BSK27 - hemsidan

Startat av Greger, april 11, 2009, 13.59

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Jovisst, men som sagt kunde den varit större default. Lustigt, observeratexten är relativt pytteliten i firefox men helt ok i explorer och opera.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Ola

Citat från: "Brain"
Citat från: "Ola"Inget Warmaster än. Vem pratar man med?
Priser? Robin? Larsson? Dyne?

Lägger inte upp det förrän jag har klartecken från Robin (som jag bad dig prata med).

Robin är PM:ad(090926) och jag har förutsatt att han tagit sitt ansvar.
Shit same.

(startar Megafonen): ROBIN !! Svara. :)

Edit: månad.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Brain

Citat från: "Ola"
Citat från: "Brain"
Citat från: "Ola"Inget Warmaster än. Vem pratar man med?
Priser? Robin? Larsson? Dyne?

Lägger inte upp det förrän jag har klartecken från Robin (som jag bad dig prata med).

Robin är PM:ad(090826) och jag har förutsatt att han tagit sitt ansvar.
Shit same.

(startar Megafonen): ROBIN !! Svara. :)

Check från Robin, lägger upp texten nu.
Priser tar du i första hand med Robin som sedan tar det med mig
Tomas Davidsson

globetrotter

Jag har nu gjort reklam på //www.bradspel.net om konventet och att det går att anmäla sig nu.

Första motfrågan var ifall det gick att sova där och jag kan inte kolla siten då den är spärrad här på jobbet, så någon kan väl svara killen. Jag vet att tidigare har det gått i kårhuset. Det är ju synd ifall vi missar deltagare på en sådan sak.
/Carl

Clifford

Citat från: "dagle"
Ctrl+scroll funkar oftast för att ändra storleken på saker...

Men varför ska man behöva göra det? Varför inte gör det läsbart från början?

Brain

Citat från: "Clifford"
Citat från: "dagle"
Ctrl+scroll funkar oftast för att ändra storleken på saker...

Men varför ska man behöva göra det? Varför inte gör det läsbart från början?
Läsbart från början är alltid en bedömning från person till person. Att det finns en funktion som gör det lättare att läsa är en bonus.

Själv upplever jag inga problem med sidan förutom att det är fullt upp med att föra över info från databasen till hemsidan ;-)

76 registrerade i databasen f n. Räknar med en uppsjö till inom kort.
Tomas Davidsson

Robin

Jag vann combat med 13.

Brain

Citat från: "Robin"Thar be troubles on the horizon!

http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showtopic=2423&view=findpost&p=32382

Ahrrrr!

Nej bara folk som inte kan läsa innantill.

Står ingenstans att du skall använda databasens (tyvärr inkompletta) system.

Följande gäller:
_____________________
Registrera dig i databasen för anmälan till konventet och gör sedan en inbetalning enligt följande från din bank.

Ifall man vill bli medlem i Armagedon:
Betalar 200 kr till Armagedons bankgiro

5702-0778 Betalningsmottagare Spelföreningen Armagedon

Som meddelande skriver man:
Personnr (10 siffror) samt MEDLEM

Ifall man INTE vill bli medlem i Armagedon:
Betalar 300 kr till Armagedons bankgiro

5702-0778 Betalningsmottagare Spelföreningen Armagedon

Som meddelande skriver man:
Personnr (10 siffror) samt INTE MEDLEM
_______________________________________________
Tomas Davidsson

Clifford

Ja jävlars vad det ramlade in arr! :D

Har en idé som nån kanske tycker är värd att prova. Gör en inverterad sida, färgmässigt. Jag och många med mig får allt svårare att läsa vitt på svart.

Om det fanns en knapp för att ändra till vit bakgrund och svart text skulle man kunna välja vilket man föredrog.

Brain

Citat från: "Clifford"Ja jävlars vad det ramlade in arr! :D

Har en idé som nån kanske tycker är värd att prova. Gör en inverterad sida, färgmässigt. Jag och många med mig får allt svårare att läsa vitt på svart.

Om det fanns en knapp för att ändra till vit bakgrund och svart text skulle man kunna välja vilket man föredrog.

Tänkt tanken men har inte tid eller kunskap att applicera den.
Kommer att komma upp en länk till en nedladdningsbar folder i helgen (Den kommer också uppdateras kontinuerligt

78 Inskrivna i databasen och nu  kan börja kolla betalningar också
Tomas Davidsson

Brain

Upptäckte just lite funktioner i databasen när jag råkade logga in som besökare... :oops:

Vill man se allt mer lättläst är det bara att kolla på arrangemangen när man loggat in i databasen. Denna funktion missar man lätt när man bara jobbar i administrationsläge

:oops:
Tomas Davidsson

dagle

Citat från: "Clifford"Ja jävlars vad det ramlade in arr! :D

Har en idé som nån kanske tycker är värd att prova. Gör en inverterad sida, färgmässigt. Jag och många med mig får allt svårare att läsa vitt på svart.

Om det fanns en knapp för att ändra till vit bakgrund och svart text skulle man kunna välja vilket man föredrog.
Finns en knapp i opera och firefox som sätter vilken som är den minsta storlken text skall kunna ha. Jag kan titta på hur sidan blir i större. Tänk på de som sitter med 800x600... html som är tänkt för att kunna skala bra gör just inte det gah.

Skulle nog kunna fixa vit bakgrund men eftersom jag skapade sidan utifrån balrogen (som är väldigt svart) så lär sidan se riktigt ful ut. Även om jag diggar svart på vitt.

Citat från: "Brain"Upptäckte just lite funktioner i databasen när jag råkade logga in som besökare... :oops:

Vill man se allt mer lättläst är det bara att kolla på arrangemangen när man loggat in i databasen. Denna funktion missar man lätt när man bara jobbar i administrationsläge

:oops:
Skulle kunna gör så att den automatiskt generar arrangemangen till sidan. Dock så kommer det kanske ta någon dag. Massa inlämningar nu.

Brain

Första inbetalningarna registrerade och klara!
Tomas Davidsson

Fluff

Citat från: "globetrotter"Jag har nu gjort reklam på //www.bradspel.net om konventet och att det går att anmäla sig nu.

Första motfrågan var ifall det gick att sova där och jag kan inte kolla siten då den är spärrad här på jobbet, så någon kan väl svara killen. Jag vet att tidigare har det gått i kårhuset. Det är ju synd ifall vi missar deltagare på en sådan sak.
/Carl

Japp. Det går att sova i kårhuset som vanligt.
ät en makaron till!

tobias

"Registrering av inbetalningar pågår för fullt men än så länge är det inte många som betalat in."

Det finns väl ingen som helst anledning att skriva så här på hemsidan? Bättre att skriva att anmälningarna ramlar in för fullt eller något.
/Tobias
Jag är bara här för maten och drycken.