
Skulle jag göra nåt av den andra bliden jag gjorde? Känner att jag inte fått så mycket respons på den, så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till..
Citat från: "Sparvel"När kommer loggan att läggas upp på hemsidan?
Skulle jag göra nåt av den andra bliden jag gjorde? Känner att jag inte fått så mycket respons på den, så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till..
Jag är jättepositiv till den bilden! Bäst vore om vi fick den som omslag på Districted News (hint hint, Tobias...)
Den ska naturligtvis upp på hemsidan med anser jag...svartvitt går också bra!
Väntar fortf på svar från Wille :roll:
.. o väntar..
.. o väntar..
Jag har PM:at dig med lite info nu
Citat från: "Clifford"Jag har PM:at dig med lite info nu
OK.
Hemsidan är nu uppdaterad med allehanda information om arrangemang m.m.
Har lite strul med att få in bilden utan att den ser störd ut.
Kom med förslag.
Japp, har nu skickat medelande via, Mail, ICQ och mobilen till mannen som skall fixa en svartvit bild av loggan, jag medelar när jag tjatat på honom lite mer :wink:
Ringde faktiskt Molin igår, och han hade börjat fippla. Liten teknisk detalj som strulade men det fixade sig o han håller på just nu :) Så det är på G.
Citat från: "rAWTAZ"Ringde faktiskt Molin igår, och han hade börjat fippla. Liten teknisk detalj som strulade men det fixade sig o han håller på just nu :) Så det är på G.
gött! glädje åt folket, halleluja osv.
tror jag behöver låna den där stämpeln med gedon-infon på
vem kan hjälpa mig med det?
Citat från: "Kalle"tror jag behöver låna den där stämpeln med gedon-infon på
vem kan hjälpa mig med det?
den ligger i styrelserummet, vem som helst i styrelsen kan ge dig den
tet prå 8)
Citat från: "Clifford"Citat från: "rAWTAZ"Ringde faktiskt Molin igår, och han hade börjat fippla. Liten teknisk detalj som strulade men det fixade sig o han håller på just nu :) Så det är på G.
gött! glädje åt folket, halleluja osv.
Räknar med att han har mailat Dina nu, det skall vara klart iaf.
Vi sitter och uppdaterar hemsidan nu. Det finns en lista över alla rrangemang nu, fast det är jag som gjort listan och jag har ingen koll. Finns det några rollspel jag missat?
Dessutom slog det mig att temat är jävligt frånvarande på sidan. Kan nån komma med något bra sätt vi kan få fram temat, med bild och text?
aHA!
Hallå hallå, vi har just mailat logga till muggar till Dina. Kolla mailen. Hoppas ni har OK uppkoppling, det är tre filer, totalt cirka 12,7MB. Men dra ner bara så.
Ang hemsidan så behövs i min mening en mindre omdesign, alltså inte av den totala layouten utan mer så att man lägger in bilder o designar lite för temat. Grafik behövs iaf.
Citat från: "rAWTAZ"aHA!
Hallå hallå, vi har just mailat logga till muggar till Dina. Kolla mailen. Hoppas ni har OK uppkoppling, det är tre filer, totalt cirka 12,7MB. Men dra ner bara så.
Ang hemsidan så behövs i min mening en mindre omdesign, alltså inte av den totala layouten utan mer så att man lägger in bilder o designar lite för temat. Grafik behövs iaf.
Ja, en ny design vore på sin plats. Det skulle dessutom visa att vi arbetar med sidans övriga delar.
Hur går det med anmälningsgrejen? Sist jag kollade rullade det, och Molin hade tom lagt in de flesta arrangemangen tror jag. Tänkte bara kolla så det inte är några större problem eller så :)
Osså loggan till muggarna, funkis?
Ringt Molin men han svarar inte.
har nu klistrat upp lappar på geddon ska börja tjata lite med folk nere på geddon om att dom borde jobba på konventet.
var det nått mer jag skulle göra ?
när går det skriva upp sig på "arbetslistan" menar för kiosk osv. tider och allt det där
Jag uppdaterar arrangemangen i anmälningssystemet. Det är tråkigt tråkigt tråkigt. Och tar tid. I massor. Men det måste upp. Igår helst. Så om nån kan hjälpa mig med detta vore konventet tacksamt. Det är enkelt, jag förklarar på 5 minuter. Hilfe. Hilfe.
Om det går att göra hemifrån så kan jag hjälpa till, är sjuk och känner inte för att vistas bland andra människor =/
Citat från: "Sparvel"Om det går att göra hemifrån så kan jag hjälpa till, är sjuk och känner inte för att vistas bland andra människor =/
Sparveln är snäll :)
Vill vara tillägga att vi har en användare för administrationsgränssnittet, så Molin behöver ej kontaktas för detta.
De som vill komma åt admindelen kan PM:a mig så hjälper jag er.
Jag behöver rollspelsinfo från Jimmy också, sammanställ exakt vilka scenarion vi har och vilka önskemål de har (typ antal pass, när de vill spela helst, osv)
Nu har jag lagt upp anmälningssystemet. Feel free to look around and comment.
det är inte färdigt på alla plan så ni måste hjälpa mig med det.
var finns anmälningssystemet en kompis är mycket intresserad av att jobba i kiosken...
Anmälningssystemet är på konventets hemsida, men det är för betalande besökare. Vill du jobba anmäler du dig i den tråden här på forumet, eller så snackar du med Henke.
Tråden för att anmäla sig hittar du här:
http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?t=610
FÖRSTA FRÅGAN: Heavy, hur går det med rockar och band?
OBS!
Jag har nu uppdaterat förstaposten i den här tråden, så att ni alla kan se vad som är kvar att göra. Blåmarkerad text är löst, röd är sånt som ska fixas innan konventet.
Citat från: "Clifford"FÖRSTA FRÅGAN: Heavy, hur går det med rockar och band?
Har fortfarande inte hört något från Mogge som kunde fixa rockar.. Han skulle höra av sig när det hittas några.. Gröna rockar kunde vi få i mängder om vi ville, men det blir ju lite fel..
Finns en möjlighet att köpa från alingsås tvätteri, har inte möjlighet att ta kontakt med dom förrän mitten på nästa vecka, så om nån vill ringa och kolla priser och tillgänglighet före dess blir det bra tror jag..
Band finns att köpa på Medic här i stan, mer eller mindre att åka och handla :)
Edit: Jonte heter Jon.. Knappmannen alltså..
Då anmäler jag min kompis Theres Tengdahl till kioskarbete, om ni vill ha hennes telnr får ni pm:a mig eller ringa mig på 070-5745483, ni kan nå mig efter 19 på torsdagar, hela dagen på helgerna och efter 9 på mån-onsdag. anledningen till att jag anmäler henne är att hennes internetuppkoppling inte fungerar så bra just nu...jag däremot är för lat för att jobba på helgen och ska därför betala...
har skrivit ut en del kuponger, problemet är att stämpeln räckte till ca 2. duger det om jag skriver något på baksidan?
Kalle: Njae. Bättre att vi fyller på stämpeln väl?
Har nu uppdaterat hemsidan med ett mer lätt-tillgängligt schema i menyn.
låter bra, finns det en bläckdyna? för om det gör det så är det ju bara att lägga den på strategiskt utvald plats så tar jag med den nästa gång jag är nere
STYRELSEMEDLEM: Kolla om det finns bläckdyna i styrelserummet!
Annars får vi köpa på corporate express typ.
OBSOBSOBS!
Kan någon göra en "spot", dvs en reklambild för BSK som är 150*120 pixlar stor? Den ska vara till www.sverok.se , det enda nån behöver göra är att skapa en reklambild. Använd gärna vår logga eller nåt, fixa fixa!
Och hur går det med stämpeldyna?
Citat från: "Clifford"OBSOBSOBS!
Kan någon göra en "spot", dvs en reklambild för BSK som är 150*120 pixlar stor? Den ska vara till www.sverok.se , det enda nån behöver göra är att skapa en reklambild. Använd gärna vår logga eller nåt, fixa fixa!
Och hur går det med stämpeldyna?
Du har en i mailen.
Nu har Sverok.se den. Bra jobbat.
Alla ni andra två personer där ute, är det någon som kan svara på mina tidigare frågor?
Jag vill bara påminna den ansvarige för knappdesignen att jag gärna tar emot den (knappdesignen alltså) så fort som möjligt, i början av veckan helst. Filformat spelar ingen större roll, högupplöst jpg funkar bra. Maila till vildmark AT gmail DOT com.
Citat från: "jonte"Jag vill bara påminna den ansvarige för knappdesignen att jag gärna tar emot den (knappdesignen alltså) så fort som möjligt, i början av veckan helst. Filformat spelar ingen större roll, högupplöst jpg funkar bra. Maila till vildmark AT gmail DOT com.
1) Hur stor är bildytan?
2) Skall någon särskild skicka grejs till jonte?
rAWTAZ:
Storleken är inte så noga. Skicka en bild så måttar jag in den på knappytan (2.54cm). Det är lite rundning och blödning som man ska passa in också så det blir lättast för mig.
Citat från: "jonte"rAWTAZ:
Storleken är inte så noga. Skicka en bild så måttar jag in den på knappytan (2.54cm). Det är lite rundning och blödning som man ska passa in också så det blir lättast för mig.
Vad tror du om den som är till höger på www.sverok.se nu? Jag tänker mest på om den är för plottrig/för mkt färg.
Har den i stor size.
Jag tror att det redan finns en design klar?
I vilket fall så tror jag att den där du syftar på blir för plottrig och om det är den som är den aktuella designen så röstar jag på en lätt omstrukturering av designen. Annat färgval som inte är så lika varandra kanske. Men helt tokig blir den inte. Jag kan alltid göra en provknapp och visa upp för nån ansvarig på Gedon.
Citat från: "jonte"Jag tror att det redan finns en design klar?
I vilket fall så tror jag att den där du syftar på blir för plottrig och om det är den som är den aktuella designen så röstar jag på en lätt omstrukturering av designen. Annat färgval som inte är så lika varandra kanske. Men helt tokig blir den inte. Jag kan alltid göra en provknapp och visa upp för nån ansvarig på Gedon.
Jag kan maila dig ett par filer så får du testa. Har du Photoshop?
Yes.
Måste ju ha din mailadress..
Jag vill bara påminna den ansvarige för knappdesignen att jag gärna tar emot den (knappdesignen alltså) så fort som möjligt, i början av veckan helst. Filformat spelar ingen större roll, högupplöst jpg funkar bra. Maila till vildmark AT gmail DOT com.[/b]
Va kass jag är. Den skrev du ju tidigare =)
Jag skickar loggan i stort format, alldeles strax. Så får du kolla om det funkar. Vore ju kul isf, den har färg o grejjer. Men du får återkomma.
Manna från himlen!
Nånting händer på eget initiativ, halleluja
;)
Allvarligt talat, skön läsning. :D
Bläck och bläckdyna finns. Jag köpte det till förra konventet. Bläcket är lila tror jag det svarta var slut på corprat. Jag är nästan helt säker på att det ligger i den lilla mitten hyllan i styrelserummet.
Cliffcluff:
Ska vi kolla WOoken snart eller har ni redan fixat det?
Citat från: "Gunilla Hellén"Cliffcluff:
Ska vi kolla WOoken snart eller har ni redan fixat det?
Ja, vad sägs om onsdag kl. 13?
Nej det går inte. Tisdag kl 1300?
Nope, går inte. Jag kan som tidigast på onsdag, jobbar sent resten av veckan så torsdag förmiddag kanske?
Torsdag är ok. Kl 1200?
Citat från: "Gunilla Hellén"Torsdag är ok. Kl 1200?
Done!
har skrivit ut ett gäng kuponger, fanns det bläckdyna?
Oi svennar..
Ser att det är tal om knappar högre upp, men priset för 100 st sk. ID-Band är 85:50 plus moms.. :)
Henke hade visst förbigått mig lite och skaffat rockar med, dock gröna operationsrockar.. Från samma ställe som jag jagar vita på :) Han är duktig pojkspolingen :D :D
Citat från: "Heavy"Oi svennar..
:lol: :lol: :lol:
Håll dom på plats finnebroder. Kyykkyyn pojat! Täältä tulee tulta munille!
Heavy: Vi ska ha både band och knapp. Fixa 500 band minst...
Will do..
BSK-designen är hopplös, väldigt plottrig och färger som flyter ihop. Så jag tog mig friheten att ändra lite färger för att man ska kunna urskilja något alls när den hamnar på en knapp. Om det är någon designer som blir sur så skiter jag i det.
om designern ifråga blir sur kan denne antingen finna sig i detta eller fixa knapparna själv.
Citat från: "sebbe"om designern ifråga blir sur kan denne antingen finna sig i detta eller fixa knapparna själv.
Va taskigt det låter. Det låter som att knappgörandet är en tjänst åt designern. Det är väl snarare designern som gör BSK en tjänst, liksom knappmakaren =)
mja, kanske lite elakt =)
vad jag egentligen menade var att knappmakaren gjorde rätt i att ändra designen istället för att skicka tillbaka det till designern tillsammans med ett argt brev.. eller något.
=)
Jao =)
jonte: Om/när du gör något pill/eget, skicka gärna en kopia till mig.
Dags att folk ser över förstaposten i denna tråden och gör det de ska, för nu ska vi vara klara. Möte Onsdag 18.00 på Geddon.
Har ni tillgång till internet för burkarna i receptionen? Så att ni kan köra mot anmälningsystemet menar jag.
nope, om vi inte löser det medelst wlan...
öhhh
Jag ser mig själv på den där listan, men jag har aldrig tagit på mig det som står. Jag skulle följa med dej, Cliff, till restaurangerna och snacka. Det har jag gjort, jag hoppas verkligen någon annan fixat avtalen osv. Annars är det verkligen dags, därför kan det ju vara bra att veta att jag inte kommer fixa det om ingen specifikt säger till mig. Jag har dåligt med tid men om det är akut så visst.
Citat från: "Gunilla Hellén"öhhh
Jag ser mig själv på den där listan, men jag har aldrig tagit på mig det som står. Jag skulle följa med dej, Cliff, till restaurangerna och snacka. Det har jag gjort, jag hoppas verkligen någon annan fixat avtalen osv. Annars är det verkligen dags, därför kan det ju vara bra att veta att jag inte kommer fixa det om ingen specifikt säger till mig. Jag har dåligt med tid men om det är akut så visst.
Enligt mötet skulle du och jag "fixa restaurangerna", sen är det väl en definitionsfråga vem som gör vad. Jag fixar det, jag har dock inte kunnat hitta något dokument från tidigare på Mac:en så jag får ta mina bristfälliga kunskaper och snickra ihop ett kontrakt imorrn. Matkupongernas pris sätter jag själv, det lutar åt att de kommer vara värda mer i år. Jag anser att man måste kunna få en måltid för dem på någon restaurang, det får vi inte för 30:-.
Citat från: "Clifford"nope, om vi inte löser det medelst wlan...
Får jag fråga hur ni tänkt göra med sådant? Jag är dåligt insatt i vad som behöver göras, men det har inte varit snack om att ta ut alla anmälningar på nån lista eller så vad min mail beträffar.
Jonte: Klar med några knappar? =)
knappar är klara. jag ska förmodligen ner på föreningen imorgon, kan lämna av dem till någon vänlig själ med ansvar där.
Citat från: "rAWTAZ"Citat från: "Clifford"nope, om vi inte löser det medelst wlan...
Får jag fråga hur ni tänkt göra med sådant? Jag är dåligt insatt i vad som behöver göras, men det har inte varit snack om att ta ut alla anmälningar på nån lista eller så vad min mail beträffar.
vi har inte tänkt någonting då vi klarat oss utan internet tidigare år. Det är dock en enorm fördel om vi kan få internet till receptionen i år. Nån som har Wlan-modem/router? Kanske vi kan koppla in hos Maxi eller nån som bor tvärs över gatan...
OK, lite tips om kontrakt innehåll( jag har sagt till Dina):
1. Matkupongensvärde
2. Matkupongens utseende
3. Vilka tider och dagar matkupongen gäller
4. När konventskassören kommer och hämtar dem
5. Vem som ska räkna dem(restaurangen och konventskassören)
6. När de får betalt i reda pengar
En kopia till restaurangen och en till BSK (påskrivna av båda parter)
Kanske behövs något mer men jag vet inte.
KALLE!
Jag behöver en matkupong/bild opå matkupong som kan förstoras till A4!! Snarast.
Avtal för Borås Spelkonvent 23
mellan Föreningen Armagedon och restaurang Wok Village avseendes matkuponger 3-6 november 2005.
Borås Spelkonvent 23 erbjuder sina arrangörer matkuponger under spelkonventet. Varje kupong har ett värde av 39:- och går att använda som betalning på Wok Village. Matkupongerna är giltiga från torsdag 3 november kl. 18.00 fram till söndag 6 november kl. 12.00.
På söndag eftermiddag hämtar konventets kassör matkupongerna och räknar dem tillsammans med restaurangens företrädare. Borås Spelkonvent 23 ersätter restaurangen med 39:- per kupong senast måndag den 7 november. På baksidan skall stämpel med Föreningen Armagedons logotyp finnas för att intyga matkupongens äkthet.
Matkupongens utseende:
(här är en bild på matkupongen dårå...)
Föreningen Armagedon är huvudarrangör för Borås Spelkonvent.
Kontakt:
Armagedon
Katrinedalsgatan 13B 50451 Borås
Tel. 033/103443
För Armagedon För Wok Village
Konventsordförande Dina Topic Restaurangansvarig
__________________________ __________________________
Datum
__________________________
Varje part har erhållit en kopia av avtalet.
Vad tror ni om detta avtalet?
Viktigt att nämna är att förra årets matkuponger hade värde av 30:-.
Citat från: "Clifford"Avtal för Borås Spelkonvent 23
mellan Föreningen Armagedon och restaurang Wok Village avseendes matkuponger 3-6 november 2005.
Borås Spelkonvent 23 erbjuder sina arrangörer matkuponger under spelkonventet. Varje kupong har ett värde av 39:- och går att använda som betalning på Wok Village. Matkupongerna är giltiga från torsdag 3 november kl. 18.00 fram till söndag 6 november kl. 12.00.
På söndag eftermiddag hämtar konventets kassör matkupongerna och räknar dem tillsammans med restaurangens företrädare. Borås Spelkonvent 23 ersätter restaurangen med 39:- per kupong senast måndag den 7 november. På baksidan skall stämpel med Föreningen Armagedons logotyp finnas för att intyga matkupongens äkthet.
Matkupongens utseende:
(här är en bild på matkupongen dårå...)
Föreningen Armagedon är huvudarrangör för Borås Spelkonvent.
Kontakt:
Armagedon
Katrinedalsgatan 13B 50451 Borås
Tel. 033/103443
För Armagedon För Wok Village
Konventsordförande Dina Topic Restaurangansvarig
__________________________ __________________________
Datum
__________________________
Varje part har erhållit en kopia av avtalet.
Vad tror ni om detta avtalet?
Ser väl bra ut tycker jag. Man kan ju grotta sig i formaliteter och klasuler i oändlighet, detta är ett lagom "vettigt" avtal.
En sak bara, gärna orgnr för de båda parterna?
Ja, ska se om vi kan få med det.
föreslår att "På baksidan skall stämpel med Föreningen Armagedons logotyp finnas för att intyga matkupongens äkthet. " flyttas upp till föregående stycke, ser bättre ut så. iofs bara kosmetisk förändring, men ändå =)