PhpBB 2.018

Startat av Clifford, december 26, 2005, 14.53

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Skulle till att uppdatera PhpBB nu och ser att någon redan lagt upp en 2.06>2.018 Patch på hemsidan. Här på forumet står det dock 2.06 fortfarande. Kan den som gjort det förklara vad som gäller och vad som hänt, vad som behöver göras och så vidare?

sebbe

per gjorde nångonting med viewforum.php, tror det stod någonting om det i tråden om problemen.

edit:
viewtopic.php var det
Citat från: "dagle"Den delen som hackades har jag nu tagit hand om, så nu är viewtopic säker.

vet inte omd et är det. jag har i varje fall inte gjort någonting.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Jajamän, efter typ ~8 timmars arbete och typ 72 timmars "downtime" så är forumet tillbaka, bättre än någonsin. Avatarer, teman och bakgrunder får man fixa i sina egna inställningar då dessa har försvunnit i uppgraderingen.

Sebbe, kan du fixa loggan överst, samt flytta upp login-knapparna och göra den där "senaste trådarna" knappen som fanns innan?

dagle

det är det som var problemet, att det var templets som saknas och det är fortfarande ett problem då de som inte kör på någon av de templatesen som finns uppladdade inte kan logga in, vilket gör att de inte kan ta bort dem. Visst man skulle kunna andra det manuellt men det är ganska många och att de kanske vill ha sin gamla stil.

Clifford

Jag vet, jag ska leta upp dem och installera dem.

sebbe

jag vet inte exakt hur loggan ska fixas så den ser ut som förr, men jag lägger gärna dit någonting som är snyggt istället.

ska försöka bli klar med det i år.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

skit i hur den såg ut, se till att det står Armagedon istället bara. (förra "loggan" var bara texten  Armagedon ändå...)

sebbe

jo, jag vet. jag gillar inte den rutan bara =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

rAWTAZ

Kalas att det står Armagedon.SE, lättare för folk o fatta övergången då =)