Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

roligt

Jag är inte säker på att jag kommer förbi idag. Eller rättare sagt: Jag är rätt säker på att jag inte kommer förbi idag. Tyvärr.
Var med och spela.

globetrotter

Som vanligt kör kl 18 i morgon torsdag! Önskemål om medtagna spel? Jag tar väl med mig en bunt av de nya i alla fall. Kanske en helkvälls Mage Knight? I så fall får vi börja kl 18 med regler och hålla på till kl 22-23 i alla fall, då det tar 3-4 timmar och då bör man vara max 3 spelare.

Nästa torsdag 23/2 och följande torsdag 1/3 kommer jag INTE till Armagedon, men ni klarar väl av att roa er ändå utan mig :-)
/Carl

Usually_Insane

kan köra en mage knight, kanske ett nytt scenario eller samma som förra gången?

Kan också stå över om det finns flera intressenter, har ju faktiskt spelat det rätt mycket.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag spelar gärna blitz-scenariet (utan PvP) ifall alla kan reglerna innan, annars är det ok att spela intro-scenariet igen. Ev kan jag bli 5-10 minuter sen, beroende på om jag ska hämta upp min sambo på stationen vid 18-tiden, såsom jag gjort på sistone.
/Carl

Usually_Insane

siktar på att vara nere vid sex-tiden ungefär. har med mig lite spel och en spelare
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Vi kör väl på som vanligt nu på torsdag igen!
Hinner jag läsa in reglerna på Quebec, så tar jag med det.

Quebec är ett spel som jag "vann" i utlottningen på Belgoludique förra veckan - kanske en aning för abstrakt, men det måste ju i alla fall testas. Det spelades flera gånger på konventet, vilket tyder på att det i alla fall uppfattas som bra av många. För övrigt har jag spelat Mage Knight två gånger senaste veckan. Sista gången försökte jag mig på BLitz-scenariet med tre nybörjare - det tog 7h effektiv speltid... fast det blev aldrig tråkigt.

Andra spel som har testats och som jag kommer att köpa är Flash Point Fire Rescue (co-op) och Village. Dessutom lär jag snart köpa Venture Forth, fast jag inte kunnat testa det ännu. Jag kommer snart lägga in en order till www.cosimshop.de ifall någon vill hänga på.
/Carl

Usually_Insane

hmm, vill ju köpa Civ FoF... kanske kan pratas om imorgon.

+ lägg gärna upp boardgamegeeklänkar till spelen

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Quebec är inläst (3-5 personer). Ett något abstrakt spel som spelades flitigt när jag var i Belgien.

Hyfsat god chans att det kommer två spel från Tyskland plus ett Civ F&F till Peter i morgon, annars dyker det upp på fredag. De skickades över gränsen i går vid lunchtid, så nu hänger det på hur snabba DHL är i Sverige. De nya spelen är Flash Point, vilket är ett samarbetsspel där man ska rädda invånarna (plus katten och hunden) i ett brinnande hus. Det andra är ett som jag har höga förhoppningar om, nämnligen Venture Forth. Ett äventyrsspel, vilket är mycket mer strategiskt än de flesta spelen i genren.
/Carl

Usually_Insane

*Hoppas, hoppas, hoppas*
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

#1059
Spelen har kommit... ev kanske även Karin kommer för hon kan inte vänta att få sina...
/Carl

Usually_Insane

:D

ska bara komma ihåg att ta ut pengar då.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon torsdag. Dock kommer jag inte torsdag 29/3. Dessutom är det skärtorsdagen, dvs start av GothCon den 5/4.

Jag hoppas på att få testa Quebec i morgon.
/Carl

globetrotter

I morgon torsdag är det dags att ta nya tag efter GothCon. Lords of Waterdeep m fl tar jag med. Det var ett uppskattat w"orker placementspel" som vi testade på konventet.
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon. Något önskemål om spel? Själv fick jag aldrig chansen att spela LoW förra veckan, så den är jag sugen på. Kanske ett Ora et Labora, fast då får vi börja med det?
/Carl

Kanaljen

Hej, Armagedon!

Jag och tre vänner har en liten spelgrupp ihop, kan man säga, fast där vi mest spelar en hel del bräd- och kortspel när vi umgås. Två av oss var på Boråskonventet förra året med enbart positiva upplevelser och vi har sedan en tid tillbaka velat hälsa på er nere på er lokal för att engagera oss mer i den lokala spelverksamheten :). Så vitt jag har förstått det så har ni brädspelskvällar på torsdagar? Ska ni således ha något nu på torsdag och skulle man i så fall kunna hälsa på då? :)

/Kim, "Kanaljen"