Jyhad/Vampire

Startat av Barcus, februari 23, 2007, 14.58

Föregående ämne - Nästa ämne

dagle

Kanske kommer, slår en pling isf.

Ewers

Nya bud, jag kommer vara med på fredag.

/F 8)

Getsen

Idag Onsdag så kommer jag till 99% sannolikhet inte orka ta mig till geddon för att lira kort så ni behöver inte vänta på mig om det blir nåt. snabb fråga; är det brädspelskväll på torsdag eller inte? med tanke på förberedelser för konventet etc..
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

globetrotter

Ja, det blir brädspelskväll på torsdag.
Bl a kommr det att bli ett rykande fräscht parti "Battlestar Galactica" direkt från Essen, som ett par kompisar från Gbg har med sig. De ska dessutom vara med på BSK och spela brädspel hela helgen.
/Carl

Ewers

Jag är lite sugen på en omgång Vampire idag!

Någon som är på?

/F

Kari

blåser gärna bort dammet från lekarna och är med... :)
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Getsen

Ny Camarilla-utgåva inom kort, dock så har det inte varit någon preview på sidan. Hittad en inte-riktigt-komplett lista här http://extrala.blogspot.com/ , vet inte hur genium den är.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Ewers

Hade ett långt samtal med Marcus angående husregler contra riktiga regler. Jag insåg under samtalet att jag faktiskt aldrig har spelat spelet med riktiga förutsättningar, dvs med de riktiga reglerna. Jag tycker att vi faktiskt borde pröva att köra med riktiga regler för att få en uppfattning om hur spelet är tänkt att vara, dvs med antal kort efter reglerna samt med en krypta enligt reglerna. Endast vampyrer från två efterföljande utgåvor gör kryptorna mer varierad och inte helt obalanserade. (ex från utgåva 1&2, 2&3, 3&4 osv.)

Då vi är fler än fyra spelare ganska ofta skulle jag kunna tänka mig att lekar på hundra kort skulle vara en bra kompromiss för att inte behöva bygga om lekarna hela tiden.

Vad säger ni om att göra en sådan lek var så att vi kan testa?
Själv har jag byggt tre lekar för att kunna utvärdera det hela.
Det kan ju faktiskt vara så att spelkonstruktörerna har koll på vad de gör och därmed har skapat ett spel med balans, fast vi aldrig har prövat att upptäcka det.

/F

Getsen

Citat från: "Ewers"Hade ett långt...
*snip*

Jag är på. Vi borde dock kolla vad de "riktiga" reglerna är. vad som står i boken och vad som används i turneringar är väl inte direkt samma sak? Viktigast är väl att alla spelar med samma regler, men instinktivt så låter det som en bra idé att hålla det så nära originalet som möjligt. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

Såvitt jag vet nu kommer jag att ha lördagkväll ledig och fin. Vill någon dedikera sagda afton till att lira lite jyhad nere på föreningen?
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Ewers

Blir det inte brädspel kan jag tänka mig jihad på lördag.

/F

Barcus

som fredrik sa men på kvällen skall inte vara nått problem
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Getsen

alright, kikar nog ner imorgon runt fem-sex tiden sådär.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

*Boink* Ändrade planer, jag kikar inte alls ner idag. På tok för trött.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

pannan

Var nog lika så bra det, vi var inte klara med twilight imperium förräns 1 på natten ca.