Anmälan till kioskarbetare under bsk 23

Startat av Waaaagh, oktober 09, 2005, 17.12

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

Inte min morsa heller...men tydligen hade dem kommit fram till igår att det var 4h pass som gällde, det är helt ok med mig mitt ordinarie arbete har jag 10h pass.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Clifford

Förr i tiden var alla pass 6 timmar, förutom för spelledarna. De behövde "bara" spelleda 5 timmar per pass då de var tvungna att läsa på scenarion flera timmar innan konventet. Att vi idag har 5 timmarspass överallt (för det mesta) är enkelt och bra. Därför förstår jag inte varför kiosken måste vara annorlunda, speciellt med tanke på personalbristen. Visst är det jobbigt arbete men det är städningen också. Receptionen tycks kanske relativt lugn men vad man glömmer är att de som sitter i receptionen spenderat veckor med förarbete på konventet, samt oftast sitter betydligt längre än de 15 timmar som krävs.
Att vi särbehandlar kioskarbetare är i längden inte hållbart, tror jag. :!:

soulreaper

jag räknade med 6h pass men på mötet som var igår kom man på att det räcker med 4h pass, jag var inte på mötet då jag jobbade men enligt min vän så hade man kommit fram till 4h pass och dessutom satt upp ett schema.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Gunilla Hellén

Kioskens golv. Jag säger bara det. Har man inte stått på det konstant i 6 timmar vet man inte hur överj****gt det är. Vi har tyvärr inga superskor som mattanterna, hade vi det kunde vi stå längre.

Apanpapan

Att jobba sex timmar i kiosken är mördande för fötterna. Det är stehårt golv och man har kassa skodon.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

Vän av ordningen noterade att folk satt och spelade Magic i kiosken inatt så man måste inte stå, sno en näve stolar. Ställ in en vanlig skolbänk och sitt ner när ni brer mackor. Jag lovar, det går bra det med. :wink:

Själv jobbade jag 23 timmar igår, från 0700 till 06.00 imorse. Det finns oändligt många jobbiga aspekter med det också, tro mig. Speciellt om arbetpasset föregicks av en arbetsdag på jobbet med fyra timmars sömn efteråt. Men det hör till.

Det är jobbigt att jobba. Därav heter det också jobb.
Frågor på det? 8)

Apanpapan

Du är jobbig. Är du oxå ett jobb? :D

Hoppas konventet är roligt och allt går bra. Det känns märkligt att inte vara där...
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

Citat från: "Apanpapan"Du är jobbig. Är du oxå ett jobb? :D

Hoppas konventet är roligt och allt går bra. Det känns märkligt att inte vara där...

ja jag är ett jobb, har inte Dina berättat det?

(ovanstående är djuptbottnat och eventuellt extremt elakt om det tolkas på fel sätt...)  :twisted: