Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare

Startat av Spiff Rymdspionen, augusti 08, 2011, 17.26

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Martin Larsson

Citat från: "hake"...Jag skulle kunna träffas någon kväll nästa vecka alternativt nu på söndag kväll. Vad säger ni?

Citat från: "Tamara"Hej killar...Jag och Stefan är hos Geddon i morgon kväll. 20:30. Ni får jätte gärna komma dit och så kan vi pratas ihopp.

Citat från: "Brain"Kan tyvärr inte ta mig ner imorgon...


Har bara pratat med Hake och vi snackade om att träffas 16.30 på onsdag, dvs en stund innan Carlos utsatta skapa karaktär tid kl 1700-xx. Vet inte hur många som kan det. Kan även höra efter hur Hake har det imorrn även om inte Tomas kommer vara där då.

Det verkar ju som att det vore lite av en fördel om våra karaktärer har lite samspelta färdigheter ja, så ett snack spelare mellan är nog bra :)


Edit: Hade tänkt posta detta i vår grupps sektion på forumet. Den verkar inte finnas ännu...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Brain

Onsdag kommer jag vara nere. Slutar 17 så är nere vid 18.
Tomas Davidsson

pannan

Jag jobbar kväll både tisdag, onsdag och torsdag tyvärr

Usually_Insane

Grupp 3 i Addiaska

Skulle det gå att träffas och snacka ihop oss på onsdag klockan 17.00?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Martin Larsson

ska försöka vara nere runt 20.30. lovar dock inget och 3s telefonnät är typ dött så det blir lite svårt att ringa runt.
Sprang på Hake i stan och han skulle eventuellt dyka upp med. Får se helt enkelt :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Kunde du fixa forum-grupperna nu Carlos? Kan vara bra så vi kan diskutera fram detaljer ang. karaktärsskapandet.
Jag vann combat med 13.

Spiff Rymdspionen

Fixat. Alla som har en användare på forumet är lagda till respektive forums-grupp.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Spiff Rymdspionen

Nästa dag för karaktärsgörande blir torsdagen den 6/10, start runt 18:00.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Spiff Rymdspionen

Om ingen absolut protesterar så flyttar jag datumet till 7/10 då en grupp så duktigt sammanstrålar då.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Niklas

Någon mer grupp på g? Något avhopp? Intresserad? ja det är jag :)

Spiff Rymdspionen


Det är lite sent påtänkt, men om någon som inte är med i kampanjen är rollspelssugen på fredag kväll den 16/12, pm:a mig.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

pannan


Getsen

Fråga: Om man väljer +5 CL genom stridsvanebonusen, har man det värdet hela rundan (dvs inkluderat sina egna parader) eller är det enbart något man kan använda i offensivt syfte?
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Spiff Rymdspionen


Bonusen kan enbart användas under din (eller någon annans om du ger bort den) initiativfas. Eftersom parrader sker under en motståndares initiativfas så är bonusen redan förbrukad.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."